هنوز اسنپدراگون 8 نسل 4 به بازار نیامده، اخباری پیرامون نسل بعدی این تراشه، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 5 منتشر شده‌اند.

به گزارش gizmochina، افشاگری در ویبو مدعی شده که پیکربندی هسته‌های اسنپدراگون 8 نسل 5، مشابه 8 نسل 4 خواهد بود؛ یعنی 2 هسته عملکرد و 6 هسته کم‌مصرف خواهد داشت. اما این تمام ماجرا نیست. این افشاگر به جهش چشمگیر در سرعت کلاک نیز اشاره کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

سرعت کلاک اسنپدراگون 8 نسل 5

هسته‌های عملکرد که براساس شایعات، با اسم رمز Pegasus شناخته می‌شوند، در فرکانس خیره‌کننده 5.0 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. حتی هسته‌های کم‌مصرف نیز در فرکانس بالای 4.0 گیگاهرتز اجرا می‌شوند. اگر این خبر درست باشد، پس شاهد یک پیشرفت چشمگیر خواهیم بود. چون فرکانس هسته‌های عملکرد و کم‌مصرف در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4، به ترتیب 4.32 و 3.53 گیگاهرتز است.

سرعت کلاک اسنپدراگون 8 نسل 5

البته، یک نکته مهم را باید در نظر گرفت. این افشاگر به‌طور غیرمستقیم اشاره کرده که این سرعت کلاک تحسین‌برانگیز ممکن است فقط برای نسخه‌هایی از اسنپدراگون 8 نسل 5 باشد که در نود N3P شرکت TSMC ساخته می‌شوند.

کوالکام پیش از این اشاره کرده بود که دو شرکت سامسونگ و TSMC را برای ساخت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 در نظر گرفته است. این یعنی دو نسخه از این تراشه ساخته می‌شود که احتمالا یکی از آنها مخصوص گوشی‌های گلکسی است و در نود SF2 سامسونگ ساخته می‌شود.

سرعت کلاک مدل‌های مخصوص سامسونگ هنوز مشخص نیست؛ با این حال، برخی شایعات مدعی هستند که نود SF2 سامسونگ احتمالا به‌ همان اندازه قدرتمند است. در نتیجه، نسخه‌هایی از اسنپدراگون 8 نسل 5 که توسط سامسونگ ساخته می‌شوند نیز احتمالا به همان اندازه یا حتی بیشتر از تراشه‌های ساخت TSMC قدرت خواهند داشت.

هنوز زود است که درباره اسنپدراگون 8Gen5 به نتیجه‌ی نهایی برسیم. اسنپدراگون 8 نسل 4 هنوز کارش را شروع نکرده و نسل بعدی آن در سال 2025 معرفی و راه‌اندازی می‌شود. بنابراین، تا یک سال دیگر قطعا اطلاعات بیشتری به بیرون درز می‌کند. با این حال امیدواریم که همین شایعات اولیه ادامه پیدا کنند و نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار کوالکام، ارتقاء چشمیگری داشته باشند. نظر شما چیست؟ آیا عملکرد سامسونگ در سال‌های اخیر در تولید تراشه به‌اندازه TSMC موفق بوده؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir