بازی Avowed از استودیو Obsidian ممکن است یک بازی AAA بزرگ در سبک نقشآفرینی اولشخص باشد، اما همچنان یک دنباله برای بازی دیگر همین استودیو یعنی Pillars of Eternity نیز بهحساب میآید. هر دوی این بازیهای نقشآفرینی با دوربین ایزومتریک، پروژههایی بودند که در زمان خودشان جرقه اولیه تولید بازیهایی مانند Baldur’s Gate را زدند. جاش ساویر، کارگردان نسخه اصلی بازی پیلارز آو اترنیتی و دیگر بازیهای کلاسیک استودیو ابسیدین مانند Fallout: New Vegas، درساخت بازی Avowed نیز کمک کرده است، اما بهنظر میرسد که او بیشتر تمایل به کار روی بازی جدیدی که قرار است بسازد، دارد.
سال گذشته ساویر اشاره کرده بود که او با خوشحالی تمام بازی Pillars of Eternity 3 را میساخت، اما بودجه بازی بالدرز گیت ۳ او را مجاب کرد. آیا او دوباره دوست دارد که نسخه سوم آن بازی را بسازد؟ ساویر در پاسخ به این سوال گفت: «نمیدانم. حس میکنم که بازی Avowed الان در همان جایگاهی قرار دارد که دنیای بازیهای پیلارز هم بهنوعی همانجا رفتند. جالب است ببینیم که مخاطبان کجا بهاین نتیجه میرسند و شاید آنجا دقیقا همانجایی باشد که دنیای پیلارز در آینده به آن سمت حرکت کند. بنابراین فکر میکنم که احتمالات زیاد و متنوعی برای اینکه در آینده چه کاری قرار است انجام دهم، وجود دارد. شخصا فکر میکنم که کار کردن روی یک بازی جدید را نسبتبه مجموعههای فعلی ترجیح بدهم، اما باید دید که آینده مرا به کدام سمت میبرد.»
source