شرکت ولو (Valve) بهروزرسانیهای زیادی برای قوانین مربوط به عرضه DLC و تحویل محتوا در پلتفرم استیم (Steam) منتشر کرد. طبق این قوانین جدید، توسعهدهندگان باید برای محتوای سیزن پس (Season Pass)، بستهالحاقی یا DLC تاریخ عرضه مشخصی ارائه کنند.
این دستورالعملها از طریق پستی در وبلاگ Steamworks اعلام شد و هدف آنها حفاظت از خریداران و جلوگیری از سو استفادههای احتمالی در پیشفروش DLC و محتویات سیزن پس است. توسعهدهندگان اکنون موظف هستند هنگام لیست کردن DLC در استیم، یک برنامه زمانی مشخص برای عرضه آن ارائه دهند. همچنین اگر محتوای وعده داده شده به هر دلیلی تحویل داده نشوند یا عرضه آنها لغو شوند، خریداران میتوانند برای بخشی از محتوا که تحویل نشده، مبلغ پرداخت شده را پس بگیرند.
این تغییرات با هدف تضمین پاسخگویی توسعهدهندگان در قبال وعدههایشان اعمال شده است. در گذشته، شاهد مشکلاتی مانند لغو بستههای الحاقی بازیهایی همچون Final Fantasy 15 بودهایم. در موارد مشابه، اگر میزان فروش بازی اصلی خوب نباشد، ممکن است توسعهدهندگان از ارائه محتوای اضافی که قبلاً معرفی کردهاند، خودداری کنند. این قوانین جدید به مشتریان استیم اطمینان میدهد که در صورت بروز مشکل، در قبال پیشخرید خود زیان نخواهند دید.
با اعمال این تغییرات، باید دید توسعهدهندگان و ناشران چگونه به آنها واکنش نشان خواهند داد.
source