شهر مشهد از زیباترین شهرهای ایران بوده که با حضور حرم امام رضا (ع) و دارا بودن بناهای تاریخی بسیار و طبیعت زیبا، سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. می‌توان گفت که تقریباً تمامی زائرانی که قصد اقامت در هتل‌های مشهد را دارند، ترجیح می‌دهند در هتل‌های نزدیک حرم امام رضا اقامت داشته باشند. از جمله هتل های مشهد که هر بودجه و نیازی را پوشش می‌دهند می‌توان به هتل مدینه‌الرضا، مینو، نور، هتل آپارتمان هامون و… اشاره کرد.

هتل ضیافت الزهرا مشهد

این هتل که خیابان نواب صفوی در واقع شده، از هتل‌های ۵ ستاره نزدیک به حرم محسوب می‌شود. هتل ضیافت‌الزهرا از جمله هتل‌های تازه تاسیس بوده که در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد؛ به همین جهت از تمامی امکانات لازم مانند مجموعه آبی، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، اینترنت و… برای یک اقامت به‌یادماندنی برخوردار است. با ۱۲ طبقه و ۱۴۵ اتاق، هتل ضیافت‌الزهرا انواع اتاق و سوئیت مناسب را به زائران گرامی ارائه می‌دهد.

آدرس: خیابان نواب صفوی، شوشتری ٧، آخر کوچه سمت چپ

هتل مدینه ‌الرضا مشهد

هتل مدینه‌الرضا نزدیک‌ترین هتل 5 ستاره مشهد به حرم امام رضا (ع) بوده که در نزدیکی ورودی خیابان شیرازی قرار دارد و همین امر زیارت را برای ساکنان هتل آسان می‌کند. این هتل در خیابان شیرازی قرار داشته و در سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد. در معماری هتل مدینه‌الرضا از طرح‌‌های اصیل ایرانی استفاده شده و فضایی فوق‌العاده زیبا را به نمایش می‌گذارد. این هتل با ۱۸ طبقه و ۳۲۵ سوئیت و اتاق‌های منطبق با استانداردهای روز دنیا، در تلاش است تا تمام امکانات مورد نیاز برای یک اقامت لذت‌بخش را برای توریست‌‌ها و زائران فراهم نماید.

مجموعه ورزشی آبی هتل مدینه‌الرضا، خدمات ماساژ و اسپا را به‌طور حرفه‌ای به مهمانان ارائه می‌دهد و با دو سالن مجزا، امکان استفاده برای بانوان و آقایان به‌صورت همزمان را فراهم کرده است. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به رستوران آفتابگردان با ظرفیت 400 مهمان اشاره کرد که در طبقه ۱۲ در بلندترین نقطه هتل قرار دارد. این رستوران یک چشم‌انداز فوق‌العاده به حرم مطهر داشته و در هر دور چرخش به مدت ۶۰ دقیقه، افراد را از نور بارگاه مقدس بهره‌مند می‌سازد.

آدرس: خیابان شیرازی، نبش شارستان رضوی، بین خیابان چهار باغ و نوبهار

هتل آپارتمان هامون مشهد

هتل آپارتمان هامون در سال 1390 و در 6 طبقه و 16 اتاق افتتاح شد و یکی از بهترین هتل آپارتمان‌های مشهد محسوب می‌شود. تمامی پرسنل این هتل در تلاش هستند تا محیطی را برای لذت هرچه بیشتر مهمانان فراهم سازند. این هتل آپارتمان از هتل‌های نزدیک حرم امام رضا بوده و به بازار هفده شهریور و بازار رضا نیز بسیار نزدیک است. با اقامت در آن از نظر رفت‌وآمد دغدغه‌ای نخواهید داشت.

