یکی از دغدغه خانواده‌هایی که قصد سفر به کشورهای اروپایی دارند، نحوه حمل و نقل حیوانات خانگی به مقصد موردنظر است. با روش‌های مختلفی چون مسیر هوایی یا زمینی، به‌صورت کارگو یا همراه مسافر می‌توان حیوان خانگی خود را به کشورهای خارجی حمل‌ کرد؛ اما هر کشور اروپایی برای پذیرش ورود حیوانات خانگی برخی قوانین و مقررات را تعیین کرده است. برای مثال؛ انجام تست تیتر هاری برای حیواناتی چون سگ و گربه از قوانین مهم برای تمامی کشورهای اروپایی چون سوئد، کانادا و… است. در کنار آزمایش تیتر هاری شما باید هنگام سفر تمامی گواهی‌های مربوط به سلامت و واکسیناسیون پت خود را آماده کرده و به کشور موردنظر ارائه دهید.

حمل و نقل حیوانات خانگی

نحوه سفر با حیوانات خانگی به کشور های اروپایی

ارسال حیوانات خانگی در انواع مختلف چون سگ، گربه، پرنده و… با توجه به مقصد دارای قوانین متفاوتی است. شما باید قبل از سفر اطلاعاتی در مورد الزامات و قوانین مربوط به حمل حیوان خانگی به کشور اروپایی موردنظر خود چون آلمان، سوئد، استرالیا، کانادا و… کسب‌ کنید. یکی از مهم‌ترین قوانین برای بردن سگ به سوئد و حمل ‌سایر حیوانات خانگی به دیگر کشورهای اروپایی، انجام تست تیتر هاری است که این قانون برای تمامی مقاصد اجباری خواهد بود. شرایط حمل انواع حیوانات خانگی به شرح زیر است:

  • شرایط حمل سگ: سگ شما باید دارای گواهی سلامت باشد؛ ازاین‌رو قبل از سفر باید سوابق بیماری، سابقه واکسیناسیون، گواهی سلامت و جواب آزمایش تیتر هاری او را آماده کنید. همچنین برخی کشورها چون سوئد ممکن است درخواست اتصال میکروچیپ به گوش سگ شما را نمایند. میکروچیپ حاوی شماره تماس صاحب سگ است.
  • شرایط حمل گربه: معمولاً تمامی قوانین مربوط به حمل سگ برای حمل ‌گربه نیز صدق می‌کند. برای حمل گربه نیاز است که برگه‌های مربوط به گواهی سلامت و واکسیناسیون او را به همراه داشته باشید. برخی کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای حمل گربه دارند. برای مثال؛ برای کشور آلمان جهت پذیرش گربه باید گواهی سه‌ساله با مهر معتبر و گواهی آزمایش آنتی‌بادی را ارائه دهید.
  • شرایط حمل‌ پرنده: تهیه پاسپورت، انجام معاینات پزشکی، ارائه گواهی واکسیناسیون و… از شرایط پذیرش پرنده‌ها هستند. البته هر کشوری چون استرالیا و کانادا دارای قوانین متفاوتی برای این پذیرش حیوان خانگی است. همچنین در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی حمل پرندگانی چون خروس، مرغ، اردک، غاز و دیگر پرندگان وحشی ممنوع است یا نباید تعداد پرندگان بیش از 10 عدد باشد.
  • شرایط حمل خرگوش: خرگوش از حیوانات جونده‌ای بوده که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مشکلی با حمل آن نخواهند داشت. برای حمل این حیوان خانگی باید ابتدا با شرکت هواپیمایی خود در این مورد صحبت نمایید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

حمل و نقل حیوانات خانگی

ضرورت آزمایش تیتر هاری برای حمل حیوان خانگی

هاری از بیماری‌های مشترک میان حیوانات و انسان است که می‌تواند بر سیستم عصبی انسان یا حیوان خانگی تأثیر منفی بگذارد. تنها راه جلوگیری از انتقال هاری از حیوانات خانگی ‌چون سگ به انسان، انجام‌ منظم واکسیناسیون است. برای حمل حیوانات خانگی به کشورهای اروپایی چون سوئد، انگلیس، کشورهای عربی و… باید آزمایش تیتر هاری حیوان خانگی خود را انجام دهید و گواهی آن را به کشور موردنظر ارائه دهید. ناگفته نماند که آزمایش هاری در روش‌های مختلفی چون الایزا ELISA، FAVN، RFFIT و… انجام می‌شود و شما می‌توانید برای انجام این آزمایش روی حیوان خانگی خود به آزمایشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

