با اکسلانتیکس ای اس آشنا شوید؛ Exlantix ES سدان پرچمدار به‌روز و پرامکانات چری با پیشرانه برقی، سیستم دو دیفرانسیل و شتاب به‌شدت بالا است.

چری، خودروساز مطرح چینی که در ایران هم محصولات آن شناخته‌شده‌اند، در جریان تور چند روزه اخیر خود برای معرفی جدیدترین دستاوردهایش، سدان تمام برقی «اکسلانتیکس ای اس» (Exlantix ES) را به نمایش گذاشت. آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهند که اکسلانتیکس ES محصول «اکسید» (Exeed)، برند پریمیوم جدید چری با طراحی به‌روز، جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرانه پرتوان است. اکسید همان برندی است که مدیران خودرو از آن خودروهایی مثل اکستریم VX را به بازار ایران آورده است. در ادامه با جوانب مختلف این خودرو برقی چری آشنا شوید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

ویدیو گجت نیوز از تست درایو اکسلانتیکس ES

طراحی نمای بیرونی Exlantix ES

اکسلانتیکس ES یک سدان کشیده و پرظرافت است که فرم کوپه بدنه آن در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند. جالب است بدانید طراحی این خودرو بر عهده «پیر لوییجی فراری» (Pier Luigi Ferrari)، عضو سابق «پینینفارینا» (Pininfarina) بوده است. پینینفارینا برخی از نمادین‌ترین و تاثیرگذارترین خودروها در تاریخ صنعت خودرو را در کارنامه خود دارد.

نمای جلو اکسلانتیکس ES

چراغ‌های باریک تهاجمی در نمای جلو این خودرو به چشن می‌خورند که به‌وسیله یک نوار نوری به همدیگر متصل شده‌اند. در نمای کناری شیب ظریف خط سقف، دستگیره‌های درب مخفی، فرورفتگی در درب‌ها و تریم کرومی دور شیشه‌ها از جمله المان‌های قابل ذکر هستند. در قسمت عقب هم چراغ‌های سرتاسری در یک فرورفتگی قرار گرفته‌اند.

نمای عقب اکسلانتیکس ES

این سدان از برند اکسید 4945 میلی‌متر طول، 1978 میلی‌متر عرض و 1489 (یا 1467) میلی‌متر ارتفاع دارد و دو محور آن در فاصله 3000 میلی‌متری از یکدیگر جا گرفته‌اند. چری آن را در رنگ‌های قرمز (Morning Red)، آبی (Galaxy Blue و Fjord Blue) و بنفس (Aurora Purple) عرضه می‌کند.

کابین اکسلانتیکس ای اس

طراحی فضای داخلی اکسلانتیکس ES درست مثل نمای بیرونی، حال‌وهوایی مدرن را تداعی می‌کند. در مرکز کابین یک نمایشگر مستطیلی بزرگ 15.6 اینچی با رزولوشن 2K جا گرفته و کنسول مرکزی به خلوت‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. فرمان حالت دو سر تخت دارد و حتی در آن هم اثری از دکمه‌های فیزیکی همیشگی نیست. پشت فرمان در یک تورفتگی، صفحه آمپر تمام دیجیتال 8.2 اینچی به ظرافت تعبیه شده است. حتی یک نمایشگر هدآپ (HUD) در دسترس راننده قرار می‌گیرد.

امکانات رفاهی و ایمنی سدان اکسید ای اس

همان‌طور که یک محصول از برند پریمیوم اکسید چری انتظار می‌رود، مجموعه گسترده‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی برای اکسلانتیکس ای اس تدارک دیده شده است. در ادامه برخی از آپشن‌های این سدان تمام برقی را مشاهده کنید.

  • نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی با رزولوشن 2K
  • صفحه آمپر تمام دیجیتال 8.2 اینچی
  • نمایشگر هدآپ
  • دستیار صوتی Lion AI
  • وای‌فای داخل ماشین
  • سیستم صوتی با 23 اسپیکر
  • دو صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند
  • صندلی‌های جاذبه صفر و چرمی
  • کمربندهای ایمنی الکترونیک
  • رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی
  • تایرهای میشلن
  • کنترل از راه دور با گوشی
  • دریافت آپدیت از راه دور (OTA)
  • تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی
  • ترمز اضطراری خودکار
  • کروز کنترل تطبیقی
  • دستیار پارک
  • 7 ایربگ

همچنین جای اشاره دارد که این سدان الکتریکی در نسخه‌های بالارده‌تر از لیدار، 5 رادار موج میلی‌متری، 12 رادار اولتراسونیک و بیش از 10 دوربین استفاده می‌کند. همه این تجهیزات به دقت سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته آن اضافه می‌کنند.

مشخصات فنی اکسلانتیکس ES مدل 2025

اکسلانتیکس ای اس در چندین نسخه با سیستم دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل و خروجی‌های متفاوت عرضه می‌شود.

نسخه پایه این خودرو به یک موتور الکتریکی با قدرت 312 اسب بخار قدرت و 425 نیوتن متر گشتاور محهز است که نیرو محرکه آن به محور عقب منتقل می‌شود. این نسخه از یک باتری پک 77 کیلووات ساعتی ساخته CATL بهره می‌برد که با یک بار شارژ آن می‌توان مسافت 680 کیلومتر را طی کرد.

نسخه میان‌رده Exlantix ES به یک موتور الکتریکی با 312 اسب بخار قدرت و 425 نیوتن متر گشتاور در عقب و یک موتور الکتریگی دیگر با 167 اسب بخار قدرت و 238 نیوتن منر در جلو مجهز است. نیرو این پیشرانه راهی هر چهار چرخ می‌شود و برای تامین انرژی آن باتری پک 77 کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی 605 کیلومتری در نظر گرفته شده است.

اکسلانتیکس ES

نمونه پرچمدار سدان برقی چری هم پیشرانه‌ای یکسان با نسخه میان‌رده دارد؛ با این تفاوت که از یک باتری پک 100 کیلووات ساعتی برخوردار است. این باتری پک طی کردن مسافت 710 کیلومتر با یک بار شارژ را تضمین می‌کند. البته گفتنی است که ارقام شعاع حرکتی مبتنی بر استاندارد CLTC چین هستند.

گذشته از شعاع حرکتی بالا، این خودرو چری در شتاب‌گیری هم عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده است. این خودرو می‌تواند طی 3.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و این رقم حتی 3.7 ثانیه هم عنوان شده است. در بالا می‌توانید ویدیو تست درایو گجت نیوز از آن را هم تماشا کنید.

این خودرو چری مبتنی بر معماری 800 ولتی توسعه پیدا کرده است و سرعت شارژ بالای آن عملاً جای نگرانی بابت کمبود انرژی باقی نمی‌گذارد. دست کم به گفته چری، این خودرو ظرف تنها 9 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود.

تاریخ عرضه و قیمت اکسلانتیکس ES چری

استلانتیکس ES تابستان گذشته با قیمت بین 225 هزار و 900 تا 309 هزار و 900 یوان (معادل 27 هزار و 500 تا 43 هزار دلار) در بازار چین عرضه شد. جالب است که در آینده نه چندان دور این سدان تمام برقی به‌روز از چری به‌واسطه مدیران خودرو، شریک قدیمی آن، به بازار ایران راه پیدا کند. از آنجا که مدیران خودرو با برند اکستریم، عرضه محصولات اکسید را در پیش گرفته است، این اتفاق دور از انتظار نیست.

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir