پروژه‌ی گسترش نمایشگاه گیمزکام ازطریق Gamescom Asia در سنگاپور و Gamescom Latam در برزیل با موفقیت جلو می‌رود. چرا که نه‌تنها برگزاری مجدد هر دو این رویدادها در سال ۲۰۲۵ میلادی قطعی شده است، بلکه آمار و ارقام نیز به خوبی نشان‌دهنده‌ی دستاوردهای آن‌ها در زمینه‌ی جلب توجه گیمرها و بازی‌سازها هستند.

جسیکا تن، عضو ارشد تیم برگزاری گیمزکام آسیا اعلام کرد که امسال ۴۱۰۱۳ نفر به نمایشگاه Gamescom Asia 2024 آمدند. در حقیقت اکنون می‌دانیم که میزان حضور افراد مختلف در نمایشگاه نام‌برده، ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است. رویداد امسال از ۱۷ تا ۲۰ اکتبر (۲۶ تا ۲۹ مهر) در Suntec Convention Centre کشور سنگاپور برگزار شد.

بیشتر از ۸۰ سخنران و مهمان ویژه روی استیج‌های نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ به صحبت درباره‌ی موضوعات گوناگون در صنعت بازی‌سازی پرداختند و اطلاعات خود را با افراد علاقه‌مند به ویدیوگیم‌ها به اشتراک گذاشتند. ۱۷۷ غرفه‌دار از نقاط مختلف جهان به سنگاپور آمدند تا آثار خود را به نمایش بگذارند و توجه مخاطب‌های جهانی را جلب کنند. برگزارکنندگان می‌گویند با این آمار و ارقام دیگر هیچ شکی نیست که گیمزکام آسیا بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ در جنوب شرقی آسیا به شمار می‌آید و توانایی نمایش قدرت و پتانسیل این منطقه به‌عنوان یکی از بسترهای کلیدی برای رشد دنیای بازی‌های ویدیویی را دارد.

شان لیدن، رئیس سابق هیئت مدیره استودیوهای جهانی‌پلی استیشن یکی از افراد معروف و محبوب حاضر در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ بود. او که با زومجی به‌عنوان یکی از همکارهای رسانه‌ای رسمی نمایشگاه Gamescom Asia مصاحبه داشت، طی مراسم افتتاحیه رویداد درباره‌ی ضرورت اهمیت دادن به خلاقیت دربرابر افزایش کورکورانه‌ی هزینه‌های تولید بازی‌های پرخرج صحبت کرد. سپس در جریان نمایشگاه تیم‌های خلاق مختلف به نمایش بازی‌های خود پرداختند؛ بازی‌هایی که خلاقیت در بسیاری از آن‌ها موج می‌زند.

همان‌گونه که آلوین تان، وزیر فرهنگ، جوانان، تجارت و صنعت کشور سنگاپور گفت، جنوب شرقی آسیا رکورددار سرعت رشد منطقه‌ای از نظر بازار ورزش‌های الکترونیک (eSports) است؛ نکته‌ای که درکنار برگزاری رقابت بزرگ CAPCOM Pro Tour 2024 SUPER PREMIER در نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ ثابت می‌کند که چنین رویدادی در سال‌های آتی نیز می‌تواند به دلایل مختلف به رشد و پیشرفت ادامه دهد.

از فرصت تجربه‌ی آثار جدید و در حال ساخت مثل بازی Monster Hunter Wilds و جدیدترین دی‌ال‌سی بازی Street Fighter 6 در غرفه‌ی بزرگ و شلوغ کپکام تا اجراهای زنده‌ی جذاب و جوایزی که گیمرها را بیشتر و بیشتر به سوی تجربه‌ی بازی‌های مستقل سوق می‌دادند، همه و همه روی دستیابی گیمزکام آسیا 2024 به این موفقیت تاثیر مثبت داشتند. بیشتر از ۴۴۰۰ فرد حرفه‌ای از صنعت بازی قدم به نمایشگاه گذاشتند و برندهای عظیمی مثل ایکس باکس، پلی استیشن، کپکام و سگا از رویداد حمایت کردند؛ حمایتی که قطعا به ارتقا جایگاه گیمزکام آسیا کمک می‌کند.

منتظر چند مقاله و ویدیوهای اختصاصی بیشتر از نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ باشید.

source

توسط elmikhabari.ir