30 شهریور 1403 ساعت 12:39

مهندسین لگو و مک لارن مدلی از خودروی افسانه‌ای McLaren P1 را با دقتی فوق‌العاده تولید کرده‌اند. این خودرو حداکثر سرعتی 65 کیلومتر بر ساعتی دارد.

سابقه همکاری لگو و مک لارن به گذشته‌ای نسبتا دور باز می‌گردد. این دو کمپانی خوش‌نام تا کنون با همکاری یکدیگر دست به کارهای بزرگی زده و محصولات جذابی مثل مدل 1:8 مک لارن Senna GTR و خودروی فرمول یک MCL36 F1 را تولید کرده‌اند. با این وجود جدیدترین همکاری آن‌ها بدون شک شما را انگشت به دهان نگه خواهد داشت؛ زیرا جدیدترین محصول این کمپانی در حقیقت بازسازی خودروی افسانه‌ای مک لارن P1 است که با نسبت 1:1 تماما از قطعات لگو ساخته شده است!

مدل 1:1 لگو خودروی مک لارن P1؛ اسباب‌بازی یا شاهکار مهندسی؟

برای ساخت این مدل لگوی خودرو McLaren P1 مهندسین هر دو کمپانی با صرف زمان حدود 8344 ساعت تعداد 342817 قطعه لگو را در کنار هم قرار داده و حتی باتری‌های مخصوص لگو و یک موتور الکتریکی را نیز درون کاپوت آن تعبیه کردند تا محصول نهایی یک خودروی واقعی باشد. این خودرو به‌طور خاص از هشت موتور الکتریکی بهره می‌برد که هریک قدرتی 96 لگو پاور داشته و روی‌هم‌رفته قدرتی 768 لگو پاوری تولید می‌کنند. خودروی ساخته‌شده همچنین قادر به رسیدن به حداکثر سرعت حدود 65 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مدل McLaren P1

این سرعت با در نظر گرفتن وزن 1220 کیلوگرمی خودروی لگوی مک لارن P1 که تنها 200 کیلوگرم سبک‌تر از مدل اصلی آن است، جالب به نظر می‌رسد. بد نیست بدانید که McLaren P1 از یک پیشرانه هیبریدی قدرتمند با موتور V8 دو توربو بهره خواهد برد.

مک لارن همچنین برای اثبات این که خودروی اسباب بازی جدیدش کارکرد مناسبی دارد، راننده فرمول یک خود، لاندو نوریس را نیز پشت فرمان آن نشاند و پیش از فرو پاشیدن خودرو مسافتی حدودا 5 کیلومتری را با آن طی کرد. لگو همچنین اشاره کرده که پروژه ساخت مدل لگو این ابرخودرو جذاب یکی از پیچیده‌ترین مدل‌هایی بوده که تا کنون اجرا کرده است. از میان قطعات مخصوص این خودروی لگو، 11 قطعه به‌طور اختصاصی برای ساخت آن تولید شده‌اند.

خودروی مک لارن لگو

لگو هنوز هیچ زمان مشخصی را برای ارائه دفترچه راهنمای سرهم‌بندی این خودروی جذاب مک لارن اعلام نکرده است. با این وجود به نظر می‌رسد زمانی طولانی و حوصله‌ای فراوان برای ساخت این مدل 1:1 نیاز خواهد بود. البته حتی مدل 1:8 خودروی مک لارن P1 نیز نیازمند زمانی بسیار طولانی برای سرهم‌بندی خواهد بود؛ زیرا برای ساخت آن نیز به 3893 قطعه لگو نیاز خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید: معرفی ماکت مک لارن P1 ؛ یک میلیارد تومان برای یک اسباب بازی؟ مک لارن آرتورا ، نخستین سوپر اسپرت هیبریدی McLaren معرفی شد+عکس مک لارن 750S ؛ شاهزاده بریتانیایی با 740 اسب بخار و شتاب 2.5 ثانیه‌ای + ویدیو

source

توسط elmikhabari.ir