1
در دنیای پر رقابت امروزی، طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم، می تواند بیانگر چهره برند یک شرکت یا سازمان باشد. این سبک غرفه ها برای شرکت هایی که قصد دارند خود را به عنوان یک برند لوکس معرفی کنند، گزینه بسیار مناسبی است. یک غرفه نمایشگاهی لوکس، ترکیبی از مواد و فناوری پیشرفته با طراحی زیبا و منحصر به فرد می باشد. در ادامه به ویژگی های این نوع غرفه ها و میزان هزینه لازم برای راه اندازی آنها می پردازیم.
ویژگی های غرفه های لوکس
طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم ها اغلب به عنوان غرفه های وی آی پی یا درجه یک نیز معرفی می شوند. این غرفه ها به گونه ای طراحی می شوند که بتوانند ماهیت برند یا شرکت مورد نظر را به خوبی منعکس کنند. نتیجه انتخاب این نوع طراحی ها نیز معمولا تاثیرگذاری و جلب توجه بیشتر مخاطبان خواهد بود. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی های این غرفه ها اشاره می کنیم.
- استفاده از مواد باکیفیت: یکی از مهمترین ویژگی های این نوع غرفه ها، کاربرد مواد اولیه باکیفیت است. اسپیس فریم به عنوان پرطرفدارترین سازه مدرن برای ساخت یک غرفه لوکس از کیفیت بالایی برخوردار است. تنوع اسپیس ها با توجه به نوع جنسی که دارند، زیاد است و اکثر آنها دارای مقاومت بالایی هستند.
- طراحی سفارشی غرفه: طراحی غرفه های لوکس یا وی آی پی به صورت انحصاری و با توجه به نیاز و خواسته برند مورد نظر انجام می گیرد. در طراحی منحصر به فرد این غرفه ها به موارد و نکات مختلفی متناسب با هویت برند مورد نظر، توجه می شود.
- استفاده از فناوری های پیشرفته در ساخت و طراحی غرفه ها: فناوری های پیشرفته مثل نورپردازی های خاص، نمایشگرهای دیجیتال و بسیاری از موارد دیگر در غرفه های لوکس کاربرد دارند. استفاده از این فناوری ها باعث تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان و ایجاد تعامل بالاتر با آنها خواهد شد.
- چیدمان جادار و راحت: در طراحی غرفه های لوکس به نحوه چیدمان داخل آنها توجه ویژه می شود تا تعامل بازدیدکنندگان به راحتی انجام گیرد. این نکات معمولا در تمام بخش های مربوط به استراحت، فضای نمایش محصولات و مکان ملاقات های خصوصی رعایت می شود.
هزینه ساخت در طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم
یکی از موضوعات مهمی که در خصوص طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم ها مطرح است، هزینه راه اندازی آنها است. به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت، کاربرد تجهیزات مخصوص و پیشرفته و همچنین طراحی های منحصر به فرد، هزینه ساخت این غرفه ها بالاتر از نمونه های معمولی می باشد، بنابراین باید برای خرید اسپیس فریم مناسب این نوع غرفه ها دقت لازم را داشت.تفاوت هزینه ساخت یک غرفه نمایشگاهی لوکس یا درجه یک و نحوه محاسبه آن تحت تاثیر عوامل و موارد زیر است.
- استفاده از مواد باکیفیت: نیاز اصلی ساخت غرفه های لوکس، استفاده از مواد اولیه باکیفیت است. کاربران میتوانند از انواع مواد اولیه استفاده کنند ولی در حال حاضر انواع اسپیس فریم ها می توانند یک انتخاب هوشمندانه و به صرفه باشند.
- اندازه و چیدمان غرفه های لوکس: ابعاد و اندازه طراحی و ساخت در غرفه های لوکس بیشتر از نمونه های معمولی است. دلیل اجرای آن نیز ایجاد یک فضای استاندارد و راحت برای تعامل بیشتر با مخاطبان خواهد بود. متناسب با چنین شرایطی نیز هزینه ساخت آنها بیشتر از یک غرفه کوچک معمولی می باشد.
- کاربرد تجهیزات پیشرفته: اصلی ترین تفاوت یک غرفه لوکس با معمولی، میزان کاربرد تجهیزات نورپردازی و نمایشگرهای دیجیتالی می باشد. انتخاب این ابزارها نیز به صورت اتوماتیک روی هزینه راه اندازی غرفه ها تاثیر مستقیم خواهد داشت.
