ثبت‌ نام آزمون فلوشیپ 1403 طبق روال سال گذشته در فروردین ماه آغاز می‌شود. اطلاعیه‌های مربوط به این آزمون توسط سایت سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir به متقاضیان اعلام می‌گردد.

در خصوص پرداخت هزینه برای شرکت در آزمون فلوشیپ نیز مهلت معینی برای داوطلبان اعلام می‌گردد که متقاضیان باید در بازه مشخص شده اقدام کنند.

همچنین مهلت ثبت‌ نام آزمون فلوشیپ با توجه به شرایطی مانند تعویق برگزاری آزمون و یا اضافه شدن رشته‌های جدید، ممکن است تمدید گردد.

جدول زمان بندی آزمون فلوشیپ 1403

ثبت نام آزمون فلوشیپ در سال 1403 در فروردین ماه صورت گرفت و می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال 1404 نیز در همین ماه انجام شود. در صورت آگاهی کامل از زمان تمامی مراحل آزمون فلوشیپ 1403 می‌توانید با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی کشور اطلاعات لازم را کسب نمایید. همچنین در زیر جدول زمان‌بندی مربوط به آزمون فلوشیپ 1403 ارائه شده است.

جدول زمان‌بندی مراحل آزمون فلوشیپ 1403
زمان انتشار دفترچه ثبت نام 1403/01/26
زمان ثبت نام 25 تا 29 فروردین ماه 1403
زمان توزیع کارت ورود به جلسه 8 و 1403/03/9
زمان برگزاری آزمون کتبی 1403/03/10
زمان برگزاری آزمون شفاهی 16، 17، 1403/03/18
زمان اعتراض به آزمون تا یک روز پس از برگزاری آزمون
زمان اعلام نتایج بستگی به دانشگاه متولی برگزاری آزمون دارد

دفترچه ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403

برای اطلاع داشتن از تمامی جزئیات مربوط به ثبت نام و دستورالعمل‌های لازم برای شرکت در آزمون فلوشیپ 1403 می‌توانید به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کنید. دفترچه دستورالعمل مربوط به آزمون فلوشیپ در تاریخ 1403/1/26 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت. داوطلبان علاوه بر مراجعه به سایت سنجش پزشکی، می‌توانند فایل دفترچه را که در زیر قرار گرفته است، دریافت نمایند.

برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون فلوشیپ کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403

این آزمون شامل شرایط عمومی و اختصاصی است که متقاضیان باید دارای این شرایط باشند. کسانی که از این شرایط برخوردار نباشند، قادر به ثبت نام و شرکت در آزمون دوره تکمیلی تخصصی نخواهند بود. این شرایط از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران نیز، از آن‌ها پیروی می‌کنند.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون فلوشیپ

شرایط عمومی آزمون فلوشیپ برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه تهران و ایران، یکسان است. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود.

  • متقاضی شرکت در آزمون فلوشیپ باید دارای صلاحیت عمومی بر اساس ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اعضای هیات علمی رسمی (قطعی یا آزمایشی) به گزینش مجدد نیازی ندارند.
  • داوطلبانی که در حال انجام خدمات قانونی شامل خدمت وظیفه عمومی یا پیام آوران بهداشت می‌باشند در صورت ارائه گواهی مجاز به شرکت در آزمون فلوشیپ خواهند بود. این گواهی مبنی بر این است که مدت وظیفه عمومی متقاضی تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1403 به اتمام می‌رسد.
  • متقاضیانی که به عنوان ماده یک قانون نحوه تامین هیات علمی مشغول گذراندن خدمت وظیفه در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌باشند، با موافقت دانشگاه محل خدمت مبنی بر اینکه تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1403 و با داشتن گواهی می‌توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند.
  • پزشکان متخصصی که قصد شرکت در آزمون فلوشیپ را دارند، در صورتی که از سوی معاونت درمان یا مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت مجوز کسب کرده‌اند، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.
  • شرکت در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی و قبولی در آن
  • عدم اشتغال به تحصیل در رشته‌های فوق تخصص پزشکی و دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و PhD

شرایط ثبت نام آزمون فلوشیپ

شرایط اختصاصی آزمون فلوشیپ

اکثر شرایط اختصاصی آزمون فلوشیپ 1403 مربوط به سهمیه‌های موجود است که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

به طور کلی 30 درصد از ظرفیت هر رشته محل به مشمولین سهمیه رزمندگان و ایثارگران متعلق است که افراد با شرایط زیر را شامل می‌شود:

1-افراد جانباز بالای 25 درصد، شاهد، آزاده، همسر و فرزندان آن‌ها با سهمیه 25 درصد

2-افراد جانباز کمتر از 25 درصد و همسر و فرزندان آن‌ها به همراه رزمندگان با 6 ماه حضور در جبهه با سهمیه 5 درصد

  • رزمندگان بسیجی:

این سهمیه شامل افرادی می‌شود که در بازه تاریخ 1359/06/31 تا 1367/06/31 به مدت 6 ماه متوالی به صورت داوطلبانه در جبهه و مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند. همچنین همسر و فرزندان آنان که مشمول استفاده از سهمیه 5 درصد را دارند.

