بعضی از پارچه های موجود در بازار، کاربردهای مختلفی دارند. به این صورت که شما می توانید از آن ها در دوخت لباس های مختلفی بهره ببرید. به عنوان مثال، بعضی از پارچه هم در استایل رسمی و هم برای دوخت لباس های مجلسی مناسب هستند. پارچه کرپ در دسته همین پارچه ها قرار می گیرد. در حقیقت تنوع بالای این پارچه، مخصوصا در مدل های ساده، این امکان را به شما می دهد که از آن در دوخت لباس های مختلف بهره ببرید. یکی از معروف ترین انواع پارچه کرپ، پارچه کرپ کنزو ژاپن است. اگر به بازار مراجعه نمایید و سراغ بادوام ترین نوع پارچه کرپ را بگیرید، یقینا پارچه کرپ کنزو ژاپن را به شما پیشنهاد می کنند.

یکی دیگر از مدل های پرطرفدار و پرفروش این پارچه، پارچه کرپ مازراتی است. این دو پارچه جذاب، شباهت های زیادی به هم دارند. به همین دلیل اگر چندان اهل خرید پارچه نباشید، آشنایی با تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی می تواند برای شما مفید باشد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم با بررسی ویژگی های هر یک از این پارچه ها به شما در آشنایی با تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی کمک کنیم. علاوه بر این، اگر در مورد قیمت پارچه کرپ کنزو مشکی کنجکاو هستید یا مایلید در مورد پارچه کرپ کنزو ژاپن اطلاعاتی کسب کنید، مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما کاربردی باشد.

پارچه کرپ چیست

برای اینکه بتوانیم به طور کامل به بررسی تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی بپردازیم، بد نیست با این نکته شروع کنیم که پارچه کرپ چیست. به طور کلی، کرپ نوعی بافت پارچه است که روی الیاف ترکیبی انجام می شود. در واقع به دلیل به کار بردن الیاف مختلف در پارچه کرپ، مدل های مختلفی از آن را در بازار مشاهده می کنید. اولین تفاوت مدل های مختلف این پارچه با یکدیگر، در گرماژ یا وزن آن ها است. بعضی از پارچه های کرپ ممکن است در رنگ های روشن سایه بیندازند که این نکته به میزان ضخامت آن ها باز می گردد. به طور کلی ایستایی پارچه کرپ ریزش دار است. اما با توجه به ترکیبات الیاف و ضخامت پارچه، میزان این ریزش می تواند تغییر پیدا کند. در حقیقت به همین دلیل است که بررسی تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی اهمیت پیدا می کند.

پارچه کرپ کنزو ژاپن همانطور که از نامش پیداست، در ژاپن تولید می شود. در حقیقت برند کنزو، یک برند ژاپنی است که امروزه فعالیت های مختلفی در حوزه مد و پوشاک انجام می دهد. این برند یکی از بزرگترین تولید کنندگان پارچه در جهان است و پارچه کرپ کنزو ژاپن نیز به همین دلیل جایگاه خاصی در تولید لباس دارد. پارچه کرپ مازراتی اما یک نمونه شبیه به پارچه کرپ کنزو است. هر دو این پارچه ها از نظر نوع بافت و تراکم الیاف شباهت بسیاری به هم دارند. اما اگر قیمت پارچه کرپ کنزو مشکی را با کرپ مازراتی مقایسه کنید، خواهید دید این دو پارچه تفاوت هایی جزئی اما مهم با یکدیگر دارند. در ادامه با بررسی ویژگی های هر یک از این پارچه ها، بیشتر در مورد تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی صحبت خواهیم کرد.

پارچه کرپ کنزو ژاپن چه ویژگی هایی دارد

برای بررسی دقیق تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی، تصمیم گرفتیم ویژگی های هر یک از این پارچه ها را به صورت اختصاصی بیان کنیم. در همین ابتدا اشاره کنیم که پارچه کرپ کنزو ژاپن دو مدل ساده و لمه دارد. پارچه کرپ کنزو لمه تنها از نظر ظاهری با مدل ساده این پارچه تفاوت دارد. در بافت پارچه کرپ کنزو لمه از الیاف ظریف لمه استفاده شده است. این الیاف درخششی بسیار اندک و خاص به این پارچه بخشیدند. یکی از جذاب ترین ویژگی های این پارچه، عدم چروک پذیری آن است. به دلیل وجود الیاف ترکیبی مرغوب در بافت این پارچه، پارچه کرپ کنزو ژاپن تا حد زیادی در مقابل چروک شدن مقاومت دارد. نکته دیگری که باید در مورد این پارچه بدانید این است که در رنگ های روشن و پاستلی نیز سایه نمی اندازد.

برای اینکه بدانید این پارچه تا چه حد نازک است، بد نیست اندکی در مورد ضخامت آن صحبت نماییم. ضخامت پارچه کرپ کنزو ژاپن برابر با 62/0 میلی متر دارد. وزن این پارچه نیز کاملا متوسط است و در هر 100 سانتی متر تنها 218 گرم وزن دارد. به این ترتیب شما می توانید لباس های مختلفی برای مهمانی یا روزمره با این پارچه طراحی نمایید و نگرانی ای بابت سنگینی لباس خود نداشته باشید. با توجه به اینکه قیمت پارچه کرپ کنزو مشکی ممکن است اندکی بالا باشد، به شما توصیه می کنیم به آن به عنوان یک سرمایه گذاری در استایل خود نگاه کنید. زیرا یک پارچه ساده مانند پارچه کرپ کنزو به ندرت قدیمی می شود. این پارچه دوام فوق العاده ای دارد و بر اثر استفاده یا شستشو نیز دچار تغییر شکل یا رنگ نخواهد شد. به این شکل شما یک لباس شیک و زیبا دارید که می توانید تا مدت های از آن در استایل خود بهره ببرید.

