Amouage و Roja Parfums دو ادکلن برجسته برای پاییز ارائه می دهند
با سردتر شدن هوا، بوها شروع به گرم شدن می کنند. این همان چیزی است که استاد عطرسازی روژا داو وقتی از او در مورد انتخاب یک عطر مردانه برجسته برای پاییز راهنمایی می خواهم به من می گوید.
او می‌گوید: «فصول تأثیر عمیقی بر ما می‌گذارند، از احساس ما گرفته تا کاری که انجام می‌دهیم. در حال حاضر، او نت‌های خزه‌ای و چوبی مانند نعناع هندی، وتیور و چوب سدر را ترجیح می‌دهد، که به اعتقاد او «رایحه طبیعت را در هسته‌اش می‌گیرند». او همچنین به موادی علاقه دارد که “تجملات نرم و پوشاننده” را تداعی می کنند. از نظر رایحه، این به معنای کهربا و چوب صندل غنی و طلایی است.

بهترین عطر مردانه

با حسن نیت از روجا پرفیوم

بسیاری از این مواد به شدت در جدیدترین راه‌اندازی او، Oligarch 275 پوندی، که به روژا پرفیومز کارنینا و دیاگیلف می‌پیوندد، «مجموعه روسی» این خط را تشکیل می‌دهند. نام آخرین ساخته او تظاهر به ظرافت نمی کند، اما سعی نمی کند. (اگر نمی دانید، این همان خانه عطری است که دو سال پیش عطری به قیمت 75000 پوند تولید کرد.) داو می گوید: “من می خواستم چیزی بسازم که بوی پول و قدرت بدهد، چیزی که بوی موفقیت را به کاربر بدهد.” . برداشت بویایی او از موفقیت در خانواده شیپره قرار می گیرد، یک ترکیب کلاسیک که بر روی تضادها بازی می کند. گرمای خشکی دارد، اما با نت درخشان باز می شود و به یک پایه گرم و حساس خشک می شود.
برای بینی من بوی گرانی می دهد. پس از بررسی لیست نت هایی که او برای عطر انتخاب کرده است، انتظار می رود. یک کیلوگرم روغن یاس که او استفاده می کند به 5 میلیون گل نیاز دارد و بیش از 34000 پوند هزینه دارد. همچنین حاوی عنبر است، یک ماده فوق العاده نادر دفع اسپرم نهنگ که با افزایش سن و سفت شدن ارزش خود را به دست می آورد. عطرسازانی که از عنبر استفاده می کنند معمولاً آن را با یک ترکیب مصنوعی جایگزین می کنند، اما Dove بر حفظ نت در شکل طبیعی آن مصمم است. او به من می گوید: «تنتور 500 میلی لیتری از آن روی میز من می نشیند. برای من 90000 پوند هزینه داشت.
همه یادداشت‌های Oligarch دارای آن قیمت بسیار بالا نیستند – اما با هم، نگرش قدیمی و مجلل من را به این خط منتقل می‌کنند. دهانه با رایحه هایی از لیمو، ترنج، لیموترش، اسطوخودوس و آویشن جوشان است. قلب سرسبز با سیب، سوسن، انگور سیاه و نارگیل است. در نهایت، پایه ای که از شنیدن آن خوشحال خواهید شد تا مدت زیادی باقی می ماند: خزه بلوط، چوب، علف بریده، وانیل، عنبر و مشک.
برای کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در یک شیپری با نفیس ساخته شده در سال جاری هستند، ممکن است این یکی باشد. اما، همانطور که داو دوست دارد بگوید، شما نباید در تصمیم گیری عجله کنید. او هشدار می دهد: «از اینکه برای پیدا کردن عطر خود وقت بگذارید، نترسید. به آن زمان بدهید تا روی پوستتان جا بیفتد و به خودتان اجازه دهید تصمیم بگیرید که آیا آن کاملا مناسب است یا خیر.

