سونی اخیرا به خاطر استفاده از تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی در یک کمپین تبلیغاتی جدید مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع به هیچ عنوان مربوط به یک بازی خاص نیست و بخشی از یک کمپین تقویم ویژه کریسمس است که به طور عمده کاربران مرتبط با کشورهای کانادا، آلمان، فرانسه و هلند را هدف قرار داده است. تاکنون هیچ اثری از این کمپین در حساب‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی پلی‌استیشن یا وبلاگ رسمی PS دیده نشده است. در این تقویم تبلیغاتی، کاربران تشویق می‌شوند با شرکت در نظرسنجی‌های ساده و انجام برخی فعالیت‌های تبلیغاتی، بلیت‌هایی جمع‌آوری کنند تا شانس شرکت در قرعه‌کشی برای بردن جایزه‌هایی مثل دسته Ghost of Yotei DualSense یا اشتراک PS Plus Premium را داشته باشند.

یکی از بخش‌های ویژه این کمپین، اهدای روزانه یک آواتار رایگان است که تصویر آن توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. تشخیص کامل اینکه این تصاویر دقیقا چگونه تولید شده‌اند، به مرور زمان سخت‌تر می‌شود؛ اما ظاهر برخی از این آواتارها نشانه‌هایی از تولید توسط هوش مصنوعی دارند، هرچند نشانه‌هایی مثل انگشتان اضافی یا ایرادات آشکار که معمولا در آثار هوش مصنوعی دیده می‌شود، قابل مشاهده نیست. یکی از موارد مشهود در این تصاویر، استفاده از نوشته‌های ژاپنی در صحنه‌هایی با سبک سایبرپانکی است که ظاهری غیرواقعی و عجیب به آن‌ها بخشیده است.

در مقایسه با نمونه‌های قبلی استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌هایی مثل Call of Duty و Fortnite، مورد سونی خیلی حاد و جدی نیست و تنها جنبه‌ی تبلیغاتی دارد. با این حال، سونی دارای آرشیوی بزرگ از تصاویر کانسپت آرت جذاب برای ده‌ها فرنچایز مختلف است و مخاطبان معتقدند شاید بهتر بود به جای استفاده از آثار هوش مصنوعی، از این منابع ارزشمند برای طراحی آواتارها استفاده می‌‌شد.

source

توسط elmikhabari.ir