دلایل زیادی وجود دارند که چرا واتس‌اپ یکی از بهترین پیام‌رسان‌ها است. این پیام‌رسان نه تنها راهی امن و مطمئن برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ارائه می‌کند بلکه تعدادی ویژگی نیز ارائه می‌دهد که ارتباط با مردم در سراسر جهان را بسیار آسان‌تر می‌کند. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که واتس‌اپ در حال انجام برخی حرکات مهم برای تقویت این نوع ارتباطات است چراکه شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه واتس‌اپ به دنبال استفاده از قابلیت ترجمه زنده مبتنی بر هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ برای تماس‌های صوتی است.

این در حالی است که ویژگی ترجمه جدیدی نیز قرار است به زودی به واتس‌اپ اضافه شود که به کاربران راه جدیدی برای برقراری ارتباط با همراهان و همکاران بین‌المللی خود فراهم می‌کند. در حالی که در حال حاضر ترجمه پیام‌های دریافتی با استفاده از یک برنامه دیگر کار بسیار ساده‌ای است اما هیچ راه دیگری برای انجام این کار در داخل خود واتس‌اپ وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد که این موضوع به زودی تغییر خواهد کرد چراکه افراد در WABetaInfo ویژگی جدید ترجمه زنده را ایجاد کردند که می‌تواند ارتباطات بین‌المللی را بسیار آسان‌تر کند.

آنچه که سبب شده تا این ویژگی بسیار خاص و جالب باشد، این است که ترجمه را در روی دستگاه انجام می‌دهد و این به معنای آن است که هیچ یک از مکالمات شما برای پردازش به فضای ابری ارسال نمی‌شوند. علاوه بر این، این ویژگی ترجمه بسیار خوب خواهد بود چراکه ظاهراً قرار است از فناوری Live Translation گوگل برای انجام این کار کمک بگیرد.

از آنجایی که این ترجمه قرار است به صورت محلی پردازش شود، ظاهراً کاربران باید بسته‌های زبان را دانلود کنند تا امکان ترجمه فراهم شود. بهتر از همه اینکه ترجمه به صورت یکپارچه در انجام می‌شود. به این معنی که مکالمات جریان بهتری خواهند داشت. به طور کلی، با توجه به اینکه کپی و پیست کردن پیام‌ها به برنامه ترجمه جداگانه فرایندی بسیار خسته‌کننده است، این ویژگی بسیار پرکاربرد و مفید محسوب می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که چند زبان توسط این ویژگی پشتیبانی خواهد شد اما تصور می‌شود که زبان‌های زیادی در دسترس باشند، به ویژه با توجه به اینکه گوگل ترنسلیت در حال حاضر بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می‌کند. اکنون آنچه که نامشخص است، این است که چه زمانی این ویژگی فعال خواهد شد.

در حال حاضر، این ویژگی در آخرین نسخه بتا قرار داشته اما راهی برای فعال شدن آن وجود ندارد. اما مطمئناً در آینده‌ای نه چندان دور اطلاعات بیشتری از آن آشکار خواهد شد چراکه این ویژگی می‌تواند در زمینه ارتباطات بین‌المللی بسیار مفید و کارآمد باشد. این ویژگی نه تنها در مکالمات معمولی بسیار تأثیرگذار است بلکه می‌تواند بر ارتباطات تجاری نیز تأثیرگذار باشد.

منبع androidpolice

source

توسط elmikhabari.ir