بیش از ۳۶ نفر از Humble Games اخراج شدهاند، اما هیئت مدیره اصرار دارد که این تعطیلی نیست و فقط یک تغییر ساختاری در بدنه استودیو است.
Humble Games، یکی از زیر مجموعههای بخش انتشار بازی Humble Bundle و مستقر در کالیفرنیا است که در سال ۲۰۱۷ توسط Ziff Davis از طریق زیرمجموعه IGN Entertainment خریداری شد. طبق گفته شرکت مادر، از سال ۲۰۱۹ این استودیو بیش از ۲۰ عنوان از جمله Forager، Wizard of Legend و TemTem را منتشر کرده است.
علیرغم اخراج اکثر کارکنان، Humble Games در بیانیهای اعلام نموده که در حال تغییر ساختار عملیاتی خود است، اما این شرکت در حال بسته شدن نیست. بیانیه هیئت مدیره به این صورت است:
در این دوران چالش برانگیز اقتصادی برای انتشار بازیهای مستقل، Humble Games تصمیم دشوار اما ضروری را برای بازسازی و تغییر ساختار خود گرفته است.
این تصمیم به سادگی گرفته نشد و با هدف تضمین ثبات و پشتیبانی از توسعهدهندگان و پروژههای در حال انجام ما، مستلزم تأمل بسیار و تفکر دقیق بود. علاوه بر این، تغییر در ساختار Humble Games هیچ تأثیر منفیای بر پروژههای آینده این استودیو نخواهد داشت.
ما از تأثیر عمیق این تصمیم بر اعضای تیم ارزشمندمان در Humble Games آگاه هستیم و عمیقاً با همه افراد آسیب دیده همدردی می کنیم.
تلاشهای تیم ما همیشه در سطح جهانی و بسیار ارزشمند بوده است. این تیم با تجربه از زمان شروع انتشار بازیهای ما در سال ۲۰۱۷، ما را یاری کردهاند و ما بابت این زحمات از همه آنها سپاس گذاریم.
ما همچنین تمام سعی خود را برای آسانتر کردن روند این پایان همکاریها برای افراد درگیر و اعضای تیم قبلیمان خواهیم نمود.
حمایت و همدردی شما در این دوره چالش برانگیز عمیقا قابل تقدیر است و ما هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.
البته باید بدانید که بیانیه Humble Games فقط بخشی از این ماجرا است. زیرا افرادی که اخراج شدهاند اعتقاد دارند این اتفاق چیزی بیش از یک تغییر ساختاری بوده که هیئت مدیره بر آن تاکید دارد.
برای مثال دبیر بخش QA (بخش مختص به تضمین کیفیت بازی قبل از انتشار) در توییت زیر، خبر از اخراج خود و تیمش از استودیو Humble Games را داده بود.
به طور خلاصه، امیلی کیفر (Emilee kiefer) به موج اخراج عظیم در چند سال گذشته، روند اخیر شرکتها و سرمایهگذاران در صنعت گیمینگ که کارکنان را چیزی جز دستگاههای چاپ پول نمیبینند و در نهایت به شرایط بدکاری اعتراض شدید خود را بیان کرد. او همچنین از دیگر استودیوها خواست که به استخدام او و دیگر همکاران اخراجی وی بشتابند.
بر کسی پوشیده نیست که در چند سال اخیر، صنعت بازیسازی به نوعی رکود برخورده است که نشانههای آن را میتوان در بستهشدن استودیوهای مختلف یا اخراج دستهجمعی کارکنان در بسیاری از شرکتها و استودیوهای بزرگ و کوچک مشاهده کرد.
افرادی مانند امیلی کیفر که از قربانیهای این اتفاق هستند، انگشت اتهام را به سمت سرمایهدارانی گرفتهاند که به جای تمرکز بر ساخت بازی خوب و داشتن یک تیم بازیسازی حرفهای، فقط به ارقام سود و زیان توجه میکنند.
source