استخدام معلم با مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم یکی از مصوبه‌هایی است که اخیرا سازمان آموزش و پرورش آن را تصویب کرد و قرار شد از اواخر خرداد ماه ۱۴۰۳ شروع شود. در استخدام بدون کنکور معلم در آموزش و پرورش تنها دانش‌آموزان ممتاز و کسانی که سهمیه‌های عالی دارند قبول می‌شوند که در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش خود را برای این دسته از داوطلبان اختصاص داده است. پیش از این امکان استخدام معلم با مدرک دیپلم بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان امکان‌پذیر نبود و شما باید در کنکور سراسری شرکت کرده و در آن قبول می‌شدید. همچنین کسانی که از طریق کنکور سراسری موفق به استخدام دانشگاه فرهنگیان نشدند می‌توانند با داشتن مدرک لیسانس و بالاتر در آزمون استخدامی این وزارت شرکت کرده و در آن قبول شوند؛ اما در حال حاضر امکان استخدام بدون کنکور معلم در آموزش و پرورش با مدرک دیپلم فراهم شده است.

کسانی که دوست دارند در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور قبول شوند باید مطابق با اطلاعیه‌های این وزارت از شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور آگاه شوند. شرایط استخدام آن معمولا به دو صورت شرایط عمومی و شرایط اختصاصی در دسترس قرار دارد که همه داوطلبان دارای مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم می‌توانند با رعایت آن‌ها در این دانشگاه نام‌نویسی کنند.

 

جزئیات استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

شغل معلمی یکی از شغل‌های محبوبی است که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری تلاش می‌کنند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. دانشگاه فرهنگیان هر سال از میان داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، دانشجو پذیرفته و به تربیت آن‌ها برای رشته معلمی می‌پردازد. دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند. در این میان کسانی هستند که در کنکور سراسری شرکت نکرده و یا دارای شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نبوده‌اند اما می‌خواهند به استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور در آیند.

جزئیات استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

برای اطلاع این دسته از داوطلبان باید گفت که استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش از طریق شرکت در آزمون استخدامی، برخورداری از سهمیه استعداد درخشان، استخدام در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سوادآموزی امکان‌پذیر است. از سال‌های گذشته به خاطر کمبود معلم، آموزش و پرورش بدون کنکور سراسری نیرو جذب می‌نماید. برای این منظور وزارت آموزش و پرورش از میان کسانی که در دانشگاهی غیر از دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده‌اند از طریق برگزاری آزمون به طور رسمی نیرو جذب می‌کند. بر همین اساس آموزش و پرورش در سال 1403 با برگزاری سه آزمون 72 هزار معلم جدید را به کادر آموزشی اضافه کرد.

آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور برای جذب مربیان تربیت‌بدنی، مشاوره و بهداشت و سلامت روز 17 اسفند 1403 برگزار شد. آزمون استخدام آموزگار ابتدایی برای مدارس عادی و استثنایی روز 24 فروردین و آزمون استخدام دبیر و هنرآموز دبیرستان و هنرستان روز 28 اردیبهشت 1403 برگزار شدند. داوطلبانی که بتوانند مراحل آزمون و مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، در یک دوره صلاحیت معلمی شرکت کرده و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

دقت کنید که در حال حاضر امکان معلم شدن بدون آزمون استخدامی و بدون کنکور با مدرک دیپلم فراهم شده است و شما می‌توانید از این طریق اقدام کنید.

 

زمان استخدام معلم با مدرک دیپلم

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور دارند باید از تاریخ ثبت‌نام آن اطلاع داشته باشند و با دارا بودن شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور، در زمان مقرر شده نام‌نویسی نمایند. دقت کنید که در حال حاضر مدت زمان اجرای این طرح به صورت آزمایشی در وزارت آموزش و پرورش به مدت ۲ سال در ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ تصویب شد؛ بعد از دو سال این طرح نهایی یا منسوخ خواهد شد؛ بنابراین قرار است زمان استخدام معلم با مدرک دیپلم به زودی منتشر شود که در حال حاضر اطلاعیه‌ای در این مورد وجود ندارد. به محض انتشار اخبار در این خصوص آن را در این سایت برای شما عنوان خواهیم کرد.

