Ghost of Tsushima در ماه می در جدول فروش نرم‌افزار ایالات متحده مقام اول را به خود اختصاص داد، در حالی که پلی استیشن ۵ بار دیگر پرفروش‌ترین کنسول بود.

طبق گفته شرکت تحقیقاتی Circana که آخرین گزارش فروش صنعت بازی‌ آمریکا را روز گذشته منتشر کرد، انحصاری سونی بر اساس فروش دلاری ردیابی شده پس از انتشار نسخه پی‌سی، پرفروش ترین عنوان ماه گذشته بود.

بازی جدیدی که این ماه عرضه شد و عملکرد خوبی داشت، Switch Paper Mario: The Thousand-Year Door از شرکت نینتندو بود که داده‌های فروش دیجیتالی را به اشتراک نمی‌گذارد.

مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی بخش بازی‌های ویدیویی در Circana گفت: «[Ghost of Tsushima] در فروش فیزیکی و دیجیتالی، مجموع هزینه‌های مصرف‌کننده بیشتری نسبت به فروش فیزیکی Paper Mario: The Thousand-Year Door تولید کرد».

Ghost of Tsushima

از دیگر عناوین جدید منتشر شده در جدول ۲۰ بازی پرفروش ماه می، Homeworld 3 در رتبه چهاردهم و F1 24 در رتبه هجدهم قرار گرفت.

از نظر سخت‌افزاری، پلی استیشن ۵ همچنان پرفروش‌ترین کنسول ماه از نظر فروش واحد و دلار باقی ماند. نینتندو سوییچ بار دیگر در فروش واحد در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که Xbox Series X/S از نظر دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

پیسکاتلا می‌گوید:

در ۴۳ ماه اول عرضه هر کنسول در بازار، فروش کنسول پلی‌استیشن ۵ به میزان ۸ درصد از پلی‌استیشن ۴ پیشی می‌گیرد، در حالی که سری ایکس‌باکس ۱۳ درصد عقب‌تر از ایکس‌باکس وان و کمی عقب‌تر از ایکس‌باکس ۳۶۰ قرار می‌گیرد.

مجموع هزینه‌های مصرف‌کنندگان ایالات متحده برای سخت افزار، محتوا و لوازم جانبی بازی در ماه می با ۶ درصد کاهش سالانه به ۳.۹۷۵ میلیارد دلار رسید. هزینه‌های مصرف‌کننده سالانه تا به امروز ۲ درصد افزایش یافته و به ۲۲.۷۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

source

توسط elmikhabari.ir