استودیوی سیدی پراجکت رد در بازیهای نقشآفرینی خود از رمز و رازهای پیچیدهای استفاده کرده است، زیرا میدانستند که بازیکنان به دنبال راهنماها و نکات بازی میگردند و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.
پاول ساسکو، دستیار کارگردان نسخه بعدی Cyberpunk، در پادکست Flow Games اعلام کرد یکی از نکاتی که به طراحان سیدی پراجکت گوشزد میکند، این است که تنها وقتی که گیمرها بازی را به طور کامل تجربه کنند و تمام جزئیات آن را ببینند، میتوان دید که بازی چگونه مورد استقبال قرار گرفته.
او در ادامه توضیح داد که به طراحان سیدی پراجکت رد میگوید:
محتوای بازیهای خود را در پخش زنده استریمرها و یوتیوبرها تماشا کنید. زیرا خواهید دید که چگونه فکر میکنند. چیزهای زیادی وجود دارد که ما در بازی با این دیدگاه که کسی آن را پیدا خواهد کرد و سپس دیگران [با راهنمایی نفرات قبلی] پیدا خواهند کرد، انجام دادهایم.
ساسکو به پازل FF:06:B5 اشاره کرد که یک معمای بسیار پیچیده در Cyberpunk 2077 است. در واقع، این پازل در سایت ردیت (Reddit) جنجال زیادی به پا کرد و در subreddit تئوریهای توطئه مختلفی در بر داشت. این سابردیت حدود ۳۸ هزار نظریهپرداز داشت که کدهای هگزادسیمال را رمزگشایی و سرنخها را بررسی میکردند. ساسکو از این معما به عنوان مثالی که حل تک نفرهی آن غیرممکن است، نام برد.
او سخنان خود را اینگونه ادامه داد:
گاهی اوقات بازیکنان به حل معما بسیار نزدیک هستند و گاهی کاملاً دور، اما این امری منطقی است. چیزهایی وجود دارند که میتوانید پیدا کنید و قفل آنها را باز کنید، و فرض ما این بود که وقتی بازی میکنید، برخی افراد زمان زیادی را صرف تلاش برای حل آن خواهند کرد.
دنباله Cyberpunk 2077 با نام Project Orion شناخته میشود و توسط استودیوی جدید سیدی پراجکت رد در بوستون ایالات متحده در حال توسعه است.
source