ایکس باکس به طور مداوم در تلاش است تا با پلی استیشن ۵ در نسل جاری برابری کند. از نظر سهم بازار، کنسول سونی برتری واضحی دارد و این پیشروی در مناطقی از جهان مثل اروپا بیشتر نمایان می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کاهش بازاریابی در اروپا، آسیا و خاورمیانه است. رئیس بازاریابی بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای ایکس باکس تایید کرده است که مایکروسافت بودجه محدودی برای بازاریابی در این مناطق از جهان اختصاص می‌دهد.

مطمئناً بازاریابی یکی از کلیدهای موفقیت هر کنسول تلقی می‌شود. با این حال، این بخش به سرمایه‌گذاری عمده‌ای نیاز خواهد داشت و برای همین است که چنین شرکت‌هایی میلیون‌ها دلار را صرف کمپین‌های تبلیغاتی می‌کنند.

ایکس باکس طی هر نسل برای فروش خوب به ویژه در مناطق اروپایی تلاش زیادی کرده است. به گفته مایکل فلت (Michael Flatt)، این شرکت در این مناطق وارد رقابت سختی با پلی استیشن می‌شود.

او گفت که سونی بودجه کلانی را برای بازاریابی پلی استیشن اختصاص می‌دهد، در حالی که مایکروسافت چنین کاری را برای ایکس باکس انجام نداده است. مایکل فلت وضعیت فعلی را بی‌نظم توصیف می‌کند:

ما از بودجه‌های رسانه‌ای هنگفتی برخوردار نیستیم، بنابراین باید برای سرمایه‌هایی که احتمالاً جای دیگری خرج می‌شوند بجنگیم.

در عین حال که فلت به گزارش‌های اخیر توجهی نکرد، اظهارات او را می‌توان راحت‌تر پذیرفت. با بودجه بازاریابی محدود، شاید ایکس باکس در نهایت تصمیم گرفته تا بازاریابی در چنین مناطقی را متوقف کند.

اخیراً به این موضوع اشاره شد که برای تجربه بازی‌های ایکس باکس دیگر نیازی به کنسول نیست. این اطلاع‌رسانی از طریق دو آگهی تبلیغاتی آمازون انجام شد و می‌توان برداشت کرد که توجه مایکروسافت به ایکس باکس رو به کاهش است.

ممکن است بازاریابی ایکس باکس در اروپا، خاورمیانه و آسیا روند نزولی خود را طی کند. در حال حاضر، فروش کنسول مایکروسافت در آمریکا وضعیت بهتری داشته و شرایط آن در ژاپن نسبت به نسل گذشته مقداری بهتر شده است.

حتی با تسلط پلی استیشن، عجیب است که مایکروسافت بازاریابی در مناطقی مثل اروپا را نادیده بگیرد.

source

توسط elmikhabari.ir