آی‌تی‌من– حسین افشین طی سخنانی در مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان فراخوان تدوین سرفصل آموزشی هوش مصنوعی گفت: دغدغه‌ای که این جمع را به دورهم گردآورده است، دغدغه‌ای آموزشی است. در کنار این مهم در فراخوانی که با بنیاد علم منتشر کرده‌ایم می‌کوشیم یکسری مدارک و پیوست‌های علمی فارسی در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی تولید کنیم و هدف ما از این فراخوان در واقع تولید محتوای پژوهشی در حوزه هوش مصنوعی است.

او ادامه داد: گرنت ارائه شده در این فراخوان تا سقف یک میلیارد تومان است و نصف این مبلغ را می‌توانند، صرف سخت افزار کنند. در این فراخوان هم چیزی حدود ۴۶۰ طرح دریافت شده است.

افشین همچنین تصریح کرد: اگر قرار باشد در هوش مصنوعی تحولی را رقم بزنیم، بی تردید یکی از ارکان آن نیروی انسانی و مستندات علمی فارسی است. از این رو، در معاونت علمی ریاست جمهوری یک برنامه جامع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و می‌کوشیم تا ۱۱ مهر مصادف با هفته نخبگان طرح کلان معاونت در حوزه هوش مصنوعی (طرح جامع اقدام مشترک ملی برای هوش مصنوعی) را ارائه کنیم. در این طرح کلان، سه حوزه نیروی انسانی، زیرساخت و داده محل توجه بوده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور همچنین در جلسه کارگروه دائمی‌ شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان بر تسریع در آغاز فرایند اجرایی‌سازی تکالیف مرتبط با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در قانون برنامه هفتم تاکید کرد.

 

source

توسط elmikhabari.ir