  • سهمیه مناطق محروم:

حداکثر 30 درصد ظرفیت هر رشته محل بنا به اعلام نیاز از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

داوطلب شرکت در آزمون باید متولد استان مورد تقاضا باشد و حداقل دو مقطع تحصیلی را به طور کامل در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد نظر باشد. همچنین متقاضی باید حداقل سه مقطع تحصیلی را در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

شرایط نظام وظیفه برای شرکت در آزمون فلوشیپ

  • آقایان داوطلب شرکت در آزمون باید دارای کارت پایان خدمت بوده و یا معاف از خدمت باشند. کسانی که دارای معافیت پزشکی و موقت هستند نیز می‌توانند در آزمون شرکت نمایند اما وزارت بهداشت تعهدی برای ترخیص این افراد در صورت فراخوانی برای انجام خدمت وظیفه بر عهده نخواهد داشت.
  • متقاضیانی که دارای رتبه‌های برتر (5 درصد) آزمون فلوشیپ در رشته‌های پیش نیاز در سال تحصیلی 1403 هستند و مشمول خدمت وظیفه عمومی می‌باشند، باید مراتب را در فرم ثبت نام اعلام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403

در هنگام ثبت نام آزمون فلوشیپ داوطلبان باید مدارک لازم را آماده نمایند. یکی از مدارک مهم جهت ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403، مجوز ثبت نام در آزمون است. داوطلبان برای دریافت مجوز ثبت نام در آزمون می‌بایست با مراجعه به سایت sanjeshp.ir و پرداخت هزینه اینترنتی اقدام نمایند.

سایر مدارک باید به صورت اسکن شده و با فرمت jpg آماده بارگذاری شود. این مدارک شامل:

  • یک قطعه عکس 3 در 4 با پس زمینه سفید
  • تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت وجود توضیحات در صفحه توضیحات شناسنامه، تصویر آن نیز الزامیست)
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر کارت معافیت یا پایان خدمت سربازی
  • تصویر حکم استخدامی (برای مستخدمین)
  • فرم تکمیل شده شماره 2 (برای مستخدمین)
  • فرم تکمیل شده شماره 1 (برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور)
  • مجوز برای داوطلبانی که به عنوان عضو هیات علمی ضریب K، خدمات ضریب K ارائه می‌دهند.
  • مجوز شرکت در آزمون برای پزشکان متخصص (از طرف معاونت درمان، مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت)
  • مجوز شرکت برای حداکثر 5 درصد رتبه‌های برتر در رشته‌های پیش‌نیاز (از طرف معاونت درمان، مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت)
  • تصویر دانشنامه تخصصی رشته یا گواهی پذیرش در آزمون دانشنامه تخصصی
  • مدارک لازم برای افراد متقاضی سهمیه مناطق محروم
  • نامه موافقت دانشگاه محل خدمت برای کسانی که در دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام خدمت هستند. (از طرف مرکز امور هیات علمی)

مراحل ثبت نام در آزمون فلوشیپ 1403

ثبت نام در آزمون فلوشیپ از طریق سایت سازمان سنجش پزشکی انجام می‌شود. نحوه ثبت نام در آزمون فلوشیپ به شرح زیر است:

  1. ابتدا وارد سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir شوید.

صفحه نخست سایت sanjeshp

  1. سپس از میان گزینه‌های سمت راست، گزینه «تخصصی و فوق تخصصی پزشکی» را انتخاب کرده و از میان موارد باز شده، بر روی گزینه «فلوشیپ» کلیک نمایید.

انتخاب گزینه فلوشیپ

  1. در صفحه باز شده آخرین اطلاعیه‌های مربوط به ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403 قابل مشاهده است.

انتخاب گزینه ثبت نام فلوشیپ در sanjeshp

  1. سپس برای ورود به صفحه ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، گزینه «ثبت نام جدید – پرداخت هزینه» را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه پرداخت هزینه آزمون

  1. پس از انجام مراحل بالا وارد صفحه‌ای می‌شویم که در تصویر زیر نشان داده شده است. با انتخاب گزینه «اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم» می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

پذیرش موارد قبل از ورود به ثبت نام

  1. در صفحه جدید باید کد ملی خود را وارد نمایید.

