گوشی‌های وان پلاس با رابط کاربری OxygenOS 15 شبیه به آیفون‌ها می‌شوند. تعجب نکنید، چرا که وان پلاس قصد دارد ویژگی‌های iOS را در این نسخه بگنجاند.

رابط کاربری OxygenOS که قلب تپنده گوشی‌های هوشمند وان پلاس محسوب می‌شود، در حال حاضر در نسخه 14 خود قرار دارد. اکنون، به گزارش وب‌سایت خبری androidheadlines، وان پلاس در حال کار بر روی نسخه 15 این رابط کاربری است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این برند از جدیدترین نسخه پوسته سفارشی اندرویدی خود در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل ماه اکتبر رونمایی خواهد کرد. اگرچه، خود شرکت وان پلاس هنوز هیچ تیزری از این رابط کاربری منتشر نکرده اما افشاگران همیشه حاضر در صحنه جزئیات زیادی را درباره آن لو داده‌اند. به نظر می‌رسد که در OxygenOS 15 از iOS الهام گرفته شده و ویژگی‌های زیادی از سیستم عامل اپل به قرض گرفته شده است.

راهنمای خرید تکراتو

رابط کاربری OxygenOS 15 و شباهت‌های آن به iOS اپل

گفته می‌شود که بسیاری از عناصر UI اصلی در OxygenOS 15 از iOS الهام گرفته شده‌اند. منابع اطلاعاتی می‌گویند که در این نسخه از رابط کاربری OxygenOS وان پلاس عناصر آشنایی مانند پانل صدا و اعلان‌های جزیره پویا iOS وجود خواهد داشت. در حقیقت، به‌روزرسانی OxygenOS 15 یک طراحی کاملا جدید را برای مرکز کنترل به ارمغان آورده و گویی فرزند دو سیستم عامل HyperOS و iOS است.

رابط کاربری OxygenOS 15

کاملا واضح است که وان پلاس به هنگام طراحی پانل صدا از iOS الهام گرفته است. نوار صدای جدید به شکل یک نوار لغزنده دیده می‌شود که درست مانند iOS به محض ضربه زدن روی آن عرضش باریک می‌شود. علاوه بر این، منبع اطلاعاتی عنوان کرده که با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه نمایش به سمت پایین، پانل تنظیمات سریع فعال می‌شود.

در مقابل، اگر انگشت خود را از سمت چپ به پایین بکشید، نوار اعلان‌ها را مشاهده خواهید کرد. همچنین، کاربران OnePlus می‌توانند پنل تنظیمات سریع را مطابق میل خود با چیدمان شخصی سفارشی کنند.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که با به‌روزرسانی OxygenOS سیستم اعلان جدیدی، برگرفته از جزیره پویا اپل، به دستگاه‌های OnePlus می‌آید. این سیستم جدید که شباهت عجیبی به داینامیک آیلند iOS دارد، در بالای سوراخ پانچ مرکزی نمایش داده می‌شود. برنامه دوربین نیز با آپدیت سیستم عامل OxygenOS 15 به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌های زنده بگیرند؛ درست مانند قابلیت Live Photos در iOS.

مسلما با این تغییرات وسیع و هیجان‌انگیز زیادی که در راه است، کاربران وان پلاس مشتاقانه در انتظار آپدیت جدید هستند. با این حال نگران نباشید، چرا که لازم نیست مدت زیادی صبر کنید. گفته می‌شود که اولین نسخه بتا OxygenOS 15 تا پایان ماه جاری منتشر خواهد شد. حتی اگر این اتفاق نیفتد، اوایل ماه اکتبر قطعا این نسخه از رابط کاربری وان پلاس را دریافت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ویژگی‌های مشترک رابط کاربری OxygenOS 15 و iOS اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط elmikhabari.ir