مدیر مالی مایکروسافت به سرمایه‌گذاران گفته است که این شرکت قصد دارد برند Xbox را به یک کسب و کار مبتنی بر اشتراک تبدیل کند.

چندی پیش در شایعه‌ای اشاره شده بود که مایکروسافت قصد دارد از تجارت کنسول فاصله بگیرد. این موضوع باعث نگرانی طرفداران شد، اما چندی بعد Xbox اطمینان داد که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای توقف کسب و کار سخت‌افزاری خود ندارد.

طبق شایعات منتشر شده، Xbox قصد دارد کنسول نسل بعدی را در سال ۲۰۲۶ عرضه کند که دارای بزرگترین جهش فنی خواهد بود. اخیراً مدیر مالی مایکروسافت دیدگاه خود را پیرامون آینده ایکس باکس به اشتراک گذاشته است. او قصد دارد این برند را به یک تجارت اشتراکی تبدیل کند.

در یک تماس اخیر با سرمایه‌گذار، از ایمی هود (Amy Hood)، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، پرسیده شد که سرمایه‌گذاران باید در مورد رشد بخش گیمینگ مایکروسافت چه فکری داشته باشند. او اظهار داشت که هدف اصلی آن‌ها ارائه محتوای بیشتر به کاربران در مکان‌های بیشتر است.

مدیر مالی مایکروسافت می‌خواهد Xbox را به یک تجارت مبتنی بر سرویس اشتراکی تبدیل کند
سرویس گیم پس اخیراً با افزایش قیمت مواجه شده است.

ایمی خود در این باره گفت:

فکر می‌کنم هدف واقعی ساختن چیزی است که شبیه به یک کسب‌وکار سالیانه نرم‌افزاری و سرویس اشتراکی باشد.

خانم هود این راهکار را به عنوان هدف واقعی تعریف کرده است و بنابراین به نظر می‌رسد که مایکروسافت در این مسیر حرکت می‌کند. بر اساس گزارش‌های اخیر، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته و درآمد حاصل از محتوای Xbox و خدمات اشتراکی با افزایش ۶۷ درصدی همراه بوده است. در همین حال، درآمد سخت افزاری ۴۲ درصد کاهش یافت.

این آمار نشان می‌دهد که اولویت مایکروسافت در گیمینگ در کدام بخش‌ها است. ایمی هود تصریح کرده است که این شرکت قصد دارد برند ایکس باکس بیشتر بر روی سرویس‌های اشتراکی خود تمرکز کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که تمرکز بیشتری روی گیم پس انجام شود و بازی‌های بیشتری بر روی این سرویس عرضه شوند.

ایمی هود همچنین برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران اظهار داشت که مایکروسافت برای پیشرفت‌های گیم پس تشویق شده است. به طور کلی، مایکروسافت از عملکرد این سرویس راضی به نظر می‌رسد، اما در مورد بخش سخت‌افزار اوضاع کاملاً متفاوت است.

source

توسط elmikhabari.ir