آدرس: چهارراه دانش، حنایی ۴، دانش شرقی ۶، پلاک ۳

هتل مینو مشهد

این هتل دسترسی سریع و آسانی به بازار رضا و مرکز شهر دارد و فاصله آن تا حرم مطهر بسیار کوتاه است. با نزدیک به 20 سال تجربه، هتل مینو توانسته در تمام این سال‌ها یک خاطره خوب از اقامت را برای مسافران رقم بزند. با 6 طبقه و 90 اتاق، این هتل امکاناتی همچون حمام، یخچال، دراور، دمپایی، صبحانه، آباژور، تلویزیون، روم سرویس، تلفن، لوازم بهداشتی، اینترنت، سیستم اعلام حریق، تلویزیون، سیستم گرمایش و سرمایش و سیستم تهویه مطبوعی را ارائه می‌دهد. به‌طور کلی می‌توان گفت که هتل 4 ستاره مینو یکی از بهترین هتل‌های نزدیک حرم امام رضا محسوب می‌شود.

آدرس: خیابان امام رضا، بین امام رضا 16 و 18

هتل الماس مشهد

هتل الماس مشهد با ظرفیت 163 اتاق شامل 1 سوئیت پرزیدنت، 3 سوئیت رویال، 9 سوئیت یک خوابه، 2 سوئیت ماه عسل، 20 اتاق کانکت و 128 اتاق دوتخته و سه‌تخته به همراه لابی، کافی شاپ، رستوران و تالار الماس، رستوران و تالار چشم‌انداز و کافه الماس در فروردین ماه 1392 افتتاح شد. هتل الماس با موقعیت مکانی خوب خود تنها 4 دقیقه به‌صورت پیاده‌روی با حرم امام رضا (ع) فاصله دارد؛ بنابراین اگر به قصد زیارت به مشهد سفر می‌کنید، حتماً هتل الماس را برای اقامت انتخاب نمایید.

از امکانات هتل الماس می‌توان به 4 سالن غذاخوری و پذیرایی، کنفرانس و مهمانی، بازارچه اختصاصی و مجموعه آبی و اسپا (شامل استخر، سونا، جکوزی، استخر کودکان و سالن ماساژ) اشاره کرد که این مجموعه ارائه‌دهنده بهترین و تخصصی‌ترین خدمات است.

آدرس: خیابان امام رضا بین امام رضا 4 و 6

هتل نور مشهد

این هتل 3 ستاره نیز از هتل‌های نزدیک حرم امام رضا محسوب می‌شود و در 4 طبقه و 87 باب اتاق، در سال 1385 افتتاح شد. هتل نور مشهد با موقعیت مکانی مناسب نسبت به حرم مطهر و بسیاری از مراکز خرید، دغدغه ساکنین را باب رفت‌وآمد برطرف کرده است. از امکانات این هتل می‌توان رستوران با ظرفیت ۱۵۰ نفر و پارکینگ رایگان با ظرفیت ۲۰۰ خودرو را نام برد.

آدرس: میدان بیت المقدس به سمت خسروی نو، نبش شهید اندرزگو ۱۷

هتل تهران مشهد

هتل تهران مشهد یکی از بهترین هتل‌های ۳ ستاره این شهر است که در سال ۱۳۵۲ ساخته شد و در سال ۱۴۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت. از بهترین مزیت‌های این هتل نزدیکی به حرم مطهر امام رضا (ع)، بازار رضا و بازار هفده شهریور است. با کادری مجرب، این هتل اقامتی دلنشین را برای تمامی مهمانان گرامی فراهم می‌سازد. امکانات این هتل شامل رستوران، پارکینگ رایگان و اینترنت نامحدود هستند.

آدرس: خیابان امام رضا، نبش امام رضا ۸

سخن پایانی

برای بسیاری از افرادی که قصد سفر به مشهد را دارند، یافتن یک هتل های نزدیک حرم امام رضا (ع) بسیار حیاتی است تا بتوانند به‌راحتی و بدون دغدغه در هر ساعتی برای زیارت به حرم بروند. بسیاری از هتل‌‌های نزدیک حرم امام رضا از بهترین هتل‌های مشهد مقدس نیز به‌شمار می‌روند که امکانات بسیار زیادی را نیز برای ساکنین فراهم کرده‌اند. از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل نور، هتل مدینه‌الرضا، هتل الماس، هتل مینو و… اشاره کرد.

source

توسط elmikhabari.ir