اسکوئر انیکس با انتشار بازی‌های Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند، اما به نظر می رسد که هیچ یک از آنها نتوانسته‌اند فروش قابل توجهی را به خود اختصاص دهند.

اخیرا اسکوئرانیکس اسناد رسمی فروش را برای یک جلسه توجیهی مالی منتشر کرد که در ماه می و پس انتشار نسخه Rebith برگزار شد. در این اسناد مشخص شد که سود حاصل از فاینال فانتزی ۱۶ و ریبرث «نتظارات اسکوئر انیکس را برآورده نکرده است». این شرکت همچنین اضافه کرد که علیرغم انتشار نسخه دوم در ماه فوریه، فروش اولیه بازی در طول سه ماهه «آنطور که انتظار می‌رفت نبوده است.»

از زمان انتشار Final Fantasy 7 Rebirth، اسکوئر انیکس هیچ رقم فروشی برای این عنوان ارائه نکرده است. گزارش‌ها ادعا می‌کردند که این عنوان ضعیف عمل کرده و ظاهرا بازی با سرعتی بسیار کم‌تر از ریمیک سال ۲۰۲۰ فروش داشته است.

در همین حال، فاینال فانتزی ۱۶ در کمتر از یک هفته پس از عرضه، بیش از ۳ میلیون نسخه فروخت. در ابتدا، اسکوئر انیکس گفت که فروش این بازی را بسیار راضی‌کننده می‌داند، اما بعداً اضافه کرد که این بازی نتوانسته انتظارات بالای این شرکت را برآورده کند.

با وجود فروش ناامیدکننده این بازی‌ها، Square Enix تایید کرده قصد دارد از این به بعد روی تمامی پلتفرم‌ها تمرکز داشته باشد.

source

توسط elmikhabari.ir