گلکسی A55 به آخرین نسخه از رابط کاربری سامسونگ، یعنی One UI 6.1 مجهز شده و با‌توجه‌به عرضه گوشی در سال ۲۰۲۴، تا چهار سال آینده آپدیت‌های سیستمی را دریافت خواهد کرد. درمقابل، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI وارد بازار شد. شما می‌توانید همین حالا می‌توانید آن را به HyperOS ارتقا دهید و شیائومی برای آن سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری در نظر گرفته است. بااین‌حال، این سؤال همچنان باقی است که چرا باید در منوهای داخلی رابط کاربری که به‌خودی‌خود خشک و بی‌روح و دوست‌نداشتنی است، تبلیغات هم نمایش داده شود؟

دوربین و عکاسی

تا اینجا شاهد رقابت نسبتاً نزدیکی بودیم که هر کاربری می‌تواند با‌توجه‌به اولویت‌های خود، برنده‌اش را مشخص کند. البته به‌نظر می‌رسد در این نبرد گلکسی A55 کمی دست بالاتر را دارد؛ در‌نتیجه باید به آخرین بخش مقایسه، یعنی دوربین‌ها بپردازم که به‌صورت سنتی حتی می‌تواند به‌تنهایی نظر نهایی خریداران را تثبیت کند.

هر دو گوشی از آرایش سه‌تایی برای دوربین‌ها استفاده می‌کنند که شامل دوربین اصلی باکیفیت و دوربین اولتراواید بلاتکلیف و دوربین ماکرو بی‌فایده می‌شود. ترکیب انتخابی سامسونگ با ترتیبی که نام بردم، از حسگرهای ۵۰ و ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی و ترکیب شیائومی نیز از حسگرهای ۲۰۰ و ۸ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A55 از سنسور 1/1.56 اینچی با گشودگی دیافراگم f/1.8، پیکسل‌های یک میکرومتری و لرزش‌گیر اپتیکال استفاده کرده است. در‌مقابل، دوربین اصلی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از دیافراگم بازتر (با f/1.7 و ۱۰ درصد بازتر از لنز دوربین A55)، سنسور بزرگ‌تر (1/1.4 اینچی و ۲۵ درصد بزرگ‌تر از حسگر دوربین A55) و پیکسل‌های ۰٫۵۶ میکرومتری درکنار لرزش‌گیر اپتیکال برای عکاسی استفاده می‌کند.

source

توسط elmikhabari