شیر ظرفشویی
تأثیرات بیوفیلیک، که در اینجا با الگوی دیوارهای برگدار و نمای سنگ طبیعی روی میزها دیده می شود، یک روند قوی در طراحی خانه است.
تصویر از دلتا در حمام، آشپزخانه و نورپردازی فرگوسن گالری راه‌های زیادی برای پیگیری روند طراحی خانه وجود دارد. یکی از بهترین‌ها این است که خرده‌فروش‌ها چه چیزی را خریدار مشخص‌کنندگان و صاحبان خانه می‌بینند – به‌ویژه خرده‌فروشی‌هایی که به مشتریان حرفه‌ای و مصرف‌کننده در سراسر کشور پاسخ می‌دهند، مانند زنجیره‌ای Ferguson Bath, Kitchen & Lighting Gallery و وب‌سایت Build with Ferguson آن.
در اینجا پنج مورد از آخرین روندهای مسکونی آنها وجود دارد که نشان دهنده تمرکز فزاینده بر سلامتی، همراه با آنچه که نشان می دهد، و بینش های مرتبط از طراحانی است که تجربیات خود را از طریق گروه های رسانه های اجتماعی حرفه ای و ایمیل به اشتراک گذاشته اند.
دوش Biophilic IntentionOutdoor با گلدان‌ها و محوطه‌سازی سبز یک جشن بیوفیلیک برای ساکنان فراهم می‌کند.
تصویر با حسن نیت از Signature Hardware در Ferguson Bath, Kitchen & Lighting GalleryBiophilia به معنای واقعی کلمه به عشق به عناصر زنده ترجمه می شود و به عناصر طراحی الهام گرفته شده از طبیعت و/یا ترکیب مواد طبیعی دلالت دارد. هدف این است که فضایی پرورش دهنده و آرامش بخش برای ساکنین فراهم کند.
بیومیمیک را در نظر بگیرید: کاغذ دیواری ها، طرح های کاشی برگی، هنر منعکس کننده طبیعت، و سنگ مرمر با رنگ و نقش آب مانند. پائولا کندی، طراح آشپزخانه ساکن سیاتل، پیشنهاد می کند که با تزئینات زنده روی چوب و فلز بازی کنید و از زیبایی اشکال ارگانیک لذت ببرید. او می افزاید: «اگرچه میل طبیعی ما ارتباط با طبیعت است، اما 87 درصد مواقع در داخل خانه هستیم. “دعوت از فضای باز به داخل حیاتی می شود.”
اسفیرا جنسن، طراح نیویورکی، خاطرنشان می کند: «یکی از راه های انجام این کار شامل به حداکثر رساندن نور طبیعی خورشید در هر زمان ممکن است». یک راه دیگر انتخاب مواد طبیعی است. در نهایت، من تا حد امکان از گیاهان سرپوشیده در سراسر خانه استفاده می کنم.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین شرکت‌های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامه‌های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditorWetroomsatroomsحمام‌های حمام می‌توانند فضا و دسترسی را بهینه کنند.
تصویر با حسن نیت از Kallista در حمام، آشپزخانه و گالری نورپردازی فرگوسن این گرایش وان و دوش را در یک فضای واحد – معمولاً حمام اصلی خانه – به جای یک وسیله واحد، مانند ترکیب تراکت وان/حمام خانه که بسیاری از ما با آن بزرگ شده‌ایم، ترکیب می‌کند. اتاق حمام از مواد روکشی استفاده می‌کند که برای رسیدگی به کف‌های مقاوم در برابر آب و لغزش طراحی شده‌اند، همچنین فضا را به حداکثر می‌رساند و به طور بالقوه قابلیت دسترسی را با ورودی رول‌این به بخش دوش حمام اضافه می‌کند.
حمام های مرطوب در پروژه های طراحی داخلی ما به طور فزاینده ای محبوب می شوند. مفهوم سنتی جدا کردن مناطق خشک و مرطوب در حمام در حال تکامل است زیرا مشتریان به دنبال فضاهای همه کاره تر هستند. طرح‌بندی باز و اغلب بدون مانع حمام‌های مرطوب می‌تواند به مشتریان ما در صورت مواجهه با چالش‌های حرکتی در مسیر، به فضاهایشان کمک کند که «مقاوم در آینده» باشند. این متخصص کانادایی اضافه می‌کند که بدون نیاز به پا گذاشتن روی وان یا داخل کابین دوش، ورود و حرکت ساده‌تر است.
