بالاخره نیسان پاترول جدید وارد بازار شد. مدل نسل هفتم جایگزین مدلی می‌شود که حداقل ۱۴ سال در بازار بوده است. همانند مدل ۲۰۲۵ آرمادا برای ایالات متحده، این خودرو موتور V-8 تنفس طبیعی خود را از دست می‌دهد. اما پاترول هنوز بدون القای اجباری عرضه می‌شود. بله، خودرویی کاملاً جدید در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد که دارای موتور تنفس طبیعی است و از برقی‌سازی کاملاً صرف نظر کرده است.

در حالی که تمام تصاویر و معرفی جهانی از ابوظبی بر روی خودروی بزرگ آف‌رود با موتور V-6 توربو دوگانه ۳.۵ لیتری متمرکز بود، برخی بازارها نیز یک موتور پایه ۳.۸ لیتری V-6 بدون توربو دریافت خواهند کرد. این موتور بدون توربو دارای توان ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ پوند-فوت است. این بدان معناست که در مقایسه با موتور توربو، توان کمتری به میزان ۱۰۹ اسب بخار و ۲۳۱ پوند-فوت دارد. چرا کسی باید موتور تنفس طبیعی را به جای موتور توربو انتخاب کند؟ ما می‌توانیم حداقل دو دلیل برای این انتخاب در نظر بگیریم.

اول اینکه این گزینه ارزان‌تر خواهد بود زیرا موتور تنفس طبیعی به عنوان موتور پایه عمل می‌کند. علاوه بر این، برخی معتقدند که این موتور در بلندمدت به دلیل عدم وجود توربوها قابل‌اعتمادتر خواهد بود. از طرف دیگر، علاوه بر قربانی کردن قدرت و گشتاور زیاد، مصرف سوخت احتمالاً بسیار بالاتر خواهد بود. این امر به ویژه با توجه به اینکه پاترول یک خودرو بزرگ و سنگین است، درست است؛ بنابراین موتور ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی باید سخت کار کند. مشابه موتور توربو دوگانه، قدرت به هر دو محور از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود.

هنوز هیچ خبری از نسخه نیسمو وجود ندارد، اما به یاد شما می‌آوریم که نسل قبلی پاترول یک نسخه با عملکرد بالا تولید کرد. این نسخه کمی تهاجمی‌تر به نظر می‌رسید و توان بیشتری داشت، اما چیز خاصی برای نوشتن نداشت. اگر نیسان دوباره یکی از این نسخه‌ها را عرضه کند، ما خیلی تعجب نخواهیم کرد، زیرا اکنون حتی یک نسخه تمام‌الکتریکی نیسمو آریا هم وجود دارد. سال گذشته، ژاپن یک نسخه نیسمو از اسکای‌لاین عرضه کرد، بنابراین دلایلی وجود دارد که باور کنیم نیسان قصد دارد خودروهای بیشتری با نشان نیسمو عرضه کند، حتی اگر این امر به قیمت تضعیف نام تجاری تمام شود.

پاترول در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) فروخته خواهد شد. در استرالیا، این غول‌پیکر نیز به جای آرمادا با نام پاترول شناخته می‌شود. فروش آن از ۱ نوامبر در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سایر مناطق خاورمیانه آغاز می‌شود. به طرز عجیبی، هنوز هیچ موتوری دیزلی اعلام نشده است.

source

توسط elmikhabari