نکات مهم برای سفر با پت خانگی

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص سفر با پت خانگی به مقاصد اروپایی، توجه به قوانین آن کشور است. همچنین حمل حیوانات خانگی به دو روش زمینی و هوایی انجام می‌شود که شما قبل سفر باید در مورد قوانین هرکدام اطلاعات جامعی کسب کنید. برای این کار می‌توانید با شرکت هواپیمایی موردنظر خود تماس حاصل نموده و در مورد قوانین حمل پت خانگی سؤالاتی بپرسید. برای حمل زمینی حیوان خانگی نیز باید شرایط خوبی را چون آب و غذای کافی، قفس حمل مناسب، مکانی برای استراحت حیوان خانگی و… برای او فراهم سازید. دیگر نکات مهم برای حمل حیوان خانگی برای سفر به شرح زیر است:

  • قبل از سفر باید به دنبال اقامتگاه مناسب برای نگهداری پت خانگی خود در کشور موردنظر باشید.
  • برای حیوان خانگی‌ خود به دنبال تهیه بیمه مسافرتی باشید؛ زیرا در صورت بروز مشکل می‌توانید با استفاده از بیمه، هزینه‌های درمان پت خود را پرداخت‌ کنید.
  • برای سفر با پت خانگی فصل مناسبی را انتخاب کنید؛ زیرا تغییرات دمایی می‌تواند سبب استرس حیوان خانگی شما شود.
  • صدور پاسپورت از مهم‌ترین کارها برای سفر با حیوان خانگی است که این پاسپورت باید توسط دام‌پزشک معتبر با توجه به نژاد، واکسیناسیون‌های انجام‌شده، تاریخ تولد و جنسیت صادر می‌شود.

حمل و نقل حیوانات خانگی

قوانین‌ حمل سگ و گربه به کشور های اروپایی چون سوئد

کشورهای اروپایی هرکدام قوانین متفاوتی را برای ارائه مجوز لازم جهت ورود حیوانات خانگی تعیین کرده‌اند؛ بنابراین قبل سفر باید با کنسول‌گری یا سفارت مقصد موردنظر خود تماس حاصل نموده و در مورد قوانین حمل حیوان خانگی و گواهی‌های لازم اطلاعاتی کسب‌ کنید. سوئد از مقاصدی است که زمینه‌ای را برای حمل سگ و گربه به دو روش کارگو و همراه مسافر برای گردشگران فراهم ساخته است. برای بردن سگ به سوئد باید قوانین زیر را رعایت نمایید:

  • میکروچیپ: اولین قانون برای حمل حیوان خانگی به این کشور، نصب میکروچیپ در گوش حیوان خانگی است. همچنین میکروچیپ باید دارای استاندارد سوئد باشد.
  • درمان ضد انگلی: برای ورود به همراه حیوان خانگی به کشور سوئد باید مستندات لازم جهت درمان ضد انگلی حیوان خانگی خود را ارائه دهید. هنگام ورود به این‌ کشور، مواردی چون دارو، تاریخ و متد درمان انگل بررسی خواهند شد.
  • تیتر هاری: آزمایش تیتر هاری از قوانین مهم برای حمل حیوان خانگی چون سگ به کشور سوئد و سایر کشورهای اروپایی است. معمولاً پروسه زمانی انجام تیتر هاری بین 1 الی 6 ماه به‌طول می‌انجامد.

شرکت های حمل و نقل حیوانات خانگی

ایران پت تراول به عنوان شرکت رسمی برای حمل حیوانات خانگی، خدماتی را در این زمینه به متقاضیان ارائه می‌نماید. در شرکت ایران پت تراول، مجموع دامپزشکان و مشاوران حقوقی برای ارائه خدماتی چون اخذ تمامی مدارک برای حمل حیوان خانگی، انتقال پت بدون نیاز به همراهی مسافر به‌صورت کارگو، انجام آزمایش تیتر هاری، ارائه برگه خروج لاتین، گواهی سلامت حیوانات خانگی، ارائه جدول درمان ضد انگلی، برگه گمرک حیوان خانگی و… فعالیت می‌نمایند.

حمل و نقل حیوانات خانگی

سخن‌ پایانی

ارائه گواهی آزمایش تیتر هاری، واکسیناسیون پت و… از قوانین مشترک بین کشورهای اروپایی برای حمل حیوان خانگی است. امروزه ایرلاین‌های مختلفی در حوزه حمل حیوانات خانگی به کشورهای اروپایی فعالیت می‌نمایند که شما با توجه به قوانین و شرایط آن‌ها، می‌توانید بهترین ایرلاین را برای انتقال حیوان خانگی خود به مقصد انتخاب نمایید. در شرکت ایران پت تراول می‌توانید مشاوره رایگان در خصوص انتخاب ایرلاین مناسب برای حمل و نقل حیوانات خانگی و اطلاع از قوانین کشورهای مختلف دریافت کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و فوت و فن هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

source

توسط elmikhabari