اپل متهم به دروغ‌گویی درباره‌ی دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 16 پرو شد. این موضوع را یکی از متخصصان عکاسی فاش کرده که با واکنش گسترده کاربران همراه بود.تونی نورثروپ یک عکاس حرفه‌ای است که در یوتیوب به بررسی محصولات فناوری می‌پردازد. طبق ادعای او اپل درباره‌ی وضوح دوربین آیفون 16پرو اغراق کرده است.

به باور وی برخلاف ادعای شرکت، این مدل از آیفون تنها قادر به تصاویر با وضوحی برابر با 6 مگاپیکسل است؛ که در این حالت کیفیت زوم آن با افت شدیدی همراه می‌شود. نورثروپ بر اساس تجربیاتش با آیفون 15 پرو و مقایسه آن با دوربین‌های DSLR حرفه‌ای به این نتیجه رسیده است.

راهنمای خرید تکراتو

دفاع سازندگان اپلیکیشن‌های عکاسی از تکنولوژی دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 16 پرو

با اینحال سباستین دِ ویت که یکی از بنیان‌گذاران شرکن LUX و توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های عکاسی است، این ادعا را رد می‌کند. او توضیح می‌دهد که موضوح وضوح تصویر 48 مگاپیکسلی آیفون پیچیده‌تر از آن است که نورثروب می‌گوید.

او اشاره می‌کند که آیفون 16 پرو از فناوری Quad Bayer استفاده می‌کند. در این فناوری هر پیکسل تنها یک رنگ را ثبت می‌کند. به همین دلیل ممکن است افراد تصور کنند وضوح دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 16 پرو واقعی نیست. اما این تکنولوژی باعث می‌شود تا تصاویر نسبت به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتری ثبت شوند.

د ویت همچنین به محدودیت‌های سایزی و فیزیکی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و تفاوت قابل توجه آنها با دوربین‌های حرفه‌ای اشاره می‌کند و مقایسه این دو نوع دوربین را اشتباه می‌داند. همچنین گفته که عکاسی محاسباتی گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون، ویژگی‌های خاصی دارند که دوربین‌های سنتی قادر به ارائه آن نیستند.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir