اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های اکشن – استراتژیک موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Age of Empires Mobile همراه ویجیاتو باشید.

شاید اگر سال‌ها پیش از گیمرها درباره آینده بازی‌های موبایلی می‌پرسدید، کمتر کسی انتظار داشت که روزی این دسته از بازی‌ها پا به پای عناوین کنسولی پیشرفت کنند. این روزها بازی‌های موبایلی نسبت به هر زمان دیگری از محبوبیت بیشتری برخوردارند. گیمرها چنین محبوبیتی را باید مدیون خلاقیت خوب بازی‌سازهای پلتفرم موبایل و از طرفی سخت‌افزاری باشند که به توسعه‌دهندگان موبایلی فرصت دیده شدن داد. در واقع این سخت‌افزار خوب گوشی‌های موبایل بود که باعث شکوفایی صنعت بازی‌های موبایلی شد. صنعتی رو به رشد که حرف برای گفتن داشت و ثابت کرد که شکست‌ناپذیر است. از همین‌رو اگر شما نیز موبایل گیمرید و به دنیای بازی‌های موبایلی علاقه‌مندید، با بررسی شاهکاری به نام Age of Empires Mobile همراه ویجیاتو باشید.

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که دلیل بزرگ موفقیت بازی‌های موبایلی، حضور بازی‌سازهای خلاقی بود که خط قرمزی برای خودشان نداشتند. این بازی‌سازها عناوینی را می‌ساختند که قادر به رقابت با بازی‌های بزرگ بودند. تنسنت، یکی از همین بازی‌سازهاست. تنسنت که عمدتا به سبب ساخت پابجی موبایل شناخته می‌شود، کارنامه فوق‌العاده‌ای در ساخت و توسعه بازی‌های موبایلی دارد. آن‌ها تاکنون ده‌ها بازی مختلف را برای موبایل عرضه کرده‌اند که هر یک از آن‌ها شاهکاری فراموش‌نشدنی است. در این میان Level Infinite به عنوان یکی از استودیوهای زیر مجموعه تنسنت، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته. بازی Age of Empires Mobile جدیدترین دست‌پخت استودیوی لول اینفینیت است و به تازگی برای موبایل منتشر شده.

فرنچایز Age of Empires به عنوان یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای استراتژیک پی‌سی و کنسول‌ها قلمداد می‌شوند. فرنچایزی که از جایگاه ویژه‌ای در قلب گیمرها برخوردار است و تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن نیز منتشر شده. منتهی ظرفیت‌هایی که پلتفرم موبایل داشت، زمینه‌ساز حضور نسخه موبایلی این بازی در میان عناوین موبایلی نیز شد. یک بازی استراتژیک خوش‌ساخت که پسر کوچک تنسنت، یعنی Level Infinite آن را می‌ساخت و بقدری پتانسیل داشت که بخواهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود. این بازی در پاییز سال ۲۰۲۴ راهی پلتفرم موبایل شد و در مدت زمان کوتاهی به موفقیت بسیار بزرگی رسید. به طوری‌ که منتقدان از این بازی راضی بودند و گیمرها نیز با آغوش باز به سراغ تجربه این بازی رفتند.

معمولا زمانی‌ که صحبت از تجربه بازی‌های استراتژیک می‌شود، کمترکسی انتظار روبه‌رو شدن با داستانی هیجان‌انگیز را دارد. اما Age of Empires Mobile شروع بسیار خوبی دارد و داستانش را به نوعی روایت می‌کند که شما درگیر آن شوید. این بازی شروع خوبی دارد. جایی‌ که ما کنترل شاه‌دختی را برعهده خواهیم داشت که باید از سرزمینش در مقابل تهاجم نیروهای متجاوز و همچنین بربرها دفاع کند. منتهی در طول این مسیر او با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد شد و ما باید همراه و همسفر او باشیم. بازی Age of Empires Mobile شاید داستان چندان عمیقی نداشته باشد، اما همین روایت ساده بهانه خوبی برای دنبال کردن گیم‌پلی این بازی موبایلی است.

