ثبت نام در ChatGPT برای بسیاری از افراد بسیار هیجان انگیز است چرا که این ابزار قدرتمند هوش مصنوعی قصد دارد زندگی افراد را ساده تر و موثر تر کند! اقلا برای گروهی که از وب بسیار استفاده می کنند این موضوع حقیقت دارد. اما در خلال ثبت نام در ChatGPT ممکن است مشکلاتی رخ دهد. بنابراین اگر با مشکل ثبت نام در ChatGPT مواجه شدید جای نگرانی نیست چرا که همه موارد را بررسی کرده ایم و گویا آی تی به شما کمک می کند هر نوع مشکلی را چگونه بررسی کنید و در نهایت تبدیل به یک کاربر چت جی پی تی شوید.

وضعیت اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

قبل از این که بخواهید هر مشکل فنی دیگری را بررسی کنید، زمانی که خطایی در فرآیند استفاده از اینترنت رخ می دهد خوب است که وضعیت اتصال خود را چک کنید. اینترنت ضعیف و حتی ناپایدار و متناوبی مانع از استفاده درست از منابع اینترنتی می شود و می تواند به صورت مسایل مختلف نظیر مشکل ثبت نام در ChatGPT خود را نشان دهد.

رفع مشکل ثبت نام در ChatGPT

  • وضعیت روتر را چک کنید
  • کابل ها را بررسی کنید.
  • فاصله خود تا روتر را با دقت تنظیم کنید.

همه این ها می تواند به شما اطمینان دهد که وضعیت استفاده از اینترنت و اتصال شما بهینه است یا نه.

توصیه می کنیم که اگر مدتی است که روتر خود را روشن نگه داشته اید یک بار ‌آ‌ن را خاموش کنید و به مدت ۱ دقیقه صبر کنید و مجددا ‌آن را روشن کنید. این می تواند مشکل اتصال و ناپایداری را تا حد زیادی حل کند.

 

کش مرورگر خود را برای رفع مشکل ثبت نام در ChatGPT پاک کنید

کش مرورگر حاوی فایل هایی است که به وبگردی بهتر شما کمک می کند اما همین امتیاز می تواند گاهی اختلالاتی ایجاد کند. ما به طور اختصاصی فقط در مورد کروم به شما آموزش می دهیم. دقت کنید که پاک کردن کش مرورگر در تمام مرورگر ها شبیه به هم است.

مرورگر گوگل کروم را باز کنید

از بالا و سمت راست روی سه نقطه عمودی کلیک کنید.

Settings را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

رفع مشکل ثبت نام در ChatGPT

در ساید بار سمت چپ Privacy and Security را پیدا کنید.

رفع مشکل ثبت نام در ChatGPT

در این قسمت Clear browsing data  را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا دیتاهای مرورگر پاک شود.

رفع مشکل ثبت نام در ChatGPT

دقت کنید که حین این فرآیند Cached images and files  را نیز انتخاب کرده باشید.

رفع مشکل ثبت نام در ChatGPT

وقتی همه تنظیمات لازم برای پاک کردن کش را انجام دادید خوب است که روی دکمه آبی رنگ Clear data کلیک کنید. این کار کمک می کند عملیات پاک کردن کش شروع شود.

خوب است که هر چیزی اعم از کوکی ها و غیره را هم پاک کنید اما دقت کنید که پاک کردن این گزینه ها به معنی این است که دوباره اگر قصد ورود به سایتی دارید باید به طور دستی آدرس آن را وارد کنید و حتی اگر پسورد ها را هم پاک کرده اید به طور دستی مجددا یک بار لوگین کنید.

 

برای ثبت نام در ChatGPT از مرورگر دیگری استفاده کنید

اگر کش مرورگر شما پاک نمی شود یا مشکل ثبت نام در ChatGPT به قوت خود باقی است خوب است که از مرورگر رسمی و قوی دیگری نظیر فایرفاکس یا اج استفاده کنید.

 

از حالت Incognito Mode استفاده کنید

Incognito Mode حالتی از مرورگر است که به طور ناشناس بدون ذخیره هیچ اطلاعات خاص از وب به وبگردی شما کمک می کند. درست است که هر مرورگر Incognito Mode دارد. اما این قسمت هیچ ارتباطی به تنظیمات مرورگر ندارد. بدین معنی که افزونه ها و هر تنظیمی که روی مروگر دارید روی Incognito Mode اثر ندارد. بنابراین استفاده از این حالت کمک می کند بفهمید مشکل از ساختار داخلی مرورگرتان است و یا از جای دیگری نشات می گیرد.

از حالت Incognito Mode استفاده کنید

درست است که از طریق منوها می توانید در هر مرورگر به حالت ناشناس دسترسی پیدا کنید اما دکمه های ترکیبی زیر سریع ترین راه برای ورود به حالت ناشناس در تمام مرورگر ها است:

  1. گوگل کروم: Ctrl+Shift+N
  2. فایرفاکس:  Ctrl+Shift+P
  3. مایکروسافت اج:  Ctrl+Shift+N
  4. سافاری اپل : Command + Shift + N

بعد از این که وارد حالت ناشناس شدید دوباره وارد ساید چت جی پی تی شوید و وضعیت ثبت نام را بررسی کنید. دقت کنید که اگر با این شیوه مشکل ثبت نام حل شد بدین معنی است که مساله از تنظیمات و افزونه هایی است که روی مرورگر نصب کرده اید.

