پاگانی اوتوپیا یک اثر هنری است که دارای موتور V-12 توئین توربو، جعبه‌دنده دستی و داخلی لوکس است. تنها چیزی که می‌تواند تجربه اوتوپیا را حتی اندکی بهتر کند، سقف قابل جدا شدن است. خب، خبر عالی این است که پاگانی اوتوپیا رودستر جدید اینجاست. و فوق‌العاده زیباست.

با بدنه‌ای از فیبر کربن با رنگ قرمز هابانرو – رنگی الهام گرفته از قرمز دبی زوندا – اوتوپیا رودستر بدون سقف حتی زیباتر به نظر می‌رسد. همه عناصر طراحی مشابه کوپه را دارد: چراغ‌های گرد دوگانه، جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های عقب دایره‌ای و البته، چهار خروجی اگزوز. حتی درب‌های پروانه‌ای منحصر به فرد کوپه را نیز حفظ کرده است.

رودستر بر روی چرخ‌های جلوی 21 اینچ و چرخ‌های عقب 22 اینچ سوار است که با تایرهای پیرلی پی زیرو کورسا سایبر پوشیده شده‌اند. این تایرهای جدید و پیشرفته با خودرو در ارتباط هستند و اطلاعاتی نظیر ABS، کنترل لغزش و کنترل کشش را می‌خوانند تا به حداکثر رساندن عملکرد کمک کنند. و عملکرد زیادی برای حداکثر رساندن وجود دارد.

اوتوپیا رودستر دارای همان موتور 6.0 لیتری V-12 توئین توربو شده‌ای است که در کوپه نیز وجود دارد. واحد مرسدس-آام‌جی 852 اسب بخار و 811 پوند-فوت گشتاور را از طریق دیفرانسیل الکترومکانیکی در محور عقب به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. اوتوپیا رودستر دارای سرعت حداکثر الکترونیکی محدود به 217 مایل در ساعت است که تنها چند مایل در ساعت کمتر از سرعت 220 کوپه است.

خریداران می‌توانند بین جعبه‌دنده دستی هفت سرعته یا جعبه‌دنده دستی خودکار هفت سرعته با شیفترهای پشت فرمان یکی را انتخاب کنند. جعبه‌دنده دوم وعده «تعویض دنده‌های بسیار سریع» را می‌دهد، اما همچنان جعبه‌دنده دستی نیست.

حتی با سقف سخت قابل جدا شدن، اوتوپیا رودستر دقیقاً همان وزن کوپه را دارد – 2822 پوند خشک. این فوق‌العاده است. پاگانی استحکام و سبکی شاسی پیشرفته کربو-تیتانیوم مونوساک را برای حفظ این وزن می‌ستاید. شرکت همچنین بیش از 40 “فرمول مواد مرکب” را در ساخت اوتوپیا استفاده کرده است تا آن را سبک نگه دارد.

داخلی خودرو نیز کمتر از نسخه سقف ثابت چشمگیر نیست. فیبر کربن، چرم و آلومینیوم تقریباً هر اینچ را پوشش داده‌اند. لینک‌گیر برهنه امضای اوتوپیا برای جعبه‌دنده دستی هفت سرعته باقی مانده است و شیفتر خود دارای یک درج فیبر کربن صیقلی است.

فرمان در نگاه اول شاید جالب به نظر نرسد، اما به طرز چشمگیری دقیق است. از یک قطعه فلز 9480 پوندی ساخته شده است و ماشین‌های فرز پنج‌محوری 28 ساعت کار مداوم برای تکمیل آن نیاز داشته‌اند. در کل، فرمان تنها 5.3 پوند وزن دارد.

همانند کوپه، اوتوپیا رودستر نیز یک جانور نادر خواهد بود. پاگانی تنها 130 نمونه در سراسر جهان با هزینه 3.1 میلیون یورو (حدود 3.4 میلیون دلار آمریکا) ارائه خواهد کرد. اولین اوتوپیا رودستر در هفته خودرو مونتری در ماه آگوست رونمایی جهانی خواهد شد.

source

توسط elmikhabari.ir