برای این استخدامی، یک آگهی فراخوان منتشر خواهد شد که در آن تمام دانش‌آموزان و طلاب واجد شرایط می‌توانند برای شناسایی استعدادهای برتر در این فراخوان ثبت‌نام کنند. بعد از آن امتیازهایی را مطابق با شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور کسب خواهند کرد.

 

شرایط استخدامی معلم بدون کنکور 1403

کسانی که دوست دارند در استخدام معلم با مدرک دیپلم بدون کنکور شرکت کنند باید اطلاعات فراخوان را مطالعه کنند. در این فراخوان تمامی شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور درج شده است که آن را به دو صورت شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم کرده‌اند. در ادامه هر کدام از این شرایط استخدام آموزش و پرورش را برای شما عنوان می‌کنیم.

شرایط استخدامی معلم بدون کنکور

 

شرایط عمومی استخدامی معلم بدون کنکور 1403

شرایط عمومی استخدام معلم با مدرک دیپلم برای کلیه داوطلبان ثبت‌نام به شکل زیر است که قبل از نام‌نویسی در فراخوان استخدامی آموزش و پرورش باید آن را مطالعه کنند:

  • تابعیت ایرانی داوطلب
  • اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور
  • التزام به قانون اساسی
  • ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت از نظام وظیفه
  • برخورداری از سلامت روحی و جسمی
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • حداکثر سن ۲۴ سال کامل
  • عدم تعهد خدمت به دستگاه‌های اجرایی و بازنشسته بودن

 

شرایط اختصاصی استخدامی معلم بدون کنکور 1403

کلیه داوطلبان در زمان ثبت‌نام استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور باید از شرایط اختصاصی نیز اطلاع داشته باشند. در واقع آن‌ها باید برای قبولی به عنوان استعدادهای درخشان این شرایط را رعایت کنند. معمولا برای هر کدام از شرایط اختصاصی استخدام معلم با مدرک دیپلم هییت جذب و پذیرش جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است تا برای آن‌ها امتیازهایی را در نظر بگیرند. داوطلبان واجد شرایط نیز مطابق با استانداردهای آن‌ها حداقل ۶۰۰ امتیاز نهایی دریافت کنند تا به عنوان استعدادهای برتر استخدام معلم با مدرک دیپلم قبول شوند.

  • راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری المپیادها شامل المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، زیست‌شناسی، نجوم و اخترفیزیک، ادبی، نانو، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، جغرافیا، علوم زمین، اقتصاد و مدیریت، سواد رسانه‌ای، تفکر و کارآفرینی
  • برگزیدگان مسابقات رسمی قرآنی در سطوح استانی و کشوری شامل مسابقات قرآن، عترت و نماز
  • برگزیدگان مسابقات رسمی فرهنگی – هنری در سطوح استانی و کشوری شامل مسابقات آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنری‌های نمایشی، هنرهای آوایی، هنری‌های دستی و تجسمی، مطالعه و کتاب‌خوانی
  • برگزیدگان مسابقات رسمی ورزشی در سطوح استانی و کشوری شامل مسابقات والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، فوتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی، طناب‌زنی، ژیمناستیک، شنا، شیرجه و واترپلو، کشتی، شطرنج، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، کبدی، سنگ‌نوردی، قایق‌رانی، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، دوچرخه‌سواری، تکواندو، کاراته، ووشو، جودو، اسکیت، شمشیربازی، تیراندازی، تنیس و وزنه‌برداری
  • برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر (بنیاد ملی نخبگان) شامل جشنواره جوان خوارزمی (برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، عمران و معماری، علوم زیستی و پزشکی، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم اجتماعی و روانشناسی، روبوکاپ آزاد ایران، علوم فناوری نانو)
  • برگزیدگان جشنواره‌های فنی مهارتی و المپیاد ملی مهارت (جشنواره پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی) شامل زیست‌فناوری، نانو، نجوم، گیاهان دارویی و طب ایرانی، آزمایشگاه علوم‌تجربی، کدنویسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ادبیات و علوم انسانی، رباتیک و هوش مصنوعی، علوم فنون هسته‌ای و انرژی‌های نوین
  • برگزیدگان مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی شامل کار سوق علمی فناوری نانو در خدمت شیمی سبز، کار سوق علمی ریاضی مهرگان، کار سوق علمی علوم اعصاب شناختی، کار سوق علمی مهندسی ژنتیک، کار سوق علمی زبان‌های خارجی، کار سوق علمی ایده شو، جشنواره ادبی فردوسی و جشنواره هنری سمپاد
  • برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی شامل المپیاد علمی حوزه‌های علمیه، جشنواره‌های علامه حلی، بانوی کرامت، کتاب سال زنان و هنرهای آسمانی
  • حافظان قرآن شامل حافظ کل یا ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء قرآن کریم