وارد کردن کد ملی

  1. اگر هزینه آزمون را پرداخت نکرده باشید با پیامی مبنی بر «هزینه ثبت نام پرداخت نشده است» مواجه خواهید شد.
  2. پس از انتخاب ملیت خود و وارد کردن کد ملی در کادر مربوطه و انتخاب گزینه «ادامه» وارد صفحه بعد می‌شوید. در این صفحه نکات قبل از پرداخت هزینه ذکر شده است که با مطالعه دقیق آن‌ها و حرکت به پایین صفحه به ادامه مراحل بپردازید.
  3. بعد از مطالعه نکات پرداخت هزینه آزمون، به صفحه زیر وارد می‌شوید. آزمون مورد نظر خود را انتخاب نموده و گزینه «ادامه» را بزنید.

پرداخت هزینه آزمون فلوشیپ

  1. برای تکمیل فرآیند ثبت نام، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید و با کلیک بر روی «ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار» به صفحه درگاه پرداخت هدایت می‌شوید.

وارد کردن اطلاعات برای ثبت نام آزمون فلوشیپ

لازم به ذکر است که فقط یک بار می‌توان برای این آزمون ثبت نام کرد. در غیر این صورت نام داوطلب از لیست داوطلبان شرکت در آزمون حذف خواهد شد. بعد از مرحله ثبت نام و انتخاب رشته، داوطلب قادر به تغییر رشته نخواهد بود.

هزینه ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403

هزینه ثبت نام در آزمون دوره تکمیلی تخصصی که از سوی سازمان سنجش پزشکی اعلام شده است، مبلغ 8/190/000 ریال برای دریافت مجوز ثبت نام و 100/000 ریال بابت سرویس پیام کوتاه اخذ می‌گردد. باید به این نکته توجه کرد که هزینه پرداخت شده به هیچ عنوان عودت داده نمی‌شود.

جدول ظرفیت پذیرش فلوشیپ 1403

آزمون فلوشیپ متقاضیان زیادی دارد؛ اما در نهایت تعداد محدودی از داوطلبان پذیرفته می‌شوند. تعداد کسانی که در سال 1403 پذیرفته خواهند شد، 604 نفر بوده که چند برابر این ظرفیت برای مصاحبه دعوت می‌شوند. میزان ظرفیت پذیرش آزمون فلوشیپ، بستگی به نیاز دانشگاه‌ها داشته و این تعداد هر ساله می‌تواند متفاوت باشد.

برای دریافت دفترچه ظرفیت پذیرش فلوشیپ در سال 1403، کلیک کنید.

نحوه برگزاری آزمون فلوشیپ 1403

آزمون فلوشیپ شامل دو مرحله کتبی و شفاهی است که هر کدام در زمان‌های متفاوتی انجام می‌شود. متقاضیان باید در هر دو مرحله آن شرکت کرده و با کسب حداقل نمره قبولی، می‌توانند در دوره فلوشیپ شرکت نمایند.

مرحله کتبی آزمون پذيرش در دوره‌های تكمیلی تخصصی سال 1403 طبق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت غيرمتمرکز و به شیوه الكترونیک و یا کاغذی توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی فلوشیپ انجام می‌شود. این آزمون شامل 120 سوال است.

لازم به ذکر است که محل برگزاری آزمون کتبی در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان با آگاهی از منابع آزمون فلوشیپ می‌توانند اقدام به شرکت در آزمون کنند. همچنین برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی وجود ندارد. این شرایط برای دانشگاه‌های تهران و ایران نیز صدق می‌کند.

آزمون شفاهی فلوشیپ

مرحله شفاهی آزمون دوره تکمیلی تخصصی به صورت منفرد يا ترکیبی از روش‌های OSCE، PMP، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش‌های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود است که در تاریخ‌های مقرر برگزار می‌گردد.

داوطلبان باید ابتدا در مرحله کتبی آزمون فلوشیپ شرکت کرده و در صورت کسب حداقل 60 درصد نمره آزمون، مجاز به شرکت در مرحله شفاهی خواهند شد. نمره ذکر شده مشمول کلیه‌ی داوطلبین اعم از شرکت کنندگان با سهمیه‌های مختلف می‌شود.

اولویت پذیرش با کسانی است که نمره کل آن‌ها از سایر داوطلبان بالاتر است. در صورتی که فردی، نمره آزمون کتبی وی بالاتر باشد، در اولویت خواهد بود. در شرایطی که نمره آزمون کتبی کسب شده وی با فردی دیگر مساوی باشد، بر اساس نمره کل آزمون دانشنامه تخصصی پذیرش صورت خواهد گرفت.

