شرکت گوگل پس از تعلیق موقت قابلیت تولید تصاویر انسانی در چت‌بات هوش مصنوعی خود به نام جِمینای، مجدداً به کاربران اجازه داده است تا از این ویژگی استفاده کنند.
به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، در ماه فوریه، گوگل با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد مبنی بر اینکه چت‌بات جِمینای قادر به تولید تصاویر واقع‌گرایانه از افراد سفیدپوست نیست. به دنبال این انتقادات، گوگل به صورت موقت قابلیت تولید تصاویر انسانی را در این چت‌بات غیرفعال کرد. روز چهارشنبه، گوگل اعلام نمود که این قابلیت برای کاربران نسخه پیشرفته و پولی چت‌بات جِمینی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، مجدداً فعال شده است. همچنین، این شرکت قصد دارد تا آخرین نسخه از مدل زایشی تصاویر خود به نام ایمن ۳ را با جِمینای ادغام کند.

پیش از این، کاربران متوجه شده بودند که جِمینای در تولید تصاویر افراد با نژادهای مختلف، به ویژه افراد سفیدپوست، دچار مشکل است. برای مثال، هنگام درخواست تصاویری از شخصیت‌های تاریخی مانند پدران بنیانگذار ایالات متحده یا پاپ‌های کاتولیک، جِمینای معمولاً تصاویری از افراد با نژادهای دیگر تولید می‌کرد.

این موضوع به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و ایلان ماسک، مالک پلتفرم ایکس، هوش مصنوعی گوگل را متهم به نژادپرستی و تبعیض جنسیتی کرد. در پی این انتقادات، گوگل قول داد تا ایرادات این چت‌بات را برطرف کند. علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که به مشتریان سازمانی خود اجازه می‌دهد تا نسخه‌های سفارشی‌شده‌ای از جِمینای به نام “جواهر” ایجاد کنند. این نسخه‌های سفارشی‌سازی شده می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند برنامه‌نویسی، آموزش و ویرایش متن مورد استفاده قرار گیرند. آقای سیترون، مدیر محصول جِمینای در گوگل، تاکید کرده است که هنوز هم ممکن است جِمینی در تولید برخی تصاویر دچار مشکل شود، اما این شرکت به طور مداوم در حال بهبود عملکرد این چت‌بات و دریافت بازخورد از کاربران است.

source

توسط elmikhabari.ir