معمولا زمانی که ساعت هوشمند سامسونگ خود را روی داک شارژ قرار می دهید (به صورت رو به بالا)، باید به خوبی شروع به شارژ شدن کند. اگر اینگونه نیست و با مشکل شارژ نشدن ساعت هوشمند مواجه شده اید احتمالا باید مشکل از سیستم شارژر، اجزای جانبی، برق و یا حتی باتری و سیستم عامل ساعت هوشمند باشد. گویا آی تی در این مطلب به شما کمک می کند که فارغ از هر نوع اسمارت واچ سامسونگی که دارید بتوانید مشکل شارژ نشدن ساعت هوشمند خود را حل کنید. البته که اختصاصا برای سامسونگ نوشته شده اما برخی از نکته ها و ترفندهای آن روی اپل واچ نیز جواب می دهد.

 

از داک شارژ به درستی استفاده کنید

موقعی که قصد شارژ کردن ساعت خود دارید ابتدا دقت کنید که پشت گلکسی واچ شما با مرکز شارژر بی سیم به درستی روی هم تنظیم می شوند. اگر از اجزای جانبی غیر رسمی سامسونگ برای شارژ کردن استفاده می کنید نه تنها مورد تایید نیست و می تواند در شارژ شدن اسمارت واچ شما مشکل ایجاد کند بلکه می تواند به ساعت شما نیز آسیب بزند. این آسیب می تواند به اجزای داخلی ساعت یا به باتری آسیب برساند.

نکته مهم دیگر این که اگر برای شارژ کردن اسمارت واچ خود از Wireless PowerShare می کنید باید بدانید که اگر گوشی شما زیر ۳۰ درصد شارژ داشته باشد امکان و اجازه تغذیه داده نمی شود. بنابراین شارژ گوشی را افزایش دهید و دوباره امتحان کنید.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

ساعت خود را به صورت افقی در پشت گوشی خود قرار دهید و آن را به درستی تراز کنید تا شروع به شارژ شدن کند. اگر گلکسی واچ شما همچنان شارژ نمی شود، قاب یا پوشش محافظ پشت گوشی خود را بردارید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر ساعت از Wireless PowerShare پشتیبانی نکند، گوشی‌های سامسونگ سازگار با Qi، گلکسی واچ شما را شارژ نمی‌کنند. این مدل‌های گلکسی واچ را می‌توان از طریق Wireless PowerShare شارژ کرد:

  • Gear S3
  • Gear Sport
  • Galaxy Watch
  • Galaxy Watch Active
  • Galaxy Watch Active2
  • Galaxy Watch3
  • Galaxy Watch4
  • Galaxy Watch4 Classic
  • Galaxy Watch5
  • Galaxy Watch5 Pro و هر مدل جدیدتر بعد از آن

از آداپتور یا پریز برق دیگری استفاده کنید

معمولا اسمارت واچ های سامسونگ فقط با ادوات شارژ وایرلس ارائه می شوند. بنابراین لازم است که شارژر دیواری و یا آداپتور برق سازگار به طور جداگانه تهیه کنید. توجه کنید که اگر اداپتوری تهیه کنید که خروجی برق‌ آن ها زیر ۵ ولت و ۱ آمپر است قدرت شارژ کردن ساعت هوشمند گلکسی را ندارند.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

شارژر بی سیم خود را به آداپتور دیگری با درجه خروجی بالاتر وصل کنید و بررسی کنید که Galaxy Watch شما شارژ می شود یا خیر. همچنین از روشن بودن و کارکرد منبع تغذیه (پریز دیواری، پریز برق و غیره) اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، Galaxy Watch خود را از طریق یک پریز برق دیگر شارژ کنید.