با حسن نیت از Amouage

اگر متوجه شدید که chypré ها این کار را برای شما انجام نمی دهند، ممکن است فوژر به روز شده سرعت شما بیشتر باشد. برای این کار، به کریستوفر چونگ، مدیر خلاق Amouage مراجعه می کنم. سهم او در مجموعه ادکلن های پاییزی شما، مرد 325 دلاری Bracken Man است که به نام یکی از قدیمی ترین و مقاوم ترین سرخس ها نامگذاری شده است. البته، الهامات چونگ – که مثل همیشه کامل باقی مانده است – به همین جا ختم نمی شود. او می افزاید: «من از ضد فرهنگ اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 الهام گرفتم. “این تفسیری است از اینکه چگونه مردانگی تغییر کرده است تا با احساسات پیشروتر باشد، اما در عین حال انعطاف پذیر باشد.”
Bracken بر اساس مجموعه گل نیمه شب خانه ساخته شده است، که تفاسیر رایحه های مختلف از احساسات را بررسی می کند. در کنار Oligarch بوییده می شود، کمتر گرم است، اما کمتر جلب توجه نمی کند. بخش‌هایی از ترکیب، روشنایی مشابه جعبه چاپ‌شده را نشان می‌دهند، اما تمرکز آب میوه روی لایه‌بندی قانع‌کننده بین تازه، تند و خاکی است. چونگ آن را به خوبی به عنوان “احساس روشنایی بر روی زمین مرطوب” خلاصه می کند. نت‌های ابتدایی رایحه‌ای پر جنب و جوش از لاواندین، جوز هندی، میخک، لیمو و ترنج است. از آنجا، رایحه تکامل می‌یابد و نرم می‌شود و شمعدانی، دارچین، چوب سدر و چوب صندل را در بر می‌گیرد. مشک و نعناع هندی این پایه را که او آن را “لمس یکپارچهسازی با سیستمعامل” می نامد، کامل می کند.
درست مانند الیگارش، مرد براکن باید شخصاً بوییده شود تا به درستی از او قدردانی شود. “من همیشه اصرار دارم که یک عطر را خودتان بخرید!” چونگ وقتی در مورد سرمایه گذاری روی یک ادکلن گران قیمت پرسیده می شود فریاد می زند. «عطر یک ماجراجویی بسیار شخصی است. رایحه را امتحان کنید و بگذارید با شما بنشیند، قدم بزنید و قبل از خرید احساس کنید که رابطه شما با این عطر چگونه رشد می کند. ممکن است متوجه شوید که این بطری الهام گرفته شده از سرخس ارزش ولخرجی را دارد. اگر چنین است، در اینجا این است که آن را با چه چیزی بپوشید: “گوچی، جدیدترین مجموعه‌های سال 2016. من عاشق این هستم که چگونه این برند ایده ما را درباره مردانگی و نحوه لباس پوشیدن یک مرد بررسی می‌کند.”
در مورد اینکه اگر بینی شما شما را به Oligarch هدایت می کند، کمد لباس خود را با چه چیزی تهیه کنید؟ داو می گوید: «فقط بهترین از همه چیز».
خرید ادکلن لوکس لازم نیست پیچیده باشد. راهنمای ما را برای انتخاب بطری بعدی خود به صورت آنلاین بخوانید و شرکت مبتکری را کشف کنید که نحوه درک عطر شما را تغییر می دهد. من را در توییتر، اینستاگرام و فوربس دنبال کنید.
Sarah Y. WuI نگاهی پشت صحنه به متخصصان و کارآفرینانی که صنعت زیبایی را شکل می دهند، با بیش از یک دهه تجربه در سمت تحریریه و برند این صنعت برای شما آورده است. به‌عنوان مدیر تحریریه، کپی‌نویس و مشاور، به برندهایی مانند Milk Makeup، Tata Harper، La Mer، Estée Lauder، Hyper Skin، Glow Recipe، Dermstore و Boy Smells کمک کرده‌ام تا داستان‌های خود را به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید خطوط من را در Vogue، Teen Vogue، Glamour، WWD، Footwear News، Byrdie، Women’s Health، Marie Claire، People، The Zoe Report و Refinery29 بیابید. برای اطلاعات بیشتر من را در اینستاگرام دنبال کنید: @say.wu.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط elmikhabari