وام 800 میلیونی مسکن توسط بانک مرکزی تعیین و به متقاضیان مسکن ملی تعلق دارد. اما پرداخت این وام لاک‌پشتی شده و هنوز در حد و اندازه‌های وعده باقی مانده است.

تیرماه 1403 وام 800 میلیونی مسکن توسط محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم، برای اجرا و پرداخت به بانک مرکزی ابلاغ شد. هدف از تخصیص این وام همانطور که شاید حدس زده باشید، خانه‌دار کردن افراد و کاهش فشار اقتصادی وارد بر مردم عنوان شده است.

راهنمای خرید تکراتو

با وجود اینکه بانک مرکزی مکلف به پرداخت این وام توسط بانکهای عامل شده، اما به نظر می‌رسد که با آغاز بکار دولت چهاردهم، این بانک سر باز زده و قصد ندارد به این زودی‌ها مراحل پرداخت وام مسکن ملی را آغاز کند. البته مدیرعامل بانک مرکزی به تازگی گفته است که روند وام‌دهی متوقف نشده است. در ادامه با جزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

پرداخت وام 800 میلیونی مسکن در هاله‌ای از ابهام

سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، در خصوص وضعیت فعلی وام مسکن ملی گفت: «هنوز بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ابلاغ نشده است. البته تسهیلات‌دهی بانک مسکن متوقف نشده و متناسب با منابع و سپرده‌گذاری، تسهیلات به مردم پرداخت می‌شود.»

وی افزود:

«تاکنون بیش از ۳۸۴ هزار واحد قرارداد بسته شده و حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان قرارداد امضا شده است که بانک مسکن متعهد به پرداخت آن است. ضمناً نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است که این مسئله روی اقساط تاثیرگذار خواهد بود.»

پرداخت وام 800 میلیونی مسکن در هاله‌ای از ابهام

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه بیان کرد: «بانک مسکن برنامه‌هایی برای افزایش جذب سرمایه دارد و طرح نفیس یکی از این برنامه‌هاست. وام‌های مسکن در شبکه بانکی یا مبتنی بر سپرده هستند یا بدون سپرده، و نرخ سود اوراق تسه (حق تقدم وام مسکن) ۲۳ درصد است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد عدم پرداخت وام مسکن ملی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

source

توسط elmikhabari.ir