شرایط اختصاصی استخدامی معلم بدون کنکور

مطابق شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور کلیه دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل پایه سوم دوره دوم متوسطه حداقل ۶۰ درصد از نمره شایستگی تخصصی و ۴۰ درصد از نمره شایستگی عمومی و اختصاصی را دریافت کنند تا بتوانند به عنوان دانش‌آموز نخبه و استعداد درخشان وارد دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور شوند. دقت کنید که مطابق اطلاعات بالا امکان استخدام معلم ابتدایی با مدرک فوق‌دیپلم وجود ندارد و شما باید حتما مدرک دیپلم داشته باشید تا به عنوان یک دانش‌آموز نخبه و استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور قبول شوید.

مدارک لازم برای استخدام معلم بدون کنکور 1403

شما برای اینکه در فراخوان شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان قبول شوید باید مدارکی را ارایه دهید که در حال حاضر اطلاعیه‌ای در مورد مدارک لازم منتشر نشده است. به‌محض انتشار این فراخوان کلیه مدارک لازم برای ثبت‌نام آن را برای شما عنوان خواهیم کرد؛ اما به احتمال زیاد شما جهت تکمیل فرایند ثبت‌نام خود و تشکیل پرونده مدارک زیر را ارایه دهید:

  • اسکن مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • اسکن عکس 4*3
  • تکمیل فرم مربوط به اطلاعات شخصی و تحصیلی
  • مدارک لازم برای اثبات دانش‌آموز نخبه و استعداد درخشان

 

جذب معلم بدون آزمون استخدامی

برخی از داوطلبان نتوانسته‌اند از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و به این صورت به استخدام آموزش و پرورش درآیند. برخی دیگر نیز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بدون کنکور شرکت نکرده و یا قبول نشده‌اند، اما این دسته از افراد قصد دارند به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شوند. جذب معلم بدون آزمون در آموزش و پرورش امکان‌پذیر است. متقاضیان می‌توانند به طرق مختلفی بدون شرکت در آزمون جذب آموزش و پرورش شوند، البته امکان استخدام رسمی در برخی از این روش‌ها وجود ندارد.

 

استخدام از طریق استعدادهای درخشان

کسانی که در المپیادهای علمی و آزمون‌های مختلف شرکت کرده و مقام کسب کرده‌اند، عنوان نخبه به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این افراد می‌توانند تحت نام استعداد درخشان بدون نیاز به شرکت در آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. برای این منظور این داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش از جزئیات جذب دانشجو استعداد درخشان با خبر شده و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند که در مورد آن صحبت کردیم.

 

جذب معلم بدون آزمون در مدارس غیر انتفاعی

کسانی که متقاضی استخدام آموزش و پرورش بدون شرکت در آزمون هستند از طریق کار در مدارس غیرانتفاعی می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند. این دسته از افراد باید رزومه تحصیلی و مدارکی که نشان دهنده شایستگی آن‌ها برای تدریس به عنوان معلم هستند را به مدیر مدرسه ارائه دهند. بعد از بررسی مدارک و احراز صلاحیت، می‌توانند به عنوان معلم کار خود را شروع کنند.

