بینندگان سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) از همان ابتدا درباره خاستگاه شخصیت شاه شب گمانه‌زنی می‌کردند و برخی نیز اشاره کردند که شاید او یک تارگرین است. مطمئناً در دنیای کتاب‌های A Song of Ice & Fire نوشته جورج آر آر مارتین وجود چنین گمانه‎‌زنی‌هایی درباره چنین شخصیتی غیرمعمول نیست. از این گذشته، در بین کتاب‌ها و سریال، مشخص شده که شخصیت‌هایی در شمال وجود دارند که از نسل تارگرین‌ها هستند. جان اسنو پسر ریگار تارگرین، استاد ایمون در نگهبانان شب و کلاغ سه چشم در کتاب‌ها به نحوی از خاندان تارگرین هستند.

با توجه به اینکه وایت واکرها بسیار مرموز هستند، تئوری پردازی درباره منشأ بالقوه آن‎‌ها کار راحتی است. با این حال، سریال «بازی تاج و تخت» صحنه‌ای را نشان داده بود که در آن، پادشاه شب خلق شد و آن صحنه نیز اطلاعات کافی ارائه داده بود که برخی از سؤالات درباره زندگی و انگیزه‌های این شخصیت پاسخ بدهد. رؤیاهای بران استاک متأسفانه هرگز تصویر کاملی از وایت واکرها که طرفداران امیدوار بودند را ارائه نکرد اما حداقل تأیید کردند که پادشاه شب یک تارگرین نیست.

به بیان ساده، پادشاه شب بودن سن بسیار زیادی دارد که بتوان آن را یک تارگرین معرفی کرد و هیچ گونه نمی‌شود که او را یک تارگرین نامید. تاریخچه خاندان تارگرین به والریان آزاد در آن‌سوی دریا در اسوس می‌رسد که تقریباً ۵۰۰۰ سال قبل از رویدادهای سریال «بازی تاج و تخت» است. شاه شب به طور قابل توجهی قدیمی‌تر از این خاندان است و نمایش نشان می‎‌دهد که منشأ او در وستروس است.

بیشترین جنبه و کنجکاوی ایجاد شده درباره تارگرین بودن پادشاه شب از این واقعیت ناشی می‌شود که او می‌تواند از میان آتش عبور کند و در فصل هشتم نیز از آتش اژدها جان سالم به در برد. اما همان‌طور که سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) ثابت کرده، داشتن خون تارگرین برای زنده ماندن از آتش کافی نیست. این قدرت و توانایی‌ای بود که به نظر می‌رسد فقط دنریس در سریال «بازی تاج و تخت» از آن برخوردار بود و کاملاً منحصربه‌فرد خود او است. پادشاه شب همچنین سوار بر یک اژدها می‌شود اما این احتمالاً فقط به خاطر قدرت نکرومانسی و زنده کردن اژدهای مرده است.

یکی از مسائل متعدد فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» نحوه برخوردش با وایت واکرها بود، شخصیت‌هایی که به دشمنانی بسیار مرموز و جذاب تبدیل شده بودند. متأسفانه خاستگاه و انگیزه‌های آن‌ها بسیار ساده است. فصل ششم سریال یک رؤیا را نشان می‌دهد که در آن، فرزندان جنگل با خنجر شیشه‌ای اژدها، بدن مردی را سوراخ می‌کنند و او را می‌کشند. این خاستگاه پادشاه شب بود و این به معنای آن است که او یکی از اولین انسان‌های شمال بوده است. این یعنی او احتمالاً یک استارک بوده نه یک تارگرین اما سریال «بازی تاج و تخت» در این زمینه هیچ چیزی را تأیید نمی‌کند.

منبع screenrant

source

توسط elmikhabari.ir