مارشمالو نوعی خوراکی شیرین با حالت اسفنجی است که عموما از مخلوط شکر، ژلاتین، آب و طعم دهنده‌های مختلف تهیه می‌شود. جنس لطیف و شیرینی مطلوب مارشمالو، علاقه بچه‌ها و بسیاری از بزرگسالان را به خود جلب کرده است.

یکی از انواع مارشمالو که در آمریکای جنوبی و بریتانیا طرفداران زیادی دارد، نوع مارشمالو کبابی است. برای کباب کردن مارشمالو آن را در انتهای یک سیخ یا چنگال فرو می‌کنند و بر روی حرارت ملایم می‌چرخانند تا کمی برشته شود، پوسته خارجی آن کاراملی شده و مایعی همراه با لایه مذاب در زیر پوسته ایجاد می‌گردد.

طرز تهیه مارشمالوی خانگی

مواد لازم طرز تهیه مارشمالو با پودر ژله
پودر ژله ۱ بسته 
شکر ۱ قاشق غذا خوری
آب‌ جوش ۱/۳ لیوان
پودر نارگیل یا آرد برنج به مقدار دلخواه

مرحله اول؛

 آماده کردن ژله. برای درست کردن شیرینی مارشمالو خانگی ابتدا باید پودر ژله، شکر و آبجوش را در یک ظرف مقاوم به حرارت مثل پیرکس بریزید و آنقدر هم بزنید تا ژله پف کند و از حالت آبکی خارج شود. می‌توانید برای طرز تهیه مارشمالو با گلوکز مقدار کمی گلوکز به میزان یک قاشق چایخوری به مخلوط شکر و پودر ژله اضافه کنید.

همین که ژله پف کند کافی است و نباید سفت شود. بهتر است ژله را با همزن هم بزنید و مراقب باشید ژله به پره‌ی همزن نچسبد. اگر ژله را بیش از حد هم بزنید مارشمالوها چسبناک می‌شوند.

مرحله دوم؛ 

ریختن ژله پف کرده در دیس. یک دیس ترجیحا سرامیک یا پیرکس انتخاب کنید و کف آن را با پودر نارگیل بپوشانید. ژله آماده شده را در ظرف بریزید و آن را صاف کنید، دوباره پودر نارگیل بپاشید و ظرف ژله را در یخچال بگذارید تا سفت شود و خودش را کاملا بگیرید.

مرحله آخر؛

 برش زدن مارشمالو. سپس با یک چاقوی تیز مارشمالو را به اشکال دلخواه برش بزنید یا با قالب دلخواه قالب بزنید. چاقو یا قالب را با کمی روغن مایع چرب کنید.

طرز تهیه مارشمالوی چند ر

 

اگر می‌خواهید مارشمالو چند رنگ داشته باشید باید از تهیه چند رنگ ژله استفاده کنید. برای این کار هر بار یک لایه ژله درست کردید در ظرف پهن کنید و در یخچال بگذارید تا لایه اول خودش را بگیرد و در این فاصله لایه دوم را درست کنید.

مابین لایه‌های ژله پودر نارگیل نریزید و فقط زیر لایه اول و روی لایه آخر پودر نارگیل بریزید. ۲۰ دقیقه زمان برای سفت شدن هر لایه ژله در یخچال کافی است.

برای داشتن شیرینی مارشمالو توپی می‌توانید مایه ژله را در قیف ماسوره بریزید و روی کاغذ روغنی یا ظرف پیرکس بریزید و در آرد نارگیل یا آرد برنج بغلتانید.

مارشمالو را در ظرف درب‌دار و در یخچال به مدت یک هفته می‌توانید نگهداری کنید. به همین راحتی مارشمالو آماده شد! این بود طرز تهیه مارشمالوی خانگی.

نکات نهایی 

بهتر است ظرف و چاقویی که با آن مارشمالو را برش می زنید را کمی چرب کنید تا موقع درآوردن از ظرف و برش زدن دردسری نداشته باشید.

از هر رنگ ژله ای که دوست دارید می توانید استفاده کنید.

source

توسط elmikhabari.ir