مایکروسافت ۶۵۰ کارمند دیگر را از بخش گیمینگ خود حذف میکند. آنطور که اولین بار توسط Game File گزارش شد، فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، این خبر را در یک ایمیل شرکتی با کارمندان به اشتراک گذاشت.
اسپنسر نوشت:
به عنوان بخشی از همسویی ساختار تیم پس از خرید و مدیریت کسب و کارمان، تصمیم گرفتهایم که تقریبا ۶۵۰ شغل را در مایکروسافت گیمینگ به منظور سازماندهی کسبوکارمان برای موفقیت بلندمدت – عمدتا عملکردهای شرکتی و پشتیبانی – حذف کنیم.
در طول تاریخچه تیم، لحظات بسیار خوبی داشتهایم و لحظات چالش برانگیزی داشتهایم. امروز یکی از روزهای پر چالش است. میدانم که انجام تغییرات بیشتر از این قبیل سخت است، اما حتی در سختترین زمانها، این تیم توانسته دور هم جمع شود و به یکدیگر مهربانی نشان دهد، در حالی که برای ادامه ارائه خدمات برای بازیکنان تلاش میکنیم.
اسپنسر ادعا کرد که این اخراجها منجر به لغو «هیچ بازی، دستگاه یا تجربهای» نمیشود. این بدان معناست که ایکس باکس از زمان خرید ۶۹ میلیارد دلاری Activision Blizzard اکنون بیش از ۲۵۰۰ کارمند را اخراج کرده است.
رئیس بخش بازیهای مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد که ۱۹۰۰ کارمند در اکتیویژن بلیزارد، بتسدا و ایکس باکس اخراج خواهند شد. در آن زمان، فیل اسپنسر ادعا کرد که تصمیم برای کاهش مشاغل در نهایت نتیجه عدم رشد در صنعت بازی است.
به عنوان بخشی از اخراجهای قبلی، ایکس باکس مجبور به تعطیلی استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin شد.
این خبر تنها یک سال پس از دور قبلی اخراج مایکروسافت منتشر شد که تا حدی بر تیمهای بازی آن تاثیر گذاشت. در ژانویه ۲۰۲۳، این شرکت از برنامههای خود برای اخراج تقریبا ۱۰ هزار کارمند یا حدود ۴.۵ درصد از نیروی کار خود را تایید کرد.
صنعت بازی همچنان شاهد اخراجهای گسترده است که از سال ۲۰۲۳ شروع به تسریع کردند و در طول سال ۲۰۲۴ بدون هیچ نشانهای از توقف ادامه یافتند.
فرهان نور، توسعهدهنده بازی که اخراجهای شغلی از ابتدای سال ۲۰۲۲ را در سایت videogameslayoffs.com دنبال میکند، تخمین میزند که حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کارمند صنعت بازی در سال گذشته اخراج شدهاند و حدود ۱۱ هزار و ۵۴۰ نفر در سال جاری تاکنون اخراج شدهاند.
source