اینستاگرام از کپشن‌های خودکار تولیدشده روی ویدیوها پشتیبانی می‌کند و همین نیز به افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند یا افرادی که ترجیح می‌دهند بدون صدا ویدیوها را پیمایش کنند، کمک می‌کند. در این مطلب نحوه فعال یا غیر فعال کردن کپشن‌های خودکار تولید شده برای ویدیوهای اینستاگرام آورده شده است. همراه با ما باشید.

ویژگی کپشن‌های خودکار تولیدشده اینستاگرام چیست؟

ویژگی کپشن‌های خودکار اینستاگرام، کپشن‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را به زیر ویدیوها اضافه می‌کند. در حالی که این ویژگی در صددرصد مواقع به طور دقیق رونویسی انجام نمی‌دهد اما این هوش مصنوعی همچنان در حال یادگیری است. اگر یک سازنده ویدیو هستید، این ویژگی به شما کمک می‌کند تا رونویسی دستی انجام ندهید. این کپشن‌ها به هر زبانی که پیش‌فرض برنامه شما باشد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

این ویژگی با ویژگی موجود در استوری‌های اینستاگرام متفاوت است که به شما امکان می‌دهد تا از طریق عملکرد استیکر، کپشن‌ها را روی ویدیوی خود قرار بدهید. در اینجا، صرفاً روی قابلیت استاندارد کپشن تمرکز شده است.

نحوه فعال کردن کپشن در ویدیوهای اینستاگرامی که تماشا می‌کنید

اگر می‌خواهید زیرنویس‌های خودکار تولیدشده را برای ویدیوهایی که در حال تماشای آن‌ها هستید، فعال کنید، باید مراحل ساده زیر را طی کنید:

۱. روی عکس نمایه خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به نمایه خود بروید.

۲. روی سه خط افقی در بالا سمت راست بزنید.

۳. در زیر بخش Your app and media نیز گزینه Accessibility and translations را انتخاب کنید.

۴. گزینه Captions and translations را انتخاب کنید.

۵. گزینه Show closed captions را فعال کنید.

اگر آپلودکننده ویدیو استفاده از این کپشن‌های خودکار را انتخاب کرده باشد، این کار باعث می‌شود تا کپشن‌ها به صورت سراسری فعال شوند، بنابراین لازم نیست که برای هر ویدیو این کار را انجام بدهید. برای غیر فعال کردن آن نیز به سادگی باید عکس این روند را طی کنید.

نحوه فعال کردن کپشن در ویدیوهای اینستاگرامی که ساختید

به طور پیش‌فرض، کپشن‌های خودکار تولید شده توسط هوش مصنوعی در ویدیوهایی که شما در اینستاگرام ارسال می‌کنید، غیر فعال هستند. در اینجا نحوه فعال کردن آن آمده است:

۱. پست اینستاگرامی جدیدی ایجاد کنید.

۲. ویدیوی مورد نظر خودتان را از داخل گالری انتخاب کنید یا ویدیوی جدیدی ضبط کنید.

۳. فیلترها را اعمال کنید و تنظیمات را انجام بدهید و سپس گزینه Next را انتخاب کنید.

۴. روی Advanced settings بزنید.

۵. در زیر بخش Accessibility نیز گزینه Enabled closed captions را فعال کنید. این کار باعث می‌شود تا کپشن‌های خودکار برای ویدیوهای آینده نیز فعال باشد. اگر می‌خواهید که بعداً آن را غیر فعال کنید، باید دوباره به همین بخش بازگردید.

اگر شما ویدیویی ارسال کردید و می‌خواهید کپشن خودکار تولید شده را حذف کنید، می‌توانید به صورت زیر این کار را انجام بدهید:

۱. روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید.

۲. گزینه Edit را انتخاب کنید.

۳. روی گزینه Advanced settings بزنید.

۴. گزینه Enabled closed captions را غیر فعال کنید.

منبع makeuseof

source

توسط elmikhabari.ir