حد نصاب نمره قبولی در این آزمون کسب حداقل 60 درصد در هر دو مرحله کتبی و شفاهی از نمره کل است.

منابع آمادگی برای آزمون فلوشیپ 1403

منابع لازم برای آمادگی آزمون فلوشیپ 1403، توسط سازمان سنجش آموزش پزشکی مشخص شده است و برای تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مرجع طراحی سوالات خواهد بود. متقاضیان شرکت در آزمون دوره تکمیلی تخصصی به منظور آمادگی بهتر برای شرکت در این آزمون، می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

برای دریافت فایل منابع آزمون فلوشیپ 1403، کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون فلوشیپ 1403

داوطلبان پس از شرکت در آزمون فلوشیپ باید منتظر اعلام نتایج آزمون فلوشیپ از طرف دانشگاه‌های مربوطه باشند. زمان اعلام نتایج نهایی آزمون فلوشیپ 1403 بستگی به دانشگاه‌های متولی برگزار کننده آزمون دارد و این مراکز موظف هستند که نتایج را در زمان مناسب به داوطلبان اعلام نمایند.

رویداد تاریخ
زمان اعلام نتایج آزمون فلوشیپ 1403 مرداد ماه 1403

لازم به ذکر است داوطلبانی که درصورت داشتن نقصی مدارک موفق به ارسال آن‌ها نشده بودند، در بازه زمانی برگزاری آزمون تا اعلام نتایج می‌توانند مدارک ارسالی خود را تکمیل کنند.

سایت اعلام نتایج آزمون فلوشیپ 1403

اعلام نتایج آزمون فلوشیپ 1403 بر عهده دانشگاه‌های متولی برگزاری آزمون بوده و داوطلبان برای اطلاع از نتیجه نهایی خود، باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند. در ادامه سایت دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی فلوشیپ آمده است.

دانشگاه آدرس سایت
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه umsu.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان mui.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی ایران iums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی اهواز ajums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله bmsu.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی تبریز tbzmed.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی تهران tums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی شیراز sums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی sbmu.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان zaums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی قزوین qums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی کرمان kmu.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه kums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی گیلان gums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی مازندران mazums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی مشهد mums.ac.ir
دانشگاه علوم پزشکی یزد ssu.ac.ir

زمان اعتراض به نتایج آزمون فلوشیپ 1403

اعتراض به نتایج آزمون فلوشیپ در دو مرحله شفاهی و کتبی امکان پذیر است و زمان اعتراض به آزمون فلوشیپ بر اساس جدول زیر است:

رویداد زمان
اعتراض به آزمون کتبی تا یک روز پس از برگزاری آزمون
اعتراض به آزمون شفاهی تا دو هفته پس از برگزاری آزمون

نتیجه اعتراضات پس از رسیدگی، از طریق دانشگاه مربوطه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است که این مهلت قابل تمدید نخواهد بود و متقاضیان حتما در تاریخ‌های اعلامی درخواست اعتراض خود را ارائه نمایند.

موارد قابل اعتراض به آزمون فلوشیپ 1403

نحوه اعتراض به نتیجه این آزمون با سایر آزمون‌ها متفاوت بوده و امکان اعتراض پس از اعلام نتایج وجود ندارد. در نتیجه داوطلبان می‌توانند به موارد زیر اعتراض نمایند:

  • سوالات آزمون
  • نحوه برگزاری

خلاصه مقاله ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403

برای ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403 با توجه به زمان مشخص شده از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور و از طریق سایت sanjeshp.ir می‌توان اقدام کرد. همچنین برای اطلاع از نتیجه نهایی و یا درخواست اعتراض به آزمون می‌بایست به سایت دانشگاه‌های سنجش پزشکی کشور مراجعه کرد.

باید در نظر داشت که برای اعتراض باید در تاریخ‌های مقرر از طرف دانشگاه متولی اقدام شود.

برای دانلود PDF مقاله ثبت نام آزمون فلوشیپ روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403 چه موقع است؟

ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403 از روز شنبه مورخ 1403/1/25 آغاز و تا روز چهارشنبه مورخ 1403/1/29 ادامه داشته است.

شرایط ثبت نام در آزمون فلوشیپ 1403 چگونه است؟

شرایط ثبت نام در آزمون فلوشیپ شامل شرایط عمومی و اختصاصی می‌شود که در این مقاله آورده شده است.

هزینه ثبت نام آزمون فلوشیپ 1403 چقدر است؟

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش پزشکی، هزینه ثبت نام آزمون فلوشیپ در مجموع 8/290/00 ریال است.

source

توسط elmikhabari.ir