گاهی اوقات، لازم است که توفقی بکنید و از تمام زیباترین و خلاقانه‎ترین ساخته‌های طبیعت لذت ببرید و آن‌ها را قدردانی کنید. گشت و گذار در دل طبیعت و بوییدن گل‌های خوشبو مطمئناً می‌تواند جذابیت سفر شما را دو چندان کند. پس برای اینکه بهترین تجربه ممکن از گشت و گذار در میان گیاهان و گل‌ها را داشته باشید، باید به زیباترین باغ جهان بروید.

به تازگی شرکت توریستی Titan Travel به بررسی داده‌های جهانی پرداخته تا بتواند زیباترین باغ جهان را کشف کند. این شرکت برای اینکه متوجه شود که کدام باغ‌ها بالاترین رتبه را دارند، به بررسی داده‌های سایت جامع Tripadvisor پرداخته و مشخص کرده که کدام یک از باغ‌ها در جهان ارزش وقت شما را دارند. این شرکت پس از بررسی تمام نظرات و نقدها و امتیازات، باغی در شهر والنات کریک (Walnut Creek) در کالیفرنیای آمریکا را به‌عنوان زیباترین باغ جهان معرفی کرده است.

باغ روث بنکرافت (Ruth Bancroft Garden) در شهر والنات کریک در ایالت کالیفرنیای آمریکا در بین بررسی‌ها و نظرات توانسته بیشترین امتیاز را کسب کند و همین نیز سبب شده تا در این بررسی عنوان زیباترین باغ جهان را به دست بیاورد. این در حالی است که پست‌های اینستاگرامی بسیار زیادی نیز از این باغ به اشتراک گذاشته شده است.

باغ روث بنکرافت بیش از ۲۰۰۰ گونه کاکتوس، ساکولنت، درخت و درختچه بومی مناطقی همچون مکزیک، شیلی، آفریقای جنوبی، استرالیا و همچنین کالیفرنیا را درون خودش جای داده است. مساحت این باغ بیش از 14150 متر مربع است و بازدیدکنندگان می‌توانند به تنهایی در میان آن گردش کنند. با این حال، آن دسته از افراد که به دنبال یادگیری و کسب اطلاعات هستند، می‌توانند در کلاس‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای متعدد این باغ بپیوندند تا بتوانند مهارت‌های خودشان را بهبود ببخشند. این باعث هر هفته از سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

از جمله دیگر باغ‌ها که در فهرست زیباترین باغ‌های جهان پس از باغ روث بنکرافت قرار گرفتند، می‌توان به باغ و ذخیره‌گاه لیماهولی (Limahuli Garden and Preserve) در جزیره کوآئی در هاوایی اشاره کرد. در سال گذشته میلادی جستجوهای بسیار زیادی برای این باغ در گوگل وجود داشت و پست‌های متعددی درباره آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و همه این موارد نشان می‌دهد که این باغ تا چه اندازه محبوبیت دارد.

Different cacti and art statues are found at the Ruth Bancroft Garden. Monica Avila/Courtesy of Ruth Bancroft Garden

در جایگاه سوم زیباترین باغ‌های جهان نیز پارک پوککورا (Pukekura Park) در نیو پلیموث در نیوزلند قرار دارد که توانسته مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار بگیرد و اشاره‌های بسیار زیادی به آن در شبکه‌های اجتماعی شده است.

باغ گل‌های بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان هستند و می‌توانید گشت و گذار بسیار خوب و دلنشینی داشته باشید. از جمله این باغ‌ها نیز می‌توان به باغ Volksgarten و باغ Mirabell Palace در اتریش، باغ گیاه‌شناسی آلپاین (Alpine Botanic Garden) در نروژ، باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور (Singapore Botanic Gardens) و باغ‌های گیاه‌شناسی مدلین (Botanical Garden of Medellín) در کلمبیا اشاره کرد.

source

توسط elmikhabari