فراموش نکنید که چشم یکی از مهمترین اعضای حسی در بدن انسان است که تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، تغذیه ضعیف، پیری یا فشار بیش از اندازه ضعیف می شود. با تقویت چشم ها روز به روز وضعیت بینایی شما بهتر می شود. یکی از راهکارهای ساده استفاده از عینک آفتابی مردانه و زنانه است. خرید و استفاده از این نوع عینک سبب محافظت از چشمانتان در برابر نور آفتاب می شود، با این حال اگر احساس کردید بینایی تان دچار اختلال شده حتما به یک پزشک حرفه ای مراجعه کنید.

در این گزارش از مجله ستاره به بررسی رژیم های غذایی مناسب برای تقویت بینایی می پردازیم. در کنار آن بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت چشم ها را معرفی می کنیم. همچنین به شما می گوییم کدام وسایل بهداشتی می توانند روی سلامت چشم ها تاثیر بگذارند؟ به روش های جراحی تاثیرگذار نیز نگاهی انداخته ایم.

معجزه تقویت بینایی با بهترین راهکارهای خانگی

بهترین راهکارهای درمانی برای تقویت چشم ضعیف شده عبارتند از:

تقویت چشم با رژیم غذایی (تغذیه مناسب)

برای داشتن چشم هایی سالم اول از همه باید به فکر تغذیه مناسب و داشتن رژیم غذایی سالم باشید. برای این موضوع، باید به چند اصل توجه کنید:

  • مصرف مواد مغذی به اندازه کافی: شما باید انواع مواد مغذی برای تقویت چشم ها از جمله مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها را مصرف کنید.
  • مصرف مواد مغذی خاص: مصرف مواد مغذی خاص مثل لوتئین و زئاکسانتین که در مواد غذایی مختلف مانند ذرت، تخم مرغ یا ماهی یافت می شود، برای چشم ها بسیار ضروری است.
  • مصرف مواد غذایی با آنتی اکسیدان بالا: برای حفظ سلامت چشم ها مصرف انواع آنتی اکسیدان ها از جمله لوتئین، زاگزانتین، ویتامین های A ، C ، E، بتاکاروتن، اسیدهای چرب امگا ۳، فلز روی و… اهمیت زیادی دارد. این مواد مغذی در میوه هایی مثل توت فرنگی، پرتقال، تمشک یا موز یافت می شوند.
  • رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی: شما باید تعادل را در رژیم غذایی خود حفظ و انواع مواد غذایی از جمله سبزیجات، ماهی، گوشت، تخم مرغ، مغزها و محصولات لبنی را مصرف کنید.

اصلاح تغذیه برای تقویت چشم

تقویت بینایی با تمرینات ورزشی

انواع تمرینات ورزشی مناسب از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از بهترین راهکارهای حفظ سلامت چشم ها به صورت طبیعی شناخته می شوند. شما با ورزش های چشمی می توانید وضعیت سلامت بینایی خود را بهبود ببخشید. در واقع این تمرین ها خستگی چشم ها را از بین می برند و تاثیرات مثبت دیگر روی وضعیت بینایی می گذارند. البته که این ورزش ها روی مشکلات حاد مثل نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم تاثیری ندارند و برای درمان آنها حتماً باید از یک پزشک حاذق کمک بگیرید.

کسانی که می توانند از نتایج انواع ورزش های چشمی بهره مند شوند، مبتلایان به عارضه هایی از جمله ماکولای وابسته به سن، آب مروارید و گلوکوم هستند.

انواع ورزش هایی که برای سلامت چشم ها مناسب هستند، عبارتند از:

  • بدن سازی: با تمرینات بدن سازی باعث هدایت جریان خون به سمت چشم ها می شوید و بینایی آنها را بهبود می بخشید.
  • تمرینات استقامتی: با تمرین های استقامتی مثل دوچرخه سواری، پیاده روی یا دویدن می توانید عملکرد قلب و عروق را بهبود ببخشید و باعث هدایت جریان خون به سمت چشم ها شوید.
  • تمرینات یوگا: با تمرینات یوگا مثل شرشک یا کشش عضلات گردن می توانید بینایی چشم های خود را بهبود ببخشید.

انواع تمرینات ورزشی مناسب برای تقویت چشم ها

در ادامه چند تمرین کاربردی برای تقویت چشم ها بیان می کنیم که با استفاده از آنها می توانید تاثیر مثبتی روی وضعیت بینایی خود بگذارید:

شکل هشت

این تمرین را به حالت نشسته انجام دهید. ابتدا نقطه ای از زمین را که ۱۰ متر جلوتر از شماست، در نظر بگیرید و روی آن تمرکز کنید.

