گزینه بازیابی تاریخچه پیام در هر دستگاهی چیزی است که باعث شده تا برنامه‌هایی پیام‌رسانی همچون واتس‌اپ و تلگرام تا این حد محبوب شوند. وقتی که شما گوشی خودتان را به مدل جدیدتری ارتقا می‌دهید، این برنامه‌ها تضمین می‌کنند که سابقه و تاریخچه مکالمات شما از دست نروند. ممکن است بسیاری از افراد این را ندانند اما شما همچنین می‌توانید از گزارش تماس و پیامک‌های تلفن خود نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما این گزینه را در برنامه داخل گوشی Dialer and Messages پیدا نخواهید کرد اما همچنان می‌توان این کار را انجام داد. در ادامه همراه با ما باشید تا با نحوه بک‌آپ گرفتن از پیام‌های متنی در گوشی اندروید آشنا شوید.

آنچه قبل از شروع باید بدانید

گوشی اندرویدی شما اجازه بک‌آپ گرفتن از پیام‌های متنی را به شما می‌دهد تا زمانی که شما از Google Messages در دستگاه خودتان استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید که از یک برنامه بومی OEM یا دیگر برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید، نمی‌توانید به گزینه‌های پشتیبان‌گیری بومی دستگاهتان دسترسی داشته باشید.

با این حال، این بدان معنا نیست که دیگر راه‌حلی وجود ندارد. تولیدکننده تجهیزات اصلی مانند OnePlus خدمات پشتیبان خودشان را دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره داده‌های خود استفاده کنید. به غیر از این نیز می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالثی مانند SMS Backup and Restore برای ایجاد نسخه پشتیبان از پیام‌های متنی خود در سرویس ذخیره‌سازی ابری دلخواه خود استفاده کنید.

استفاده از برنامه داخلی گوشی برای پشتیبان‌گیری از پیامک‌ها

۱. به برنامه Settings بروید و Google را انتخاب کنید.

۲. روی Manage backup بزنید.

۳. گزینه Other device data را انتخاب کنید.

۴. Confirm یا تأیید را بزنید.

استفاده از برنامه SMS Backup and Restore

اگر از برنامه Google Messages برای پیام‌های متنی استفاده نمی‌کنید، برای پشتیبان‌گیری از پیام‌های خود به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارید.

۱. برنامه SMS Backup and Restore را از طریق Google Play Store دانلود و نصب کنید.

۲. برنامه را راه‌اندازی کرده و روی Get Started ضربه بزنید.

۳. به برنامه اجازه دسترسی به مجوزهای لازم را بدهید.

۴. روی Set up a Backup بزنید.

۵. سوئیچ مربوط به Messages را فعال کنید. علاوه بر این می‌توانید گزینه مربوط به تماس‌های خود را نیز بزنید.

۶. سرویس ذخیره‌سازی ابری مورد نظر خودتان برای ذخیره نسخه پشتیبان را انتخاب کنید.

۷. به سرویس ذخیره‌سازی ابری وارد شوید و به برنامه اجازه دسترسی به اکانت خودتان را بدهید.

۸. پوشه‌ای که می‌خواهید از پیام‌های خودتان نسخه پشتیان تهیه کنید را انتخاب کنید. در گوشه سمت راست صفحه روی Save کلیک کنید.

۹. دوره زمانی هر بار پشتیبان‌گیری را انتخاب کنید. برای ایجاد یک نسخه پشتیبان فوری نیز روی Back Up Now بزنید.

منبع gadgetbridge

source

توسط elmikhabari.ir