بیش از یک سال از معرفی Ioniq 5 N توسط هیوندای گذشته است. این کراس‌اوور الکتریکی با عملکرد بالا وارد مدل سال 2025 در کره جنوبی شده و تغییرات قابل توجهی داشته است. تغییرات ظاهری خاصی وجود ندارد، زیرا بیشتر کارها حول بهبود نرم‌افزار برای تجربه رانندگی جذاب‌تر متمرکز بوده است.

“بهینه‌ساز دریفت N” که به Ioniq 5 N کمک می‌کند به حالت جانبی حرکت کند، اکنون قابل تنظیم است و می‌توانید از بین 10 سطح مختلف کمک یکی را انتخاب کنید. اگر آن را به سطح 10 (حالت حرفه‌ای) برسانید، این خودروی الکتریکی پرقدرت با کاهش مداخله سیستم کنترل پایداری، در حالتی که به آن “دریفت آزادانه‌تر” می‌گویند، دم خود را به طرفین حرکت می‌دهد. علاوه بر این، سیستم اکنون بهتر می‌تواند شرایط مناسب برای دریفت را تشخیص دهد که هیوندای فرض می‌کند فقط در پیست‌های مسابقه خواهد بود.

Hyundai Ioniq 5 N

همچنین چیزی به نام “حافظه کاهش دنده” وجود دارد. این قابلیت برای استفاده در پیست طراحی شده و به خودرو این امکان را می‌دهد که فرمان‌های کاهش دنده را بدون تعویض دنده ذخیره کند و زمانی که دور موتور به حد مجاز برای کاهش دنده برسد، دنده را کاهش دهد. یادآوری می‌کنیم که مدل قدیمی Kona N دارای سیستمی مشابه برای جلوگیری از کاهش دنده در دور موتور بالا بود.

در بخش‌های دیگر، صدای مصنوعی موتور به طور خودکار هنگام فعال شدن کنترل شتاب‌گیری روشن می‌شود. این صدای شبیه‌سازی شده (+N Active Sound) صدای یک موتور بنزینی توربوشارژ 2.0 لیتری مانند مدل Elantra N را بازتولید می‌کند.

مدل 2025 Ioniq 5 N برای کره جنوبی به چراغ‌های جلوی خودکار با قابلیت ضد خیرگی مجهز شده است. همچنین سیستمی به نام Walk-Away Lock وجود دارد که به طور خودکار وقتی راننده به فاصله مشخصی از خودرو دور می‌شود، درها را قفل می‌کند. تغییرات سال مدل شامل قابلیت Vehicle to Load (V2L) می‌شود که به شما امکان می‌دهد از انرژی ذخیره‌شده در باتری برای تامین برق دستگاه‌های خارجی استفاده کنید.

در نهایت، از جمله نوآوری‌های دیگر می‌توان به شیشه‌های ایمنی ردیف دوم و هشدار لمسی برای فرمان اشاره کرد. این هشدار در هنگام تشخیص خطر توسط سیستم‌های کمک‌راننده، با لرزش فرمان به راننده اطلاع می‌دهد.

در کره جنوبی، Ioniq 5 N مدل 2025 پس از در نظر گرفتن مشوق‌ها معادل 57,600 دلار قیمت دارد. در همین حال، هیوندای در حال تکمیل نسخه سدان آن یعنی Ioniq 6 N است.

source

توسط elmikhabari