مدل Y تسلا، پرفروش‌ترین خودروی شرکت آمریکایی سازنده خودروهای برقی است و اکنون نیز گزینه‌ای برای مشتریان اروپایی ارائه می‌دهد که می‌توانند به جای نسخه کلاسیک پنج‌نفره، از مدل هفت‌نفره استفاده کنند.

این ویژگی جدید قابل توجه، یک ردیف سوم صندلی رو به جلو به خودرو اضافه می‌کند که می‌تواند به داخل کف صندوق عقب تاشو شود.

گزینه هفت‌نفره مختص مدل Y Long Range با سیستم چهار چرخ متحرک است و ۲,۵۰۰ پوند به قیمت پایه خودرو که ۵۱,۹۹۰ پوند است، اضافه می‌شود. بنابراین، کسانی که می‌خواهند مدل Y هفت‌نفره تسلا را داشته باشند، باید حداقل ۵۴,۴۹۰ پوند هزینه کنند.

چگونه ردیف سوم صندلی‌ها به نظر می‌رسد

با بازگشت به مهم‌ترین جزئیات مدل Y هفت‌نفره تسلا، متوجه می‌شویم که دو صندلی اضافی در ردیف سوم از طریق درب‌های عقب قابل دسترسی هستند، به لطف قابلیت حرکت به جلو و تاشدن تکیه‌گاه‌های ردیف دوم صندلی‌ها.
فقط کافی است یکی از دکمه‌های دسترسی روی صندلی‌های ردیف دوم را فشار دهید تا آن‌ها به جلو حرکت کنند و فضای کافی برای ورود و خروج به ردیف سوم ایجاد شود. افرادی که در این ردیف سوم نشسته‌اند، سرهایشان زیر شیشه عقب قرار دارد و دو پریز USB-C برای شارژ تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها دارند.

کاهش کمی ظرفیت بار

با پیکربندی هفت‌نفره، مدل Y تسلا ظرفیت بار ۳۶۳ لیتر در پشت ردیف سوم صندلی‌ها دارد که به طور قابل توجهی نسبت به ۸۵۴ لیتر نسخه پنج‌نفره در پشت ردیف دوم کاهش یافته است.
با این حال، زمانی که ردیف‌های سوم و دوم صندلی‌ها تا شوند، مدل جدید هفت‌نفره تسلا حداکثر حجم بار ۲,۰۴۰ لیتر را ارائه می‌دهد که فاصله زیادی با ۲,۱۵۸ لیتر نسخه پنج‌نفره ندارد. همچنین، محفظه بار جلو (frunk) با ظرفیت ۱۱۷ لیتر بدون تغییر باقی مانده است.

ظرفیت بار مدل Y پنج‌نفره مدل Y هفت‌نفره
صندوق جلو ۱۱۷ لیتر ۱۱۷ لیتر
پشت آخرین ردیف صندلی‌ها ۸۵۴ لیتر ۳۶۳ لیتر
حداکثر با تمام سرنشینان ۹۷۱ لیتر ۴۸۰ لیتر
تمام صندلی‌ها خوابیده ۲,۰۴۱ لیتر ۱,۹۲۳ لیتر
پشت ردیف دوم، ردیف سوم خوابیده ۷۵۳ لیتر
حداکثر با ۲ سرنشین ۲,۱۵۸ لیتر ۲,۰۴۰ لیتر

مدل Y هفت‌نفره برای اولین بار تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد

به یاد داشته باشید که مدل Y Long Range چهار چرخ متحرک تسلا دارای دو موتور برقی با قدرت ۵۱۴ اسب بخار و ۴۹۳ نیوتن‌متر گشتاور، چهار چرخ متحرک و یک باتری NMC 77 کیلووات ساعتی است که دامنه‌ای معادل ۳۳۱ مایل را در چرخه تأیید WLTP تضمین می‌کند.
حداکثر سرعت ۱۳۵ مایل در ساعت و زمان شتاب از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ۴.۸ ثانیه است.

انتظار می‌رود اولین تحویل‌های مدل Y Long Range هفت‌نفره چهار چرخ متحرک به مشتریان بریتانیا تا پایان سال ۲۰۲۴ انجام شود.

source

توسط elmikhabari