پارچه کرپ مازراتی چه ویژگی هایی دارد

همانطور که اشاره کردیم، قیمت پارچه کرپ کنزو مشکی ممکن است کمی بالا باشد. در نتیجه اولین و اصلی ترین ویژگی پارچه کرپ مازراتی این است که به عنوان یک پارچه کرپ باکیفیت و مقرون بصرفه می توانید از آن استفاده نمایید. ضخامت پارچه کرپ مازراتی برابر با 65/0 میلی متر است و وزن آن نیز در هر 100 سانتی متر 227 گرم محاسبه شده است. به این ترتیب می توانیم به این تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی، که پارچه کرپ مازراتی اندکی ضخیم تر و سنگین تر است اشاره کنیم. البته این تفاوت وزن چندان در دوخت لباس حس نمی شود. این پارچه در مقایسه با پارچه کرپ کنزو ژاپن، چروک پذیری متوسطی دارد. البته نیاز نیست در هنگام پوشیدن آن چندان نگران چروک های لباس خود باشید. چروک های این پارچه معمولا سطحی بوده و به راحتی نیز اتو کشی می شود.

یک ویژگی جذاب پارچه کرپ مازراتی که نباید از آن غافل شوید، قابلیت کشسانی این پارچه است. این پارچه تا حدی از جهت عرض و طول کشسانی دارد. این ویژگی کار شما را برای دوخت لباس های تنگ آسان تر می کند. زیرا همانطور که می دانید، برای دوخت لباس های تنگ پارچه شما باید اندکی کشسانی داشته باشد که بتوانید در درون لباس خود احساس راحتی کنید. در بررسی تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی نیز باید اشاره کنیم که هر دو این پارچه ها جزو پارچه های کرپ باکیفیت محسوب می شوند. اما پارچه کرپ کنزو ژاپن یک نمونه بی رقیب است. از هر دو این پارچه ها می توانید برای طولانی مدت در دوخت لباس های مختلف بهره ببرید. یکی از ویژگی های جذابی که تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی را به حداقل می رساند، قابلیت ترکیب آن ها با پارچه های مختلف است. اگر مایلید بدانید با این دو پارچه دوست داشتنی چه لباس هایی می توانید طراحی کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

با کرپ کنزو و کرپ مازراتی چه لباس هایی بدوزیم؟

در ابتدای این مطلب سعی کردیم با بررسی ویژگی های این پارچه در مورد تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی صحبت کنیم. هر دوی این پارچه از نظر ظاهری شباهت بسیاری به هم دارند. مهم ترین نکته ای که باید در هنگام خرید و بررسی تفاوت کرپ کنزو با کرپ مازراتی در نظر داشته باشید، کیفیت این دو پارچه است. هرچند اگر قیمت پارچه کرپ کنزو مشکی را در نظر داشته باشید، خواهید دید پارچه کرپ مازراتی نیز در مقایسه با پارچه های هم قیمت خود، کاملا باکیفیت و مقرون بصرفه است. در ادامه مطلب قصد داریم چند ایده دوخت هیجان انگیز برای استفاده از این دو پارچه در استایلتان به شما بدهیم.

مانتوهای روزمره و مجلسی

یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای دوخت مانتو، پارچه کرپ است. با توجه به قیمت مناسب پارچه کرپ مازراتی، به شما پیشنهاد می کنیم از این پارچه برای دوخت مانتوهای روزمره استفاده کنید. این پارچه برای دوخت هر مدل مانتو ساده ای که بتوانید از آن در استایل کژوال بهره ببرید، مناسب است. پارچه کرپ کنزو ژاپن را برای دوخت مانتوهای مجلسی به شما پیشنهاد می کنیم. با توجه به اینکه باید روی مانتو مجلسی شما سنگ کاری یا گلدوزی انجام شود، پارچه کرپ کنزو با دوام بالا می تواند بسیار مناسب باشد.

پیراهن های مجلسی کوتاه و بلند

یکی از بیشترین کاربردهای پارچه کرپ کنزو ژاپن در طراحی لباس های مجلسی است. این پارچه فاخر می تواند یک استایل ساده اما شیک و متفاوت برای شما بسازد. قیمت پارچه کرپ کنزو مشکی بالاتر است اما به دلیل ایستایی بیشتر، جلوه ای جذاب تر به استایل شما می دهد. برای دوخت پیراهن های کوتاه و چین دار، پارچه کرپ مازراتی مناسب تر خواهد بود.

انواع شلوار و دامن های کاربردی

یکی از بهترین آیتم هایی که می توانید با پارچه کرپ مازراتی برای خود طراحی نمایید، انواع شلوار و دامن های کاربردی است. این آیتم ها هم در استایل روزمره و هم در مهمانی ها می توانند بسیار جذاب و کاربردی باشند.

source

توسط elmikhabari.ir