شرکت سازنده بازی Cards Against Humanity، از ایلان ماسک و شرکت SpaceX او به دلیل آلوده کردن زمین‌های متعلق به این شرکت، شکایت کرده است.

این هفته، شرکت سازنده بازی کارتی Cards Against Humanity اعلام کرد قصد دارد از ایلان ماسک و شرکت SpaceX شکایت کند. دلیل چیست؟ کمپانی Cards Against Humanity صاحب قطعه زمینی در جنوب تگزاس نزدیک به محل فعالیت شرکت ایلان ماسک است و ادعا می‌کند که این غول صنعت هوا فضا بدون اجازه، زباله‌های خود را روی زمین آنها ریخته‌ و سپس سعی کرده‌اند با پیشنهادی بسیار پایین، آن زمین را خریداری کنند. Cards Against Humanity این معامله را قبول نکرد و اکنون از اسپیس‌اکس به مبلغ تقریبی ۱۵ میلیون دلار به دلیل خسارت شکایت کرده است.

جزئیات شکایت

Cards Against Humanity این هفته در وبسایت خود بیانیه‌ای در مورد شکایت خود منتشر کرد و نارضایتی‌های خود را به اشتراک گذاشت. Cards Against Humanity تصاویری از زمین خود را قبل و بعد از اینکه SpaceX شروع به ریختن مواد مخرب روی آن کرد را منتشر و اعلام کرد که هیچ پیشنهادی از ماسک یا SpaceX را نمی‌پذیرد و به جای آن قصد دارد برای دریافت خسارت کامل، آنها را به دادگاه بکشاند. این زمین ابتدا در سال ۲۰۱۷ برای حفظ زیبایی طبیعی در مرز ایالات متحده و مکزیک و در اعتراض به دیوار مرزی بسیار بحث‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت، خریداری شد.

علت خرید زمین

Cards Against Humanity در توییتر خود نوشت:

۷ سال پیش، ما قطعه زمینی در مرز ایالات متحده و مکزیک خریدیم تا مانع از دیوار احمقانه دونالد ترامپ، میلیاردر نژادپرست، شویم. اما امسال، یک میلیاردر حتی ثروتمندتر و نژادپرست‌تر، یعنی ElonMusk، با تراکتور و زباله این زمین را خراب کرد، بنابراین ما برای ۱۵ میلیون دلار شکایت می‌کنیم.

سابقه اسپیس‌اکس در مسائل زیست‌محیطی

Cards Against Humanity این زمین را در سال ۲۰۱۷ با کمک ۱۵۰,۰۰۰ سرمایه‌گذار برای حفظ طبیعت آن و جلوگیری از سوء استفاده خریداری کرد. متأسفانه، این گروه پیش‌بینی نمی‌کرد که SpaceX باعث تخریب زمین شود:

این قضیه چطور اتفاق افتاد؟ شرکت ایلان ماسک در حال ساخت چیز فضایی‌ای در نزدیکی بود و او فکر می‌کرد می‌تواند بدون اجازه، تمام زباله‌های خود را روی زمین زیبای ما بریزد. بعد از اینکه مچ آن‌ها را گرفتیم، SpaceX یک اولتیماتوم ۱۲ ساعته به ما داد تا پیشنهادی بسیار پایین که کمتر از نصف ارزش زمین بود را قبول کنیم. ما گفتیم، برو به سلامت، در دادگاه می‌بینیمت.

source

توسط elmikhabari.ir