اسپیس فریم چیست؟
اسپیس فریم (Space Frame) یک نوع سازه فضایی سهبعدی است که از مجموعهای از میلهها یا پروفیلهای متصل به یکدیگر تشکیل شده و به شکل شبکهای منظم طراحی میشود. این سازهها به دلیل ساختار هندسی خاص خود، بسیار مقاوم و سبک هستند و به طور گسترده در کاربردهای مختلفی از جمله ساخت استیج، غرفههای نمایشگاهی، سقفهای موقت و دائمی و حتی ساختمانهای صنعتی استفاده میشوند.
نحوه محاسبه هزینه طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم
هزینه طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم ها، معمولا تحت تاثیر چند مولفه مشخص محاسبه می شود. این مولفه ها شامل موارد زیر هستند.
- هزینه های مربوط به طراحی غرفه ها و برنامه ریزی: این بخش شامل هزینه های معماران و مشاورانی است که اقدام به طراحی سفارشی غرفه می کنند. از کل هزینه راه اندازی یک غرفه لوکس، حدود 20 تا 30 درصد آن در این بخش صرف می شود. البته مراکزی نیز وجود دارند که اقدام به ارائه مشاوره های رایگان برای طراحی غرفه های مناسب می کنند.
- هزینه مربوط به مواد اولیه ساخت غرفه: هزینه موادی که قرار است در ساخت غرفه ها استفاده شود، بخش قابل توجهی از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد. امروزه اجاره و خرید اسپیس فریم ها توانسته باعث صرفه جویی در هزینه های این بخش شود.
- هزینه نیروی کار متخصص برای راه اندازی و نصب غرفه: استفاده از نیروی کار متخصص مثل تکنسین ها و نصاب های ماهر، بخش دیگری از هزینه راه اندازی غرفه ها را به خود اختصاص میدهد. میزان مهارت این متخصصان در کیفیت و مقاومت غرفه ها تاثیر مستقیم دارد.
- هزینه های فناوری: خرید تجهیزات و فناوری های لازم برای غرفه های لوکس نیز بخش مهمی از هزینه ها را شامل می شود. خرید یا اجاره تجهیزات در سطح های مختلف انجام می شود که باعث ایجاد تغییر در هزینه های این بخش خواهد شد.
مزیت ها و تاثیر استفاده از غرفه های لوکس در نمایشگاه ها
اگرچه طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم ها برای تمام کسب و کارها امکان پذیر نیست ولی اجرای آن می تواند مزیت های قابل توجهی داشته باشد. برخی از مهمترین این مزیت ها شامل موارد زیر است.
- توجه بیشتر مخاطبان به برند یا شرکت مورد نظر، یکی از مزیت های مهم در راه اندازی غرفه های لوکس می باشد. یکی از اهداف اصلی شرکت کنندگان در نمایشگاه ها، جلب توجه مخاطبان و تعامل بیشتر با آنها است. طراحی یک غرفه لوکس، می تواند درصد بالایی از این هدف را اجرایی کند.
- ایجاد یک ماهیت لوکس و معتبر در ذهن مخاطبان، یکی دیگر از مزیت های راه اندازی یک غرفه وی آی پی می باشد. بسیاری از مخاطبان به دنبال برندهای لوکس هستند که با راه اندازی یک غرفه درجه یک، میتوان این ماهیت را در ذهن آنها ایجاد کرد.
- راه اندازی یک غرفه لوکس باعث ارائه بیشتر خدمات و تعامل راحت تر با مخاطبان می شود. نتیجه این کار نیز احترام و خدمات بیشتر است که باعث برندسازی خواهد شد.
چرا اسپیس سازان؟
برای طراحی غرفه های لوکس با اسپیس فریم ها باید سراغ مراکز معتبر در این حوزه رفت. مجموعه هایی که بتوانند خدماتی مثل تامین مواد اولیه، خدمات طراحی و مشاوره، نصب و برچیدن غرفه ها را با کیفیت بالا ارائه دهند. مجموعه اسپیس سازان با آدرس https://spacesazan.com به عنوان یکی از مراکز معتبر در این زمینه، می تواند نیاز کاربران به راه اندازی یک غرفه لوکس را به خوبی پوشش دهد.
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و فوت و فن هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد