شاید تابستان امسال همه نگاه‌ها به شهر پاریس معطوف شده باشد اما این شهر لندن است که توانسته توجهات را به خودش جلب کند. پایتخت بریتانیا توسط شرکت مشاوره جهانی Resonance که یکی از معتبرترین و جامع‌ترین رتبه‌بندی‌های ۱۰۰ منطقه شهری محبوب برای زندگی، کار و سفر در سطح جهان را ارائه می‌کند، به‌تازگی به‌عنوان بهترین شهر جهان معرفی شده است.

لندن همچنان بر تمام شهرهای جهان غالب است. با وجود قرنطینه‌های فلج‌کننده دوران کرونا و ویرانی‌های اقتصادی ناشی از آن، لندن همچنان مورد توجه گردشگران است. علاوه بر این، با وجود برگزیت و همچنین جنگ در اروپا، این شهر همچنان بخشی از گفتمان جهانی است و توانسته مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد.

روش این شرکت برای به دست آوردن این فهرست نیز بررسی داده‌های بیش از ۴۰۰ شهر با جمعیت بیش از یک میلیون نفر بوده است و سپس هر کدام از آن‌ها را در سه دسته اصلی زیست پذیری، دوست‌داشتنی بودن و رفاه رتبه‌بندی کرده است. این دسته‌بندی‌ها شامل چندین زیرمجموعه مربوط به توانایی یک شهر برای جذب استعدادها، بازدیدکنندگان و همچنین کسب و کارها است.

دو مورد از بالاترین امتیازات لندن در زیر مجموعه‌های پیشرفت تحصیلی و فرهنگی بوده است اما این شهر در رده‌های کلی زیست‌پذیری و دوست‌داشتنی نیز توانسته در صدر جدول قرار بگیرد. پس از شهر دوحه و دبی، شهر لندن با ۱۶.۰۷ میلیارد دلار، سومین هزینه توریستی در جهان را داشته است. با اضافه شدن ایستگاه‌های مترو جدید به The Tube، شرکت Resonance اشاره کرده که حمل و نقل عمومی در شهر بهبود پیدا کرده که خبر بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان به شمار می‌رود.

با این حال، شهر لندن درست مانند شهر نیویورک که در رتبه‌بندی بهترین شهرهای آمریکا در رده نخست قرار گرفته، با چالش‌هایی مواجه بوده است. منطقه بانکی این شهر در حال حاضر با افزایش نرخ ۱۷ درصدی با جای خالی دفاتر مواجه است.

در این فهرست از بهترین شهرهای جهان که توسط شرکت Resonance ارائه شده، شهر پاریس در رتبه دوم قرار گرفته است. پایتخت فرانسه از نظر پیاده‌روی و مکان‌های دیدنی امتیازی عالی کسب کرده اما در رده رفاه بسیار بدتر عمل کرده و در رتبه چهاردهم قرار گرفته است که بیشتر به نرخ فقر در بین ساکنان تمام وقت آن اشاره دارد. با این حال، شهر پاریس با ۴۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۲ میلادی، پربازدیدترین شهر جهان محسوب می‌شود.

در فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی، کار و سفر که توسط شرکت Resonance ارائه شده، شهر نیویورک در رتبه سوم قرار گرفته است. شهرهای توکیو و سنگاپور نیز رتبه‌های چهارم و پنجم را به خودشان اختصاص داده‌اند و پایتخت ژاپن توانسته به خاطر مراکز خرید و غذاخوری‌های خودش مورد توجه قرار بگیرد. دبی نیز که به‌عنوان وگاس عرب شهر دارد، توانسته بسیار برجسته باشد و در رتبه ششم قرار گرفته و جایگاه هفتم نیز به شهر سانفرانسیسکو تعلق دارد. این شرکت همچنین اشاره کرده که در سال‌های اخیر، این شهر از نظر اقتصادی و همچنین کمبود مسکن ارزان قیمت و افزایش نرخ جرم و جنایت آسیب دیده است. بارسلونا، آمستردام و سئول نیز سه شهر آخر در این فهرست به شمار می‌روند، فهرستی که ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی، کار و سفر را نشان می‌دهد.

منبع travelandleisure

source

توسط elmikhabari.ir