نکته مهم دیگر هم این که اگر چه این حالت تا حدی اطلاعات شما را از وب پنهان می کند اما موقعیت مکانی تان را پنهان نمی کند پس نمی توان از آن به عنوان جایگزین فیلتر*شک*ن استفاده کرد.

 

به پیک تایم (زمان اوج مصرف) توجه کنید

در زمانی که تعداد کاربران زیادی به چت جی پی تی روی می آورند اوج مصرف یا پیک تایم ChatGPT اطلاق می شود. به طور کلی این وضعیت موجب می شود که سرورهای ChatGPT  دچار اختلال شوند یا موقتا از دسترس خارج شوند. بنابراین در زمان های خاص و اوج مصرف به این قضیه نیز توجه کنید.

پیک تایم چت جی پی تی

پیک تایم می تواند مربوط به زمان های خاص در یک روز یا روزهای خاص در یک هفته باشد.

البته باید به منطقه زمانی و ساعت ها توجه داشته باشید. معمولا در ساعات کاری از روزهای کاری این اختلال شدید تر است که اگر بخواهیم به ساعت ایران تنظیم کنیم کمترین اختلال باید رخ دهد. در عین حال تنظیم زمان و همزمانی را باید مدنظر قرار دهید.

 

از دستگاه دیگری برای ثبت نام در ChatGPT استفاده کنید

گاهی مشکل اصلی نه از اینترنت است و نه از مرورگر‍! در چنین شرایطی مشکل ثبت نام در ChatGPT حاصل از خود دستگاه هاست که به هر علت پنهان و آ‌شکاری رخ می دهد. پیکربندی دستگاه، سیستم عامل یا غیره و تداخلات درونی سیستم می تواند منجر به این مشکل شود.

از دستگاه دیگری برای ثبت نام در ChatGPT استفاده کنید

دقت کنید که در هنگام ثبت نام شیوه ثبت نام با شماره موبایل یا ایمیل را بررسی کنید چرا که گاهی یکی از این دو روش برای شما بهتر کار می کند. پس محدود به تست کردن یک روش صرفا نباشید.

 

به VPN توجه کنید

اگر از ایران بخواهید به چت جی پی تی متصل شوید لازم است که تحریم های منطقه را دور بزنید! پس باید از وی پی ان یا تنظیمات آی پی معتبر استفاده کنید. در حال حاضر وی پی ان های مختلفی به شما این کمک را می کنند که بتوانید به چت جی پی تی وصل شوید. اما گاهی برخی وی پی ان ها هم خود مخل اتصال می شوند. به هر حال باید با دقت فراوان VPN انتخاب کنید.

ورود به چت جی پی تی با وی پی ان

به طور کلی به طور رسمی استفاده از چت جی پی تی در کشورهای : افغانستان، بلاروس، بروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اریتره، اتیوپی، هنگ کنگ، ایران، ایتالیا، لیبی، میانمار، کره شمالی. روسیه، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه، ونزوئلا و یمن ممنوع است. بنابراین اگر وی پی ان استفاده می کنید که روی سرورهای این کشورها تنظیم شده است برای تان کار نمی کند.

 

از جایگزین های چت جی پی تی استفاده کنید

اگر همه چیز شکست خورد و همچنان می‌توانید به ChatGPT دسترسی داشته باشید، پلتفرم‌های ربات چت هوش مصنوعی جایگزین را بررسی کنید. در حالی که ChatGPT یک مدل زبانی چشمگیر است، گزینه های دیگری مانند BARD، GPT-4، Bing AI یا ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط شرکت هایی مانند آمازون یا اپل در دسترس هستند. این جایگزین ها ممکن است عملکردهای مشابهی را ارائه دهند و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند.

کوپایلوت هم دستیار هوش مصنوعی ویندوز است که شاید برایتان جالب باشد که می توانید ۵ کار جالب را با آن انجام دهید.

جایگزین های چت جی پی تی

با پشتیبانی چت جی پی تی تماس بگیرید

اگر دوست دارید تحت هر شرایطی یکی از کاربران چت چی پی تی باشید می توانید با پشتیبانی این سرویس تماس بگیرید و با ارسال یک ایمیل مشکل را مطرح کنید و منتظر باشید تا در مورد راه حل برای شما ایمیلی ارسال شود.

آیا شما توانسته اید تا کنون کاربر چت جی پی تی باشید؟ در صورتی که مشکل ثبت نام در ChatGPT را پشت سر گذاشته اید تجربه خود را برای کاربران در بخش نظرات بنویسید.

منبع کمکی: online-tech-tips

source

توسط elmikhabari.ir