در سال های اخیر، یک ارابه ۳۶ متری در این معبد طی یک رویداد مذهبی و فرهنگی واژگون شد. به گفته مقامات، در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

بنگلور شهری بزرگ و مهم در هند است که با جمعیتی بیش از شش میلیون و دویست هزار نفر، هفدهمین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود. این شهر در جنوب هند واقع شده و مرکز ایالت کارناتاکا است. بنگلور به دلیل باغ‌های زیبا و سرسبزش، لقب «شهر باغ‌ها» دارد. شهر بنگلور از لحاظ اقتصادی نیز یکی از مراکز عمده صنعتی هند است و صنایع مختلفی چون هواپیماسازی، ماشین‌سازی، مخابرات، الکتریکی، لوازم چاپ، چرم‌سازی، شیشه‌سازی، داروسازی، دخانیات، نساجی، چینی‌سازی و بیش از ۱۰۰ شرکت رایانه‌ای در تولید نرم افزار و سخت افزار فعالیت دارد. بنگلور همچنین به عنوان قطب فناوری اطلاعات هند شناخته می‌شود و به «سیلیکون ولی هند» نیز معروف است. این شهر با وجود تکنولوژی و فناوری جدید، مدرن‌ترین شهر هند محسوب می‌شود. بنگلور همچنین دارای مترو و دانشگاه‌های ممتاز است و از لحاظ آموزشی و پژوهشی نیز یکی از مراکز مهم کشور هند است.
شهر بنگلور مکان های دیدنی زیادی دارد که معبد گاو نر یکی از آنهاست.

معماری زیبای معبد گاو نر

معبد گاو نر بنگلور یکی از معابد مشهور و باستانی هند است که دارای معماری خیره‌کننده از دوره تیپو سلطان است. این معبد در جنوب شهر بنگلور قرار دارد.معبد گاو نر به روایت جالبی از تبدیل شدن لرد شیوا به گاو نر و همچنین شکار شدن توسط پانداواها مربوط می‌شود. گفته می‌شود که پانداواها معبد باستانی را ساخته‌اند، در حالی که آدی شانکاراچاریا، بهترین محقق و رهبر مذهبی هند، معبد جدید را نزدیک معبد قدیمی ساخته است.این معبد یکی از ۱۲ جیوتیرلینگا است و یکی از پرافتخارترین و مورد احترام‌ترین معابد هند به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان در تمام طول سال از این معبد بازدید می‌کنند و در گروه‌های بزرگ جمع می‌شوند تا در یکی از غنی‌ترین و مقدس‌ترین معابد جهان ادای احترام کنند و درخواست برکت کنند.

این معبد به لرد شیوا تقدیم شده و به روایت جالبی از تبدیل شدن شیوا به گاو نر مربوط می شود.

معبد گاو نر (معبد ناندی) یکی از معابد مشهور در بنگلور هند است که در قرن شانزدهم ساخته شده است. این معبد به خاطر یکپارچه گرانیتی عظیم ناندی که بزرگترین معبد در جهان است، شناخته می شود.معبد گاو نر در جنوب شهر بنگلور قرار دارد. این معبد به لرد شیوا تقدیم شده و به روایت جالبی از تبدیل شدن شیوا به گاو نر مربوط می شود.در سال های اخیر، یک ارابه ۳۶ متری در این معبد طی یک رویداد مذهبی و فرهنگی واژگون شد. به گفته مقامات، در این حادثه به کسی آسیب نرسید.معبد گاو نر یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در بنگلور است و بازدیدکنندگان زیادی را در طول سال به خود جذب می کند.

معبد گاو نر، بنگلور

بخش های مهم معبد گاو نر

معبد گاو نر (Nandi) در شهر هیندوپور ایالت کارناتاکا در جنوب هند واقع شده است. این معبد به دلیل مجسمه عظیم سنگی گاو نر در بیرون محوطه معبد شهرت دارد.مهم‌ترین بخش‌های این معبد عبارتند از:
مجسمه گاو نر (Nandi): این مجسمه عظیم سنگی در جاده شهر هیندوپور قرار دارد و یکی از نمادهای اصلی معبد است.
معبد اصلی: پس از گذشتن از مجسمه گاو نر، معبد اصلی نمایان می‌شود. این معبد به دلیل ستون عظیم سنگی که در هوا معلق است شهرت دارد و به آن “معبد ستون آویزان” نیز می‌گویند.
نقاشی‌های سقف: سقف معبد نقاشی‌هایی دارد که آرجون، یکی از قهرمانان حماسه‌های هندی را نشان می‌دهد.
بنابراین، مجسمه گاو نر، معبد اصلی با ستون معلق در هوا، و نقاشی‌های سقف از جمله مهم‌ترین بخش‌های این معبد باستانی هستند که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

معبد گاو نر،بنگلور



source

توسط elmikhabari.ir