هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) مدتی پیش با آژانس استعدادیابی WME قرارداد امضا کرد تا با کمک و نظارت این آژانس، بازیگران را جذب و آثار متنوعی در مدیومهای مختلف خلق کند. کوجیما به این موضوع اشاره کرد که ممکن است پروژه بعدیاش یک بازی ویدیویی نباشد.
کوجیما، در مصاحبهای با رسانه Variety اعتراف کرد در حالی که تا به این لحظه، شخصا توانسته بود پیوندها و ارتباطات مورد نیاز خود برای همکاری با بازیگران را ایجاد کند، اما مدیریت همه آنها به تنهایی دشوار شده بوده. در نتیجه، او با تیم بسیار حرفهای WME قرارداد امضا کرده است تا با افراد مستعد و هنرمند از سراسر جهان کار و با کمکشان چیزهای جدید خلق کند. هیدئو کوجیما در این باره گفت:
من Kojima Productions را تحت عنوان «سرگرمی دیجیتال» تاسیس کردم، اما فکر نمیکنم که لزوماً همه پروژههای ما بازی ویدیویی باشند، ما میتوانیم یک IP جدید از یک بازی، یک انیمه، یک فیلم یا چیزی کاملاً متفاوت ایجاد کنیم؛ هر چیزی ممکن است.
من دوست دارم با افراد مستعد از سراسر جهان کار کرده و چیزهای جدیدی خلق کنم که کلمه کلیدی آن «دیجیتال» است. این میتواند یک فیلم، بازی یا چیز دیگری باشد. من نمیتوانم تا آن موقع بمیرم! فکر نمیکنم بخواهم کاری خیلی غیرعادی انجام دهم!
کوجیما همچنین تاکید کرد که استودیوی او، Kojima Productions، یک استودیو «مستقل» است:
ما مستقل هستیم! واقعا! ما هرگز نمیدانیم چه زمانی تعطیل میشویم. ما تحت حمایت کسی قرار نداریم و همه چیز را به تنهایی انجام میدهیم؛ از ایجاد مفاهیم گرفته، تا تولید و حتی تبلیغات و بازاریابی. فکر میکنم استودیوهای زیادی مثل ما هستند.
ما نمیتوانیم تولید انبوه داشته باشیم، بنابراین توانایی گسترش یافتن به شکل افراطی را نداریم. من پیر شدهام و کارها همیشه آسان نیستند، اما بازی میسازم چون خلق کردن را دوست دارم. من یک کسب و کار را اداره میکنم تا بتوانم به خلق کردن تجربیات منحصر به فرد ادامه دهم. چنین رویکردی به این دلیل نیست که من میخواهم تجارت کنم. من لزوما استودیویی برای خودم نمیخواستم، من مستقل شدم، تا بتوانم آنچه را که میخواهم بسازم.
هیدئو کوجیما مدتی پیش اعلام کرد که در کنار توسعه Death Stranding 2، عنوانی تحت نام Physint رابرای پلی استیشن ۵ تولید میکند که در سبک جاسوسی قرار دارد.
source