مولی مک کیب، طراح منطقه سیاتل، می گوید: «اتاق های مرطوب می توانند بر محدودیت های ابعاد باریک در حمام ها غلبه کنند و امکانات بیشتری را در همان ردپایی برای صاحبان خانه فراهم کنند. با این حال، او هشدار می‌دهد که برای پروژه‌های بازسازی، آنها «نیاز به برنامه‌ریزی بسیار دقیق و اغلب نقشه‌های مجوز مهر مهندسی شده، همچنین دانش کد ساختمان محلی دارند».
محیط زیست بهینه سازی نور طبیعی می تواند پایداری و سلامتی را افزایش دهد.
تصویری که توسط Wolf در حمام، آشپزخانه و گالری نورپردازی فرگوسن ارائه شده است، پایداری یک مزیت قطعی از طراحی سازگار با محیط زیست است، اما ایجاد فضای داخلی خانه سالم‌تر نیز همین است. EPA می گوید هوای داخل خانه ما می تواند پنج برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد. این امر برای طراحان ضروری است که موادی را انتخاب کنند که گاز را به داخل اتاق نریزند، (که باعث آزاد شدن گازهای شیمیایی می شود که می تواند برای ساکنان ناامن و ناسالم باشد).
دنیس جاد، طراح منطقه پالم بیچ از این روند استقبال می کند. ما با پذیرش این رویکرد، سلامت و تندرستی مشتریان خود را در خانه اولویت می‌دهیم، زیرا در انتخاب مواد بهتر انتخاب می‌کنیم و نگرانی‌های سلامتی آنها را برطرف می‌کنیم زیرا مواد غیر سمی مواد شیمیایی مضر و بخارهایی را که می‌توانند برای دستگاه تنفسی ما مضر باشند حذف می‌کنند. سیستم.”
یک چالش برای حرفه ای ها و صاحبان خانه ها وجود دارد که به طور یکسان در مرتب سازی ادعاهای بی شماری که در هر دو ادعای «شستشوی سبز» و «خوب شستن» قرار می گیرند، وجود دارد. جان نیگز طراح آشپزخانه مستقر در دنور می گوید: «کووید صنعت ما را برای تولید محصولات سالم تر شتاب داد و مصرف کنندگان بر اساس ارزش های محصول اصلی شرکت برای محیط زیست خرید می کنند. «چالش در یافتن منبعی بوده است که هم بتواند این محصولات را تحریم کند و هم فهرستی از شرکت‌هایی که به آن پایبند هستند ارائه دهد. ما برچسب های زیادی داریم. ما به برچسبی نیاز داریم که همه زیربرچسب ها بتوانند تحت آن قرار بگیرند و کمک به مشتریان را برای متخصصان آسان کند.”
طراحی چند حسی کروموتراپی و الگوهای آب متغیر می تواند تجربیات چند حسی را در حمام ایجاد کند.
تصویر از ThermaSol در حمام، آشپزخانه و گالری نورپردازی فرگوسن این گرایش بیشتر در مورد جذابیت حواس چندگانه است، نه صرفاً آنچه که می توان دید. این می‌تواند شامل در آغوش کشیدن وسایل لمسی با سطوح بافت، احاطه کردن یک فضا با صداهای آرامش‌بخش (و جلوگیری از صداهای بیرونی)، پر کردن یک اتاق با گل‌های معطر و البته ارائه زیبایی باشد.
کندی این نمونه‌های چند حسی را ارائه می‌کند که می‌توان با عناصر طراحی و برنامه‌ریزی به آنها دست یافت: «مشاهده تغییر متقابل نور و سایه‌ها با سفر خورشید، تجربه نسیم ملایم از طریق پنجره‌ای باز، گوش دادن به ملودی آرامش‌بخش آب چکان، و دربرگیرنده بافت های چوب های طبیعی، فلزات زنده و الیاف ارگانیک که ما را احاطه کرده اند. این مولفه‌ها به طور جمعی شکاف را با طبیعت پر می‌کنند و زمینه‌سازی، آرامش و شفای کلی جسمانی، ذهنی، عاطفی و معنوی را فراهم می‌کنند.»