 

ساعت و داک شارژر را تمیز کنید

اگر احتمالا روی ساعت شما و یا حتی داک شارژر چیزی چسبیده باشد این مانع می شود که ساعت هوشمند شما به خوبی شارژ شود. بنابراین ابتدا باید اجزایی که جداشدنی است را جدا کنید (آلودگی های حجیم) و در ادامه با یک دستمال مرطوب غیر الکلی ساعت و داک را تمیز کنید.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

اجازه بدهید ساعت خنک شود

ساعت های هوشمند سامسونگ دارای یک تمهید حمایتی و نظارتی هستند که به محض این که ساعت به دمای خاصی برسد که این دما معمولا بالا و قابل احساس است فرآیند شارژ را مختل می کنند. پس در چنین شرایطی ساعت را از روی داک شارژ بردارید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه در محیط باز و خنک کاملا خنک شود. دقت کنید که باید همیشه از اکسسوری های قابل تایید خود سامسونگ برای شارژ کردن ساعت استفاده کنید چرا که اکسسوری های غیر رسمی می توانند خود موجب داغ شدن شوند.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

در ادامه دوباره ساعت را روی داک قرار دهید و اگر هنوز مشکل ادامه داشت بقیه راه حل ها را دنبال کنید.

 

ساعت هوشمند گلکسی خود را ریبوت یا خاموش و روشن کنید

ریبوت کردن یعنی همان راه اندازی مجدد یا ریستارت! بنابراین از واژه ها نترسید! این کار تا کنون کمک کرده بسیاری از مشکلات ناشی از گجت ها به راحتی حل شود! برای این کار از بالای نمایشگر به پایین بکشید و وقتی علامت روشن و خاموش را مشاهده کردید روی آن ضربه بزنید و Turn Off را انتخاب کنید.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

حدودا ۱۵ ثانیه طول می کشد تا ساعت خاموش شود. کمی صبر کنید (در حد ۱ دقیقه) و دوباره حدود ۵ ثانیه دکمه پاور را بگیرید و صبر کنید تا ساعت روشن شود.

اگر با این روش همچنان ساعت روشن است و کاری از پیش نمی برد باید آن را اجبارا در حالت ریستارت قرار دهید. برای این کار دکمه پاور و هوم را به مدت ۷ تا ۱۰ ثانیه با هم بگیرید.

زمانی که پیام “Rebooting…”  را روی نمایشگر دیدید دست خود را رها کنید و اجازه دهید عملیات ریستارت شدن به خوبی انجام شود.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

بعد از این کار بررسی کنید که آیا ساعت شما به درستی شارژ می شود یا خیر.

بیشتر یاد بگیرید: ۸ راه حل برای وقتی اپل واچ شارژ نمی شود

آپدیت کردن نرم افزار  راه حل شارژ نشدن ساعت هوشمند

اگر سیستم عامل ساعت هوشمند شما قدیمی باشد می توان گفت شارژ نشدن ساعت هوشمند به آن ارتباط دارد. برای این کار ساعت هوشمند خود را به وای فای متصل کنید و به Settings بروید. در ادامه Software Update را انتخاب کنید و بعد Download and Install را انتخاب کنید.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

 

همچنین می توانید ساعت خود را از طریق برنامه Galaxy Wearable در دستگاه اندرویدی خود به روز کنید. برنامه را باز کنید، به تنظیمات Watch > Watch software update بروید و روی Download and install ضربه بزنید.

شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ

 

حالا باید منتظر باشید تا عملیات بروز رسانی تا انتها و کامل انجام شود و بعد دوباره شارژ شدن را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد باید با یک متخصص تماس بگیرید و به طور سخت افزاری گوشی را بررسی کنید.

آیا در زمینه حل مشکل شارژ نشدن ساعت هوشمند از هر نوعی که باشد و از هر برندی که تهیه کرده اید تجربه ای دارید که مفید باشد؟ می توانید تجربه خود را در زیر همین مطلب در بخش نظرات بنویسید.

منبع کمکی:‌ online-tech-tips

source

توسط elmikhabari.ir