تا یک دهه پس از انتشار Demon’s Souls، استودیوی FromSoftware تلاش بیوقفۀ خود را به منظور تکامل فرمول «سولزلایک» ادامه داد. این سفر پر پیچ و خم باعث پیدایش سهگانۀ Dark Souls و عنوان فوقالعادۀ Bloodborne شد. اما در سال ۲۰۱۹، FromSoftware این شهامت را به خرج داد تا با Sekiro: Shadows Die Twice اثری نو را رقم بزند. با اینکه ساختار کلی سولزلایک در Sekiro حفظ شده بود، اما به شکلی جسورانه از مسیر همیشگی فاصله گرفت و با مجموعهای از ویژگیها و سیستمهای جدید، خود را از دیگر آثار استودیو متمایز کرد.
Sekiro: Shadows Die Twice در کنار سیستم جدید Posture، روایت سادهتری داشت. همچنین، نوار و مکانیک استقامت در آن حذف شده بود. معرفی سری ابزار Shinobi Prosthetic در قالب دست چپ Wolf، کاراکتر اصی، نوآوری جدیدی به شمار میرفت که ۱۰ سلاح با تواناییهای منحصر به فرد را شامل میشد. برخی از این ابزار کاربردهای خاصی داشتند و برخی دیگر مزیتهای کلیتری ارائه میدادند. بسته به شرایط، نمیتوان همۀ آنها را مفید دانست، اما تجهیزات ارزشمند بازی بودند. اگر قرار باشد دنبالهای برای Sekiro ساخته شود، بدون شک Prosthetic Tool به سطح جدیدی ارتقاء خواهد یافت. اتفاقاً، FromSoftware سلاح کلاسیکی را خلق کرده که حالا میتواند منبع الهامی عالی برای بهبود گیمپلی حماسی Sekiro باشد.
چرخ ارّههای FromSoftware
در سال ۲۰۱۱، طرفداران استودیوی FromSoftware با سلاح جدیدی در Dark Souls آشنا شدند. اعماق اقامتگاه Gravelord Nito، زیستگاه اسکلتهای خوفناک Bonewheel بود. این موجودات وحشتناک، با چرخدندههایی که در نیمتنهشان تعبیه شده بود، بیرحمانه به سمت بازیکنان میغلتیدند. چرخش دندانهها آسیب بالایی میرساند و بازیکنانی که در برابر Poise مقاومتی نداشتند را سر جای خود میخکوب میکرد.
گاهی اوقات، سپر این اسکلتها دراپ میشد. بازیکنان میتوانستند از آن استفاده کنند و چندین حملۀ ویژه را در مبارزات خود به کار گیرند. برای مثال، حملۀ سنگینی با سپر Bonewheel قابل اجرا بود که دشمنان را مسموم میکرد. اگرچه در ابتدا تازگی داشت، ولی بعدها الهامبخش دو مورد از قدرتمندترین سلاحهای FromSoftware بود: Whirligig Saw و Ghiza’s Wheel.
طرفداران، دو سلاح Whirligig Saw و Ghiza’s Wheel را به عنوان «پیتزا کاتر» میشناسند. توانایی مشترک این دو سلاح در چرخش سریع و وارد کردن صدمات ویرانگر به صورت متوالی، باعث میشد تا دشمنان توانایی مقابله به مثل نداشته باشند.
اگر Sekiro: Shadows Die Twice دنبالهای دریافت کند، پیتزا کاترهای FromSoftware الهامبخشی عالی برای ارتقای سری ابزار مصنوعی شینوبی خواهند بود. تنها فکر کردن به افول نوار Posture با ضربات متوالی چنین سلاحی لذتبخش است. شاید این ابزار بازیکن را در معرض حملات دشمنان دیگر قرار دهد، اما در نبردهای یک به یک بسیار مفید واقع میشود. سلاحی را تصور کنید که به سرعت Posture باس را به نقطۀ شکست برساند و زمینه را برای یک Deathblow آهنگین محیاء کند.
source