سونی و مایکروسافت به عنوان دو غول بازیسازی در تلاشند تا فناوری بلاکچین را با کنسولهای بازی درآمیزند. بلاکچین به عنوان یکی از فناوریهایی که در محافل بازی و تکنولوژی مورد استقبال قرار گرفته است، به هر عرصهای که وارد شود ویژگیهای بیشتری را به آن اضافه میکند.
بهنظر میرسد سونی و مایکروسافت، به عنوان دو غول بزرگ صنعت گیم، قصد استفاده از بلاکچین را دارند. ثبت اختراعی از سونی ثابت میکرد که در حال کار روی سیستمی مبتنی بر بلاکچین برای انتقال داراییهای دیجیتال بازیها در اکوسیستم پلی استیشن است. این فناوری باعث خواهد شد تا با ایجاد یک فضای اقتصادی امن، امکان انتقال داراییهای مربوط به هر بازی امکانپذیر باشد. سونی همچنین قصد دارد تا این داراییها را در بازارهای ثانویه قابل معامله کند.
مایکروسافت، رقیب مستقیم سونی در صنعت گیم، با تصاحب استودیوی Savage و اضافه کردن کیف پولهای رمزنگاری شده در اکوسیستم ایکس باکس موضع خود را نسبت به اضافه کردن بلاکچین مشخص کرده است. بازیهای مبتنی بر بلاکچین در مدت زمان کوتاهی رشد قابل توجهی داشتند که میتوان این موقعیت را با زمانی که عناوین موبایلی با ظهور تلفنهای هوشمند به اوج محبوبیت خود رسیدند، مقایسه کرد.
تحلیلگران بازار نیز پیشبینی میکنند بخش بازیهای بلاکچین، تا سال ۲۰۲۵ تا ۱۰ درصد رشد خواهد کرد که برای پدیدهای نوظهور رقم خیرهکنندهای به حساب میآید. تقاضا برای عناوین play-to-earn بزرگ (با هدف کسب درآمد) افزایش یافته و به همین صورت توسعهدهندگان سراسر جهان تشویق شدهاند تا اضافه کردن بلاکچین را در برنامههای خود قرار دهند.
فناوری بلاکچین تغییری بنیادین در بازیهای سنتی و سیستم کسب درآمد از آنها اعمال خواهد کرد که البته، تا حد زیادی به فروش بازی و خریدهای درون برنامهای متکی است. بلاکچین فرصت جدیدی را برای توسعهدهندگان و بازیکنان ایجاد میکند تا از نظر مالی سود ببرند و پاداشهای درون بازی را به داراییهای واقعی تبدیل کنند. این موضوع هم چشمانداز اقتصادی جدیدی برای بازیکنان و توسعهدهندگان به شمار میرود و هم اکوسیستم مالی بازتر و امنتری را ارائه میدهد.
همانطور که سونی با کنسولهای پلی استیشن به محبوبیت فناوری Blue-ray کمک کرد، استفاده مشابه از بلاکچین میتواند به طور قابل توجهی به رشد این فناوری کمک کند. استفاده از NFT در بازیها نیز بخش دیگری از این تحول خواهد بود.
source