حالا یک شکل خیالی ۸ را با چشم ها ردیابی کرده و این کار را به مدت ۳۰ ثانیه ادامه دهید. حالا نوبت به تغییر مسیرها می رسد.

قانون ۲۰-۲۰-۲۰

در صورت کار با کامپیوتر قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را فراموش نکنید. برای استفاده از این قانون کافیست طی هر ۲۰ دقیقه کار با کامپیوتر به مدت ۲۰ ثانیه به یک شیء با فاصله ۲۰ متری از خود نگاه کنید.

تمرکز نزدیک و دور

برای انجام این تمرین ابتدا بنشینید. حالا انگشت شست خود را حدود ۱۰ سانتی متر از صورت بگیرید و تا ۱۵ ثانیه روی آن متمرکز باشید. در این مرحله جسمی با فاصله ۱۰ تا ۲۰ متری به خود را بیابید و روی آن به مدت ۱۵ ثانیه متمرکز شوید. در آخر دوباره تمرکز را به شست بازگردانید. این تمرین باید برای ۵ بار تکرار شود.

تقویت چشم با راهکارهای پزشکی

بهترین راهکار برای بهره مندی از معجزه تقویت بینایی استفاده از وسایل بهداشتی است. شما می توانید با استفاده از انواع عینک آفتابی مردانه و زنانه تا استفاده لنزها و محصولات مشابه دیگر سلامتی را به چشم های خود هدیه دهید. انواع روش های تقویت چشم ها از این طریق عبارتند از:

عینک، یکی از مسیرهای پزشکی تقویت چشم

در صورتی که از عینک مناسب برای چشم های خود استفاده کنید، این باعث تقویت چشم هایتان می شود. عینک های مناسب جلوی تنش و خستگی را می گیرند و برای جلوگیری از آسیب به چشم ها بسیار کاربردی هستند. شما می توانید با مراجعه به مراکز فروش عینک آفتابی مشهد یا شهر خود برای تهیه عینک مناسب اقدام کنید.

استفاده از عینک به عنوان وسیله معجزه تقویت بینایی

لنزهای تماسی

در صورت عدم استفاده از عینک پیشنهاد می کنیم از لنزهای تماسی استفاده کنید که معمولا برای تقویت بینایی استفاده می شوند. این لنزها را می توانید از مراکز عینک فروشی طرف قرارداد بیمه دانا در مشهد و سایر شهرها با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا تهیه کنید. بنابراین اگر به دنبال یک مرکز مناسب برای تهیه عینک می گردید، ما فروشگاه هایی چون خانه عینک را به شما پیشنهاد می کنیم.

تصفیه کننده هوا

آلودگی های هوا می توانند تاثیرات مخرب روی سلامت چشم ها بگذارند، اما شما می توانید با استفاده از تصفیه کننده های هوا در محل کار و خانه از تاثیرات مخرب آنها جلوگیری کنید.

گرمایش چشم

با استفاده از یک پارچه یا دستمال گرم چشم های خود را برای چند دقیقه گرم کنید. با انجام این کار تنش ها و خستگی چشم ها از بین می رود و بینایی تان تقویت می شود.

استفاده از یخ روی چشم ها

در صورتی که در ناحیه چشم ها احساس تورم و قرمزی می کنید، چند تکه یخ را روی آنها بگذارید. یخ ها می توانند باعث کاهش تورم و قرمزی شوند و روی تقویت بینایی تاثیر مثبت بگذارند.

استفاده از روش های جراحی

انواع جراحی های چشم مثل لیزیک، جراحی شبکیه، جراحی عدسی و جراحی برطرف کردن اختلالات چشم مثل استرابیسم می توانند به بهبود وضعیت بینایی شما کمک کنند. البته تشخیص برای جراحی فقط از عهده چشم پزشک های حرفه ای بر می آید.

معجزه تقویت بینایی با راهکارهای مناسب

شما می توانید از معجزه تقویت بینایی بهره مند شوید، به شرط آنکه از راهکار مناسب استفاده کنید. یکی از روش های خانگی تقویت چشم اصلاح سبک زندگی است. در برنامه غذایی خود انواع مغذیجات، پروتئین ها و سبزیجات را قرار دهید.

تمرینات چشمی ساده نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد، پس آنها را در روتین خود قرار دهید. اگر وضعیت چشمتان حاد است و برای تقویت بینایی پزشک به شما جراحی را توصیه می کند، سعی کنید به نظر پزشکتان اهمیت دهید.

source

توسط elmikhabari.ir