براد اسمیت طراح داخلی مستقر در دالاس می گوید: «ماهیت یک خانه فقط در ظاهر آن نیست، بلکه در احساس، صدا و حتی بوی آن نهفته است. من عواملی مانند آکوستیک را در نظر می‌گیرم – استفاده از وسایل نرم برای کاهش آلودگی صوتی و رایحه‌درمانی – توصیه می‌کنم رایحه‌هایی که بر اساس عملکرد اتاق آرامش یا انرژی می‌دهند. لمس نیز نقشی دارد – از میزهای صاف در آشپزخانه ها گرفته تا فرش های مخملی در اتاق خواب ها، هر بافتی حس متفاوتی را القا می کند.
پشتیبانی فنی دستگاه‌های هوشمند پخت و پز غذاهای سالم را برای سرآشپزهای خانگی در همه سطوح آسان‌تر می‌کنند.
تصویر از Thermador در Ferguson Bath, Kitchen & Lighting Gallery فناوری خانه هوشمند فرصت های متعددی را برای ایمن تر، سالم تر و کاربردی تر کردن خانه های ما فراهم می کند. این موارد می تواند شامل نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان، تشخیص نشت، پوشش خودکار پنجره ها برای کنترل نور، شیرهای هندزفری برای کاهش انتشار میکروب و موارد دیگر باشد.
شیجا نایر، طراح منطقه خلیج سانفرانسیسکو، می گوید: «تکنولوژی در حال تغییر روش زندگی صاحبان خانه های امروزی است و راحتی، کارایی، امنیت و کیفیت زندگی بالاتری را ارائه می دهد. بسیاری از پروژه‌های ما شامل روش‌های هوشمند و موتوردار پنجره هستند که می‌توانند کاملاً خودکار باشند یا با دستگاه تلفن همراه یا دستیار صوتی کار کنند.» موارد مورد علاقه مشتری او شامل آینه های هوشمند روشن، شیرآلات بدون لمس و نورهای حسگر حرکت است.
ما از راه‌اندازی سیستم روشنایی خانه هوشمند برای تقلید از الگوهای نور طبیعی برای تنظیم ریتم‌های شبانه‌روزی استفاده می‌کنیم. این فناوری نورپردازی به مشتریان کمک می‌کند تا کیفیت خواب و خلق و خوی خود را به طرز قابل توجهی بهبود بخشند.» جنسن به اشتراک می‌گذارد.
او خاطرنشان می کند که مشتریان قدیمی Fleischhacker نیز از فناوری استقبال می کنند. از فناوری‌های جدیدتر مانند اجاق‌ها که پیشنهادات دستور پخت را ارائه می‌دهند تا ترموستات‌های ساده وای‌فای فعال و نورپردازی حسگر ایمنی محور، فناوری در حال تغییر نحوه تجربه مشتریان ما از خانه‌هایشان است. ما می‌توانیم فضاهای آن‌ها را با همه چیز شخصی‌سازی کنیم، از یخچال‌هایی که به آنها کمک می‌کند فهرست‌های مواد غذایی را مدیریت کنند تا شیرهای هندزفری و توالت‌های خود تمیز شونده. ما متوجه می‌شویم که این یک برد-برد برای مشتریان است که در خانه خود احساس نوازش کنند در حالی که اعضای خانواده با ویژگی‌های ایمنی ارائه شده توسط فناوری آرامش دارند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jamie GoldFollowing من یک مشاور طراحی سلامتی و مربی سلامت دارای گواهی کلینیک Mayo هستم با 20 سال فعالیت در حوزه ساختمان، طراحی خانه و بازسازی. کتاب سوم من، Wellness by Design، که در سپتامبر 2020 توسط Simon & Schuster منتشر شد، برنده جایزه معتبر Bruss Book Award شد. در سال 2021. در اکتبر 2023، یک فصل جایزه با عنوان «درس هایی برای اینکه اکنون چگونه زندگی می کنیم» را در وب سایت خود منتشر کردم. من علاوه بر نوشتن، در مورد موضوعات طراحی سلامتی برای کنفرانس های منطقه ای و ملی صحبت می کنم و برای شرکت های صنعت طراحی و تحلیلگران مشورت می کنم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط elmikhabari