کشور مصر یکی از مقاصد گردشگری بسیار برجسته و مهم به شمار می‌رود که پر از جاهای دیدنی متنوع است که از آب‌های شفاف دریای سرخ و رودخانه نیل گرفته تا بیابان‌های وسیع و ویرانه‌های باستانی را شامل می‌شود. جاهای زیادی برای گشت و گذار در مصر وجود دارند ولی برخی از مکان‌ها نسبت به بقیه جذابیت بیشتری دارند و در ادامه این مطلب نیز قرار است به معرفی همین موارد بپردازیم. همراه با ما باشید.

۱. قاهره

پایتخت شلوغ مصر یعنی شهر قاهره دارای تاریخچه فرهنگی، مذهبی، معماری و حتی آشپزی است. شگفتی‌های آن بسیار فراتر از دیوارهای موزه‌های معروف آن است و فقط با قدم زدن در خیابان‌های شهر می‌توانید مناظری به ارزش قرن‌ها را تماشا کنید. در اینجا همچنین اهرام جیزه (Pyramids of Giza) نیز وجود دارند که واقعاً جزو عجایب دنیا هستند. در مرکز تاریخی در مرکز شهر، قاهره اسلامی قرار دارد که حال و هوای متفاوتی را در اینجا ارائه می‌کند.

Whether you’re a beach bum or an underwater wildlife enthusiast, Marsa Alam delivers. Elzbieta Sekowska/Shutterstock

۲. مرسی علم

وقتی که در میان مرجان‌های رنگارنگ هستید و با دلفین‌ها، دوگونگ‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی در آب‌های آبی و زیبای «مرسی علم» شنا می‌کنید، مطمئناً زندگی بسیار دلنشین و جذاب خواهد بود. اینجا مکانی ایده‌آل و عالی برای داشتن تعطیلاتی آرام در ساحل غربی دریای سرخ است که یکی از بهترین نقاط مصر برای تفریحات زیر آب به شمار می‌رود. مکان‌های محبوب غواصی شامل صخره‌های الفین استون و ابودباب است که یکی از بهترین سواحل جهان برای غواصی است.

Sail along the river Nile in a traditional felucca. Getty Images/iStockphoto

۳. اقصر

مکان شهر باستانی تبس یعنی اقصر (Luxor) بنا بر گفته‌ها حدود یک سوم از آثار باستانی جهان را در بین ستون‌های معابد باشکوه خودش حفظ کرده است. اینجا به‌عنوان بزرگترین موزه فضای باز جهان نامیده می‌شود و پایتخت مصر علیا است که اخیراً بازگشایی دوباره Avenue of the Sphinxes را جشن گرفت، یک گذرگاه باستانی ۲.۷ کیلومتری که به معبد کارناک می‌رسد. بالن سواری در اینجا به شما دیدگاه بسیار خوبی از بالا از شگفتی‌های باستانی این شهر ارائه می‌کند. در اینجا همچنین می‌توانید از دو معبد شگفت‌انگیز Hatshepsut Temple و Medinet Habu دیدن کنید.

۴. اسوان

درختان نخل و تکه‌های سبزه به سواحل رودخانه غبارآلود اسوان که یکی از آرام‌ترین مکان‌های مصر است، چسبیده‌اند، جایی که به خاطر مهمان‌نوازی بی‌نظیر جامعه نوبیایی خودش مشهور است. به هر یک از ۲۰ جزیره رودخانه‌ای با قایق‌های چوبی و سنتی بروید و گشت و گذار دلنشینی را بر روی رودخانه نیل تجربه کنید. برای اینکه آشنایی بیشتری با فرهنگ نوبی داشته باشید، از جزیره Gharb Soheil دیدن کنید یا در خیابان‌های رنگارنگ روستای نوبی اسوان قدم بزنید.

Surreal rock formations in the other-worldly White Desert. Galyna Andrushko/Shutterstock

۵. بیابان‌های سیاه و سفید

جذابیت بیابان‌های سیاه و سفید مصر به معنای واقعی کلمه سیاه و سفید است. این مناظر تک رنگ شبیه چیزی از یک فیلم علمی تخیلی هستند اما مناظر سورئال محصول زمین شناسی طبیعی است. صخره‌های سنگ آهکی با شکل‌های منحصربه‌فرد کویر سفید (White Desert) توهم منظره‌ای از برف را ایجاد می‌کنند و این در حالی است که کویر سیاه (Black Desert) همراه با سنگ‌های آتشفشانی سیاه و سفید کوچکی است که روی ماسه‌های نارنجی رنگ پراکنده شده‌اند.

۶. سواحل مدیترانه مصر

خط ساحلی شمالی مصر که به نام El Sahel شناخته می‌شود، از ماه مه تا ماه سپتامبر هر سال زنده می‌شود و انبوهی از علاقه‌مندان به ساحل‌گردی را به خودش جذب می‌کند. این باریکه مملو از هتل‌ها و استراحتگاه‌های مجلل، مجتمع‌های مسکونی لوکس و رستوران‌هایی در سطح جهانی است. سواحل اینجا جایی است که بیشتر جمعت نسل هزاره و زد قاهره در گرم‌ترین روزهای تابستانی مصر به اینجا می‌آیند.

Siwa oasis is an incredible place to watch the sunset. Oleh_Slobodeniuk/Getty Images

۷. واحه سیوا

این جواهر کوچک یک واحه جذاب و به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ مصر است که محل زندگی مردم بادیه نشین سیوان است، کسانی که عمدتاً از شیوه زندگی سنتی پیروی می‌کنند و این شهر نیز تاکنون کمتر تحت تأثیر گردشگری قرار گرفته است. مردم محلی از اقوام عشایر آمازیغ هستند که به لطف مکان منزوی خانه واحه خودشان توانسته‌اند بسیاری از میراث زبانی و فرهنگی خودشان را حفظ کنند.

۸. الجونه

در این شهر کوچک در امتداد خط ساحلی بکر دریای سرخ، درست در شمال هورگادا، آب‌وهوا همیشه آفتابی است. الجونه به پایگاهی برای جامعه چند ملیتی از دیجیتال نومدها، خانواده‌های جوان و مهاجرانی تبدیل شده است که متقاعد شده‌اند زندگی در کنار دریا بهتر است. الجونه فعالیت‌ها و تفریحات آبی عالی دارد و از گزینه‎‌های زیادی برای پیاده‌روی و سافاری در مناظر بیابانی برخوردار است که برای مسافران جوان‌تر جذاب هستند.

source

توسط elmikhabari