همچنین گیم‌پلی مهم‌ترین بخش در دنیای هر بازی ویدئویی است و Age of Empires Mobile نیز از همین قاعده پیروی کرده. اولین چیزی‌ که پیش از تجربه این بازی باید از آن آگاه باشید، این است که اگرچه ما با یک بازی موبایلی روبه‌رو هستیم، اما طبق مصاحبه‌ای که رابین شی – تهیه‌کننده این بازی – داشته، آن‌ها ابدا بازی را محدود نکرده‌اند. اگرچه بازی Age of Empires Mobile صفت یک بازی موبایلی را به دوش می‌کشد، اما سازندگان این بازی در تلاش بودند تا یکی از بهترین فرنچایزهای استراتژیک تاریخ را روی موبایل به بهترین شکل ممکن روایت کنند.

برای اجرای بازی موبایلی Age of Empires Mobile شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

هسته اصلی این بازی موبایلی شاید در ابتدا مشابه سایر عناوین استراتژیک پلتفرم موبایل باشد، اما جز‌ئیات بی‌نظیری که این بازی ارائه کرده، سبب جذابیت بی‌حد و مرز آن شده. در دنیای بازی موبایلی Age of Empires Mobile شما باید استراتژی داشته باشید و قلمرو رویایی خودتان را بسازید. برای این‌کار بازی چندین تمدن تاریخی را پیش‌رویتان قرار می‌دهد که شما برای شروع باید از آن‌ها استفاده کنید. هر کدام از این تمدن‌ها ویژگی، معماری، اقتصاد و نیروی دفاعی متفاوتی دارند. برای مثال ژرمن‌ها در کشاورزی برترند و چینی‌ها در اقتصاد و نیروهای دریایی! این تمدن‌ها عبارت‌اند از:

  • کره
  • مصر باستان
  • انگلیستان
  • روم باستان
  • امپراتوری روم شرقی
  • فرانسه
  • چین

در کنار تنوع خوب تمدن‌های بازی، حضور کاراکترهای تاریخی نیز مولفه مهمی در جذابیت این بازی است. شخصیت‌های تاریخی که شما از آن‌ها می‌توانید جهت رهبری ارتش‌تان استفاده کنید. آن‌هم فارغ از تمدنی که در ابتدا انتخاب کرده‌اید! داریوش، پادشاه کبیر هخامنشی شاید نام آشناترین فرد برای ما گیمرهای ایرانی باشد. ژان دارک، ژولیوس سزار و ده‌ها فرد مهم دیگر، تنها بخش کوچکی از شخصیت‌های مهم حاضر در این بازی‌اند. یکی از المان‌های مهم این بازی، این است که Age of Empires Mobile به شما آزادی عمل بی‌حد و مرزی در ارتقای ساختمان‌ها، فرماندهان و نیروهایتان می‌دهد. Age of Empires Mobile نسل جدیدی از بازی‌های استراتژیک موبایل است و باید به این بازی و سازندگان آن جهت خلق چنین اثری تبریک گفت.

اگرچه ما با یک بازی موبایلی روبه‌رو هستیم، اما گرافیک این بازی به طرز قابل توجهی دوست داشتنی و زیباست. همان‌طور که از استودیوی لول‌ ایفینیت انتظار می‌رفت، آن‌ها گرافیک این بازی را به زیبایی هرچه تمام‌تر ساخته‌اند. Age of Empires Mobile حتی در بخش صداگذاری و جلوه‌های صوتی نیز، یکی از بهترین‌هاست. به‌طوری‌که ما شاهد حضور گویندگان مطرح سینما در دنیای این بازی هستیم و باید خودمان را برای رو به رو شدن با نسل جدیدی از بازی‌های استراتژیک موبایلی آماده کنیم.

بازی Age of Empires Mobile جدیدترین و جاه‌طلبانه‌ترین بازی استراتژیک پلتفرم موبایل است. این بازی که توسط سازندگان پابجی موبایل و آرنا بریک‌اوت ساخته شده، در پاییز سال ۲۰۲۴ راهی پلتفرم موبایل شد و حال فرصتی هیجان‌انگیز برای تجربه موبایل گیمرهاست.



ناشر بازی:
Level Infinite


دسته بندی:
استراتژیک


سیستم عامل:
اندروید ، iOS


حجم:
۷۸۰ مگابایت مگابایت

source

توسط elmikhabari.ir