مرورگر Microsoft Edge ممکن است به سرعت ویژگی‌های هوش مصنوعی را در رابط کاربری خودش ادغام کرده باشد اما گوگل کروم به آرامی در حال آوردن ویژگی‌های هوش مصنوعی بسیار خوبی به خودش است. به تازگی نیز گوگل کروم گزینه دسترسی به هوش مصنوعی Gemini AI به صورت مستقیم از نوار آدرس را اضافه کرده است.

حالا نیز گزینه‌ای برای ایجاد تم‌های هوش مصنوعی مولد برای پویاتر و سرگرم‌کننده‌تر شدن رابط کاربری اضافه کرده است. این ویژگی بسیار در دسترس است و نتایج بسیار خوبی دارد. در اینجا نحوه ایجاد یک تم سفارشی برای گوگل کروم با استفاده از هوش مصنوعی آورده شده است.

تم هوش مصنوعی برای گوگل کروم

ویژگی جدید برای ایجاد تم‌های سفارشی برای گوگل کروم مطمئناً یک ویژگی جدید و خوب است اما این همه ماجرا نیست. در حال حاضر، این ویژگی به کاربران اجازه درخواست را نمی‌دهد و همین نیز به شدت جنبه سفارشی کردن آن را محدود می‌کند. در عوض، کاربران مجبور هستند تا از میان مجموعه‌ای از تنظیمات از پیش تعیین شده برای موضوع، سبک، حالت و رنگ موضوع انتخاب کنند. در حالی که نتایج بسیار جذاب هستند اما گاهی اوقات ممکن است کمی اضافی باشند.

یکی از راه‌های دور زدن این محدودیت نیز ارسال یک درخواست به یک سازنده تصویر هوش مصنوعی و ذخیره بهترین نتیجه در رایانه است. سپس به پنل سفارشی سازی در گوگل کروم بروید، گزینه تغییر تم را انتخاب کنید و تصویر هوش مصنوعی را آپلود کنید. در حالی که این فرایند ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد اما شما کنترل بیشتری بر ظاهر مرورگر وب خود خواهید داشت.

استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تم سفارشی

مرحله اول: گوگل کروم را روی رایانه شخصی خود راه‌اندازی کنید.

مرحله دوم: روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای تصویر بزنید و گزینه Settings را انتخاب کنید.

مرحله سوم: گزینه Create Themes with AI را فعال کنید.

مرحله چهارم: تب جدیدی را باز کرده و روی گزینه Customise Chrome در سمت راست پایین صفحه بزنید.

مرحله پنجم: روی گزینه Change theme کلیک کنید.

مرحله ششم: گزینه Create with AI را انتخاب کنید.

مرحله هفتم: یک موضوع از لیست ظاهر شده انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید سبک، حالت و رنگ را نیز انتخاب کنید.

مرحله هشتم: گزینه Create را بزنید.

مرحله نهم: گوگل کروم نتایج متعددی را بر اساس انتخاب‌های شما ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید تم مورد نظر خودتان را انتخاب کنید تا این تم روی گوگل کروم شما اعمال شود.

با این روش می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی یک تم سفارشی برای گوگل کروم ایجاد کنید. تنظیمات از پیش تعیین شده را تغییر بدهید و سبک‌های مختلف را امتحان کنید تا تم مناسب برای مرورگر خودتان را بیابید. نتایج ممکن است همیشه خیره‌کننده نباشند اما پس از چند تلاش تم خوبی پیدا خواهید کرد.

source

توسط elmikhabari