جذب معلم بدون آزمون در مدارس غیر انتفاعی

تدریس در مدارس غیرانتفاعی و دولتی تفاوتی با هم ندارند ولی حقوق افرادی که در مدارس غیر انتفاعی تدریس می‌کنند، متغیر بوده و در طول تابستان نیز وجهی دریافت نمی‌کنند. همچنین نوع قرارداد معلمان مدارس غیرانتفاعی رسمی نبوده مگر آن که در آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور شرکت نمایند تا بتوانند وضعیت استخدامی خود را به رسمی تبدیل کنند، در غیر این صورت قرارداد کاری آن‌ها پیمانی و خرید خدمت باقی می‌ماند.

البته امکان استخدام رسمی نیروهایی که به صورت خرید خدمت و قراردادی در مدارس آموزش و پرورش تدریس کرده‌اند، زیاد است. شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و چگونه معلم شویم می‌توانید با مجموعه ایران تحصیل صحبت کنید.

 

جذب معلم بدون آزمون در نهضت سواد آموزی

برای کسانی که می‌خواهند به استخدام آموزش و پرورش بدون شرکت در آزمون استخدامی در آیند، این امکان وجود دارد که به صورت معلم در دوره‌های نهضت سوادآموزی تدریس کنند. در برخی از استان‌های کشور هنوز استخدام به عنوان معلم نهضت سوادآموزی انجام می‌شود. داوطلبان می‌توانند به آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه نمایند و در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنند.

در صورت فراهم بودن شرایط جذب نیروی نهضت سوادآموزی، متقاضیان با ارائه مدارک شناسایی و تحصیلی برای تدریس اقدام می‌کنند. قرارداد کسانی که به عنوان معلم نهضت سوادآموزی تدریس می‌کنند در برخی مواقع رسمی و در مواردی قراردادی است که می‌توان از طریق شرکت در آزمون به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمد.

 

 

نتیجه گیری مقاله استخدام معلم با مدرک دیپلم

اخیرا آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای منتشر کرده است که در آن امکان استخدام معلم با مدرک دیپلم بدون کنکور وجود دارد. در واقع تمام فارغ‌التحصیلان پایه سوم دوره دوم متوسطه با داشتن مدارک کافی به عنوان دانش‌آموز نخبه و استعداد درخشان می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور قبول شوند. این دانش‌آموزان باید شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور را داشته باشند که کلیه آن را به صورت عمومی و خصوصی برای شما بیان کردیم.

در حال حاضر زمان استخدام معلم با مدرک دیپلم بدون کنکور  1403 منتشر نشده است و اطلاعات دقیقی در مورد مدارک لازم برای ثبت‌نام آن در دسترس نیست که به محض انتشار فراخوان در این خصوص تمام اطلاعات را بروز رسانی خواهیم کرد؛ اما شما تا آن موقع می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام معلم با مدرک دیپلم  و شرایط آن با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید تا آن‌ها جواب تمام سوالات شما را پیرامون این موضوع بدهند.

 

جهت دانلود pdf مقاله استخدام معلم با مدرک دیپلم روی لینک کلیک کنید.

چگونه در استخدام معلم با مدرک دیپلم قبول شویم؟

شما برای قبولی در استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان باید ۶۰ درصد نمره شایستگی تخصصی و ۴۰ درصد نمره شایستگی عمومی را کسب کنید.

امکان قبولی در کدام رشته‌های دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور وجود دارد؟

شما می‌توانید در رشته‌های آموزش علوم تجربی، آموزش راهنمایی و مشاوره، آموزش علوم اجتماعی، آموزش زیست‌شناسی، آموزش شیمی، آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش الهیات و معارف اسلامی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش جغرافیا، آموزش اقتصاد، آموزش تاریخ، آموزش تربیت‌بدنی، آموزش ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی، آموزش عربی، آموزش ارتباط تصویری، آموزش هنر امور تربیتی بدون شرکت در کنکور سراسری با مدرک دیپلم در دانشگاه فرهنگیان قبول شوید.

زمان استخدام معلم با مدرک دیپلم بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان کی است؟

در حال حاضر اطلاعیه‌ای در مورد تاریخ ثبت‌نام فراخوان استخدام معلم با مدرک دیپلم بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان منتشر نشده است.

source

توسط elmikhabari.ir